Ga naar inhoud


Hoeveel graden vorst kunnen katten tegen?


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zal per individuele kat wel steeds anders zijn.

 

Ik heb geen katten maar 2 honden. (een Teckel en een Boomer/Chi Wah Wah). Als die Teckel hier achter in het weiland loopt krijg je hem echt niet meer naar binnen en kan het uren duren totdat ie zijn eigen meld. Die Boomer moet absoluut niks van de kou hebben en die moet je binnen oppakken en naar buiten dragen.

 

Regen precies andersom. Teckel eerst neus naar buiten en met regen kruipt ie tussen de dekens. Die Boomer, "Hé regen, hoe vuil kan ik me krijgen.

 

In mijn vorige huis zat een kattenluik voor de honden en ik maak van de zomer hier ook maar een kattenluik.

 

Ze gaan wel 3x daags een stuk met de kids lopen, maar vinden het maar fijn om zelf hier achter de konijnen en fazanten aan te gaan. (Vooral die Teckel)

 

Blaffen naar katten als de beste maar zijn ze er op een tien meter vandaan, dan is het een wedstrijdje wie het eerst thuis binnen zit, om dan vanachter het raam te kunnen blaffen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bivakkeer ongeveer een week per maand in Penza, Rusland voor werk. Hier 's nachts nu tussen de -35 en -40, en in de flat waat ik zit barst het van de katten. En voor het overgrote deel bivakkeren die ook 's nachts buiten.

Tot nog toe zie ik ze er niet aan doodgaan. En het zijn geen zwervers, ze hebben allemaal een huis. Ik neem dus aan dat jouw kat het wel gaat overleven.

Als het je kat echt te gortig wordt zal íe wel voor de deur gaan staan bleren.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze katten liggen momenteel lekker in de buurt van de verwarming in hun hangmatjes (3 stuks)

1 ervan is graag buiten, zijn vacht is inderdaad ook een stuk dikker dan andere jaren. De andere 2 hebben nog een dunnere vacht, ook minder dikke ondervacht en deze zijn liever lui dan moet en lopen hooguit 10 meter door de kouw om hun behoefte te doen en weer gauw door het luikje naar de lekkere 20 graden.

 

Ach, ik denk dat zo'n dier het wel koud heeft maar kan er goed tegen.

Ze zijn vaak 's winters ook wat voller dan 's zomers. De natuurlijk zijn beloop laten en alles komt goed.

 

Luciano

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Outta space
Nou geloof ik dat onze drs. redelijk landelijk woont als ik af en toe eens wat foto's langs zie komen en dan heb ik er niet zo'n probleem mee.

Maar lees nu dus ook een reactie dat de kat alleen in de garage komt om te eten.

Wat ik mij dan altijd afvraag is waarom noem je dan een kat een huisdier???

En helemaal ergelijk is het dan als dit soort zaken gebeuren midden in de wijk waar de kat bij de mensen zelf bijna geen ruimte hebben.

Wat gebeurd er dan de kat loopt de gehele buurt af en geeft overlast bij mensen die er niet om vragen.

Want waarom moet ik bij mijn vijver maatregelen treffen omdat een ander zijn huisdier bij mijn vijver rondloopt.

De kattenliefhebbers zullen het wel totaal met mij oneens zijn.

Maar ik blijf van mening als je een huisdier neemt, neem hem dan ook in huis!!! en val mij er niet mee lastig.


Ik ben het helemaal met je eens, hou gewoon je kat bij je huis (tuin), dit kan eenvoudig met een lijn van voor naar achter spannen en een halsband met lijn en een haak aan de eerste lijn, zodoende kan de kat door de hele tuin lopen zonder dat die overlast veroorzaakt voor de rest van de buurt.

Ik heb geen vijver, maar een zandbak voor mijn kind, niet echt tof als je kind van 2,5 naar binnen komt met haar handen onder de strond van de kat van de buren.
Buurvrouw er op aangesproken maar de reactie is "ja hij moet toch z'n vrijheid hebben" ik laat toch ook niet mijn hond bij iemand anders in de tuin schijten? (ik heb geen hond trouwens maar stel)

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Bivakkeer ongeveer een week per maand in Penza, Rusland voor werk. Hier 's nachts nu tussen de -35 en -40, en in de flat waat ik zit barst het van de katten. En voor het overgrote deel bivakkeren die ook 's nachts buiten.
Tot nog toe zie ik ze er niet aan doodgaan. En het zijn geen zwervers, ze hebben allemaal een huis. Ik neem dus aan dat jouw kat het wel gaat overleven.
Als het je kat echt te gortig wordt zal íe wel voor de deur gaan staan bleren.

groeten,
Peter.


