Gast Geplaatst: 2 juli 2002 Geplaatst: 2 juli 2002 Eerst had ik een draaibaar systeem met een aluminiume schotel van 100cm. Toen ontving ik alle transponders van zowel ASTRA als HOTBIRD feiloos. Nu heb ik een schotel van 80cm (B-merk) met een humax monoblock. Nu is het zo dat ik wel de ASTRA en HOTBIRD satelitten ontvang maar een aantal transponders van de ASTRA ontvang ik maar voor 50%. Bijvoorbeeld de nederlandse kanaal + zenders ontvang ik bijna niet (25%) en dat is te weinig voor ontvangst. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat alleen de horizontale transponders van ASTRA slecht te ontvangen zijn. De dealer die mij de schotel en monoblock verkocht heeft zij tegen me dat om een ideaal onvangst te hebben je schotel niet groter of kleiner mag zijn dan 80cm wanneer je een monoblock gebruikt. Klopt dit? Volgens mij zal het juist beter gaan wanneer ik een grotere schotel gebruik. Bij voorbaat dank, Tahar Essaidi
Gerdy Geplaatst: 2 juli 2002 Geplaatst: 2 juli 2002 80cm is zeker voldoende! Staat de monobloc wel goed horizontaal? En heb je eveneens dat probleem met de horizontale zenders op Hotbird? Gerdy
prutsie Geplaatst: 2 juli 2002 Geplaatst: 2 juli 2002 80 centimeter is voldoende, en ik denk net als Gerdy dat je schotel of lnb niet helemaal goed staan / zitten. een grotere schotel is natuurlijk altijd beter, dat staat buiten kijf. als je naar een 1 meter schotel gaat van een A merk zal je dit zeker kunnen merken, maar noodzakelijk is dat zeer zeker niet. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 4 juli 2002 Geplaatst: 4 juli 2002 misschien moet je de elevatie iets bijstellen. Ik heb al een stuk of 4 schotels geinstalleerd met een humax monoblok en 80cm schotel. Werken allemaal perfect. Alleen bij zware regenval willen ze wel eens moeilijk doen.
Gast Geplaatst: 4 juli 2002 Geplaatst: 4 juli 2002 Klopt Alan heb hier 96% kwaliteit en zowaar gisteren tijdens een hele beste onweersbui viel het beeld weg. Kwaliteit nog maar 19%. En die LT jammer voor mijn buurman. Avensis
Gast Geplaatst: 5 juli 2002 Geplaatst: 5 juli 2002 Even terug komen op mijn vraag. Ik heb gekeken of de horizontale transponders van Hotbird ook moeilijk te ontvangen zijn maar dat is niet het geval. Het is toch onverklaarbaar dat ik alleen maar de horizontale transponders slecht ontvang waardoor de zenders maar voor 20% te ontvangen zijn. Wanneer ik de oplossing heb gevonden zal ik die op het board mededelen.
Gast Geplaatst: 9 juli 2002 Geplaatst: 9 juli 2002 stroomsterkte meten,die humax blokken vooral de twin wiilen weleens lekken.
Gast Geplaatst: 13 juli 2002 Geplaatst: 13 juli 2002 Dan heb ik nog de volgende fragen. Hoe kan ik de stroomsterkte meten van de LNB? (Met een multimeter in serie met de coax-kabel?? En wanneer ik dat gemeten heb is de LNB dan nog te repareren of moet ik een ander kopen??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen