Ga naar inhoud


Hoeveel graden vorst kunnen katten tegen?


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Looney2,

 

Vervang het woord kat eens voor hond.

En lees dan je tekst nog eens door.

Ben je dan nog steeds van mening, dat de hond van de buren bij jou in de zandbak mag ******.

 

Algemeen gesteld:

Je mag best dierenliefhebber zijn, maar hoeft dan niet anderen de dupe te laten zijn van jouw hobby.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Looney2,

Vervang het woord kat eens voor hond.
En lees dan je tekst nog eens door.
Ben je dan nog steeds van mening, dat de hond van de buren bij jou in de zandbak mag ******.

Algemeen gesteld:
Je mag best dierenliefhebber zijn, maar hoeft dan niet anderen de dupe te laten zijn van jouw hobby.


Lees jij mijn tekst nog eens door!!!
Je zult dan lezen dat genoemde persoon weet/gezien heeft dat die bepaalde kat in zijn zandbak heeft gescheten
En als zijn kind dan nog in die zandbak mag/moet spelen en ook nog eens in die strond graait......
Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar als ik een kat zie schijten in mijn kinders zandbak ruim ik het eerst op.
En of het nou een reiger,kat,hond of voor mijn part een neushoorn is die erin schijt zal me een worst wezen.
Als ik weet dat er een dier in de bak kan schijten en zo bezorgd om mijn kind ben, zou ik maat regelen nemen zodat dat beest er niet meer bij zou komen.
En niet wachten tot er iets gebeurd om dan bij de buurvrouw gaan klagen.
Je laat je kind niet het slachtoffer zijn van jouw gelijk!!

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een neushoorn erin ziet schijten even naar de brillenboer, ome doc of de afkick-kliniek :D

 

Voor de rest heb je gelijk. Een zandbak is simpel af te dekken, hebben we indertijd ook bij de peuterspeelzaal hier geregeld. En de katten wandelen daar vrolijk buiten, no problem.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast decodertje

hier een kunst grasmat gehad in de voortuin.

 

moest hem wegdoen vanwege kattenstront.

 

heb de stront op een gegeven moment verzameld, en in de tuin van de baas van de kat gesmeten.

 

tevens de eigenaar van de kat ff toegesproken .

 

vind het best als iemand een kat neemt maar hou die beesten dan ook binnen.

 

zoals el bobo al zei.

kat smaakt het beste in een loempia. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw heeft in een verder verleden ook katten gehad.

Ze was n.b. intern. kattenkeurmeester. Onze katten waren in huis, in een grote ren of (later)met een glijring aan een lange lijn met elastisch tuigje. Onze buren hoefden geen last te hebben van onze katten. Mensen, die hun kat(ten) los laten lopen, zodat anderen er last van hebben, kunnen we gerust asociaal noemen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast decodertje
Origineel bericht van: alx
Mijn vrouw heeft in een verder verleden ook katten gehad.
Ze was n.b. intern. kattenkeurmeester. Onze katten waren in huis, in een grote ren of (later)met een glijring aan een lange lijn met elastisch tuigje. Onze buren hoefden geen last te hebben van onze katten. Mensen, die hun kat(ten) los laten lopen, zodat anderen er last van hebben, kunnen we gerust asociaal noemen.


zo hoort het.
prima zo.
deden alle mensen het maar zo als jullie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast decodertje
Origineel bericht van: D.Quijote
Volgens mij dwalen we af van het onderwerp, er is al eerder een discussie geweest over katten /honden en zandbakken dacht ik.

Salu2, D.Quijote


sorry weer ontopic dan maar.

-20c graden moeten ze wel tegen kunnen volgens mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat meer info over katten, al heb ik er geen.

 

Kattengedoe.nl

 

Wat mj opviel na het lezen van het artikel is dat het inderdaad zo is dat de vachtregulatie van slag is met huiskatten. De "echte" katten verharen op tijd.

 

Over de temperatuur kan ik niets vinden, maar als ik op afbeeldingen Google, dan slaat de schrik me af en toe wel om het hart.

 

Zou zeggen, "Zorg dat ze altijd naar een vorstvrije beschutting kunnen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2

Heb jij gezien dan dat de kat van de buren vooraf in de zandbak had gescheten?
Zoja, had je wel eerst de strond mogen verwijderen eer je je kind in de zandbak laat spelen.
Zonee, moet je je mond houden of een vermoeden uitspreken en niet klakkeloos beschuldigen uiten.
Wat dacht je van vogels, die schijten ook overal waar het ze uitkomt,heb je daar een net voor gespannen?
Of mag jouw kind daar wel in graaien?
Heb je overigens twee vliegen in één klap, geen vogels en geen katten in de bak.


Jij begrijpt duidelijk niet waar het probleem ligt.
Nee, ik heb niet gezien dat juist de kat van de buren in de zandbak had gescheten, maar alleen de katten van de buren lopen zeer regelmatig door mijn tuin en verder zie ik nooit andere katten in mijn tuin. verwacht jij dan dat ik in mijn eigen tuin iedere keer als mijn kind in de zandbak wil dat ik de hele zandbak ga doorzeven om te kijken of er misschien strond van een kat in zit?

de zandbak staat toevallig in een kippenren van de vorige bewoners van ons huis welke is overdekt met een golfplaten dakje, 1 keer vergeten de deuren dicht te doen en er heeft een kat in gezeten., of ik nou een deur vergeet of de deksel er op te doen, maakt niet uit, het feit ligt er dat ik last heb van andermans (huis)dier, ik moet dan geen maatregelen nemen maar de eigenaar.

Origineel bericht van: alx
Mijn vrouw heeft in een verder verleden ook katten gehad.
Ze was n.b. intern. kattenkeurmeester. Onze katten waren in huis, in een grote ren of (later)met een glijring aan een lange lijn met elastisch tuigje. Onze buren hoefden geen last te hebben van onze katten. Mensen, die hun kat(ten) los laten lopen, zodat anderen er last van hebben, kunnen we gerust asociaal noemen.

Dit is de juiste instelling !

Origineel bericht van: goto
Mijn 3 katten lopen vrij rond....dus ik ben nu een aso ?

Dank voor deze titel Alx !!


Indien jouw 3 katten last veroorzaken in de buurt ja dan ben je een aso, zo niet dan niet.

p.s. ik vind het geen probleem als er een kat of welk ander dier dan ook door mijn tuin loopt zolang hij maar geen overlast veroorzaakt

Ik hou er verder over op want inderdaad daar ging dit draadje niet over, dus verder ontopic.
Ik denk dat iedere kat vanzelf door moeder natuur zijn vacht wordt aangepast aan de weersomstandigheden, om zo zijn lichaamstemperatuur constant te houden. Een kat in een koud land zal dan wel een dikkere vacht krijgen dan in een warm land.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik eigenlijk een beetje van de reacties die dit onderwerp hier oproept. Op de duur kunnen mensen niks meer van hun buren verdragen. (Ik heb een buur die bosduiven uit de boom schiet omdat ze te veel lawaai maken! shocked van verzuring gesproken)

In mijn buurt zitten ook vossen, en dat is ook vervelend als je kippen hebt. Maar daar klaag ik niet over, want er is niks aan te doen. Hetzelfde met de katten: als ik geen eigen kat had, dan was mijn tuin ongetwijfeld deel van het territorium van een verwilderde kat. En die eten in tegenstelling tot mijn "afgerichte" kat wel mijn siervogels op.

 

Trouwens, zo'n katten die nooit buiten mogen daar moet je je niet te veel aan hechten bij ons. Als ze ooit buitenraakt, dan is ze na één week platgereden als je aan een drukke baan woont zoals ik.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...