Ga naar inhoud


Hoeveel graden vorst kunnen katten tegen?


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Ik stel deze vraag omdat ik een kat heb die veel binnen is maar ook veel buiten.

´s nachts veel buiten, meestal in de tuin of wat verder naar de bosrand.

Vannacht hadden we hier -10°C, dat is wel geen koude record, maar ik vraag me af bij hoeveel graden onder nul het voor een kat kritisch wordt.

Ook deze nacht was ie weer buiten en hij zat vannochtend zoals altijd weer netjes bij de deur alsof er niets aan de hand was.

Een katteluik heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geen idee. Die van mijn opa en oma was soms gewoon 3 weken weg. Dan zat hij in het naastgelegen bos. Waarschijnlijk kroop hij wel in een of ander hol.

 

Maar maak anders een kattenluik in een schuur met een warme mand of zo?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kat is er ook eentje die meestal buiten zit. Ze komt enkel in de garage om te eten. En vorige jaar toen het 's nachts -12°C was, bleef ze gewoon in haar mand liggen in de garage. (Daar is het constant 6°C in de winter) Veel zin had ze niet om buiten te komen. Voor de zekerheid maar een kattenbak gezet dus.

 

Maar we laten haar dus de keuze, als ze niet naar buiten wil in dat vriesweer, so be it. Beter dan een dooie kat.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou geloof ik dat onze drs. redelijk landelijk woont als ik af en toe eens wat foto's langs zie komen en dan heb ik er niet zo'n probleem mee.

 

Maar lees nu dus ook een reactie dat de kat alleen in de garage komt om te eten.

 

Wat ik mij dan altijd afvraag is waarom noem je dan een kat een huisdier???

 

En helemaal ergelijk is het dan als dit soort zaken gebeuren midden in de wijk waar de kat bij de mensen zelf bijna geen ruimte hebben.

 

Wat gebeurd er dan de kat loopt de gehele buurt af en geeft overlast bij mensen die er niet om vragen.

 

Want waarom moet ik bij mijn vijver maatregelen treffen omdat een ander zijn huisdier bij mijn vijver rondloopt.

 

De kattenliefhebbers zullen het wel totaal met mij oneens zijn.

 

Maar ik blijf van mening als je een huisdier neemt, neem hem dan ook in huis!!! en val mij er niet mee lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt per kat Drs. Hangt er vanaf hoe de vacht is opgebouwd en vooral hoe dicht de ondervacht is. Onze Abessijn heeft een dichte en is ook bij flinke vorst rustig 6 tot 8 uur op stap (maar heeft dan wel plekken waar hij beschut kan liggen) voor hij weer via het luikje naar binnen komt. De grotere Burmezen hebben een langere vacht maar de ondervacht is minder dicht en ze vinden 1 tot 2 uur meer dan genoeg.

Maar gewoon een luikje aanbrengen, kost een uurtje en hij kan zelf kiezen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Outta space
Nou geloof ik dat onze drs. redelijk landelijk woont als ik af en toe eens wat foto's langs zie komen en dan heb ik er niet zo'n probleem mee.

Maar lees nu dus ook een reactie dat de kat alleen in de garage komt om te eten.

Wat ik mij dan altijd afvraag is waarom noem je dan een kat een huisdier???

En helemaal ergelijk is het dan als dit soort zaken gebeuren midden in de wijk waar de kat bij de mensen zelf bijna geen ruimte hebben.

Wat gebeurd er dan de kat loopt de gehele buurt af en geeft overlast bij mensen die er niet om vragen.

Want waarom moet ik bij mijn vijver maatregelen treffen omdat een ander zijn huisdier bij mijn vijver rondloopt.

De kattenliefhebbers zullen het wel totaal met mij oneens zijn.

Maar ik blijf van mening als je een huisdier neemt, neem hem dan ook in huis!!! en val mij er niet mee lastig.


Ik woon op het platteland, en mijn kat is een kitten van een verwilderde kat uit de buurt. Ik heb ook heel wat vogels in volières in de tuin en dat trekt allerlei ongedierte aan door het vogelzaad dat op de grond valt. En daar maakt onze kat korte metten mee.

Elk zijn goesting, maar als je lederen zetels hebt in de living, dan wil je daar liever geen krabbende kat in.

Trouwens, zoals ik zei: de kat kiest zelf of ze binnenkomt of niet. En dieren leven nu meestal buiten.

(Een reiger zal waarschijnlijk meer vis uit je vijver pikken dan een kat van de buren.)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3 htk beestjes gaan gewoon naar buiten maar kunnen altijd via luikje weer naar binnen.

Eentje heeft zelfs een hekel aan warmte en ligt het liefst op een koude kamer boven dus ik denk dat drs zich geen zorgen moet maken.

 

Misschien vreemd...deze herfst viel me op dat ze een veel dikkere vacht ontwikkelden dan andere jaren,wie weet voelen ze de kou eerder aankomen !!

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al heel lang geen kat meer. Maar ik kan me de winters van eind 70'er jaren nog herinneren waarin mijn auto op APG na een nacht onder de 13 graden pas na veel uur daglicht wilde starten. De enige die 's morgens prima functioneerde was de kat. Die zat braaf op de vensterbank te mauwen. -10 graden lijkt me geen probleem voor een kat. Maar laat de keus aan je huisdier om binnen of buiten te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...