Maarrrr uhhh dragen die katten in Rusland geen bontmutsen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Hier 's nachts nu tussen de -35 en -40, en in de flat waat ik zit barst het van de katten. En voor het overgrote deel bivakkeren die ook 's nachts buiten.
Tot nog toe zie ik ze er niet aan doodgaan. En het zijn geen zwervers, ze hebben allemaal een huis. Ik neem dus aan dat jouw kat het wel gaat overleven.
groeten,
Peter.


Dus een nachtje in de diepvries (-18) moet makkelijk kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terror
Ik ben het helemaal met je eens, hou gewoon je kat bij je huis (tuin), dit kan eenvoudig met een lijn van voor naar achter spannen en een halsband met lijn en een haak aan de eerste lijn, zodoende kan de kat door de hele tuin lopen zonder dat die overlast veroorzaakt voor de rest van de buurt.


Weet je wel hoe gevaarlijk een riempje is? Het zou niet de eerste poes/kater zijn die zich ophangt omdat de buurvrouw geen kattepoot afdrukken in haar perkje wil. Bij ons krijgen ze echt geen riempje om. Bij ons zijn onze katten als kinderen (kinderen hebben we geen) en die beestjes zijn ons reuze dierbaar. Als ook maar iemand ze kwaad wil doen krijgen ze met mij te maken. 115Kg vent met een enorme knuppel. Dit zouden jullie namelijk ook doen voor jullie kinderen.

Wat ik niet kan begrijpen is dat er mensen zijn die niet begrijpen dat huisdieren gehouden worden om van te houden en de liefde weer terug te krijgen. Dat zijn vaak mensen die geen huisdieren hebben of ooit hebben gehad en als ze wel een huisdier hebben slaapt ie aan de ketting in het hondenhok met -10 graden buiten ergens achter in de tuin zodat ze hem niet zien en geen ?? last van hebben ??
Nou, dat zijn geen dierenliefhebbers.

Wie mensen leert kennen gaat van dieren houden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Noorwegen lopen de katten constant in de vrieskou, ze zijn wel liever binnen onder een deken na zich vol te hebben gepropt smile

 

Ik denk dat mijn katten in Turkije binnen 3m dood zijn als ze in de sneeuw/vrieskou komen.

 

Het zal dus ook wel van de kat afhangen. Maar de tip van een kattenluikje naar de schuur ofzo lijkt me een goed plan. Dan weet hij/zij altijd een plekje te vinden mocht het teveel worden buiten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terror
Ik ben het helemaal met je eens, hou gewoon je kat bij je huis (tuin), dit kan eenvoudig met een lijn van voor naar achter spannen en een halsband met lijn en een haak aan de eerste lijn, zodoende kan de kat door de hele tuin lopen zonder dat die overlast veroorzaakt voor de rest van de buurt.

Ik heb geen vijver, maar een zandbak voor mijn kind, niet echt tof als je kind van 2,5 naar binnen komt met haar handen onder de strond van de kat van de buren.
Buurvrouw er op aangesproken maar de reactie is "ja hij moet toch z'n vrijheid hebben" ik laat toch ook niet mijn hond bij iemand anders in de tuin schijten? (ik heb geen hond trouwens maar stel)


Heb jij gezien dan dat de kat van de buren vooraf in de zandbak had gescheten?
Zoja, had je wel eerst de strond mogen verwijderen eer je je kind in de zandbak laat spelen.
Zonee, moet je je mond houden of een vermoeden uitspreken en niet klakkeloos beschuldigen uiten.
Wat dacht je van vogels, die schijten ook overal waar het ze uitkomt,heb je daar een net voor gespannen?
Of mag jouw kind daar wel in graaien?
Heb je overigens twee vliegen in één klap, geen vogels en geen katten in de bak.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Luciano

Weet je wel hoe gevaarlijk een riempje is?


Dan doe je ze toch een tuigje om wat om hun middel gaat?
Of je bouwt een mooie grote Kooi in je achtertuin, of je houdt je katten gewoon binnen toch ? Waarom moet ik last hebben van andermans dieren?

Origineel bericht van: Luciano

Als ook maar iemand ze kwaad wil doen krijgen ze met mij te maken. 115Kg vent met een enorme knuppel. Dit zouden jullie namelijk ook doen voor jullie kinderen.


mmmmh ik weeg iets meer :D en heb ook een knuppel cool


Ik zou een dier ook geen kwaad doen omdat het dier zelf er niks aan kan doen maar de eigenaar kan er wel iets aan doen

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...