djpetit Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Ik ben op zoek naar een oud apparaat (als ik het zo mag noemen). Het is een oude platenspeler ingebouwd in een kast met daarin een luidspeaker. Aan de zijkant zit dan een hengel om hem op te 'winden'. Ik kan niet op de juiste naam komen. Ik dacht namelijk dat dit een pathafoon was, maar google laat me hele andere apparaten zien. Wie helpt me ?? mvgr, djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 tja als ik zoek op Gramaphone dan zie ik heel veel afbeeldingen die lijken op wat jij bedoeld... Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
djpetit Geplaatst: 18 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch tja als ik zoek op Gramaphone dan zie ik heel veel afbeeldingen die lijken op wat jij bedoeld... Nog niet echt.....die toeter is dus vervangen door de speaker die in de kast is ingebouwd. Ik ben vergeten te vermelden dat het een redelijk hoog staande kast is (± 1.20). mvgr, djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast hummiesat Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Een dressoirofoon? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RVP Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Dit ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Kimble Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Hier nog wel een "schema" van zo'n ding. Heb je wat te doen tijdens de kerst Lees het nog eens na, maar jij zoekt zo'n ding met de speaker in de kast. Nooit van gehoord of gezien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Als het om dat ding gaat op de foto, dan zit er geen speaker in die kast maar een hoorn-opening, die mechanisch met de naald, zeg maar rustig "spijker" verbonden is. Het volume wordt geregeld door de deurtjes open en dicht te zetten. Echt goed werken deed dit niet. Je zult er versteld van staan hoe hard zo´n ding klonk. Tja...hoe heet zo´n ding? Een grammofoon. Ik geloof niet dat er een andere naam voor was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RVP Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Ach, nou ja, ik heb het geprobeerd. Heb trouwens idd gewoon op "grammofoon" gezocht Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
waterpas Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Heb er ook een, en hier heet dat apparaat; Victor Talking Machine. Gemaakt in 1906 en hij doet het nog prima. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
leo1949 Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 RVP dit was wel al een heel moderne want hij is stereo, dat kan je zien omdat hij 2 deurtjes heeft. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RobbieT Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Je bedoelt niet toevallig een koffer platenspeler? CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TangoBravo Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Ik denk dat je de pathofoon bedoelt, ipv pathafoon?? T B Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 GRAMMOFOONS / PATHOFOONS Het aanbod bestaat uit diverse modellen staande meubelen en tafelmodellen. Varieërend van hoorngrammofoons tot koffergrammofoons van alle grote merken waaronder: Columbia, Odeon, His Masters Voice, Polydor, Pathe. zoals ik al dacht; verschil in benaming: het is en blijft een grammofoon die door pathe op de markt gezet werd. de engelstalige spreken van "gramophone" de duitstalige spreken van "grammophon" de scandinaviers spreken van "grammofon" de nederlandstalige spreken over "grammofoon" ciao die jij bedoeld is de ingebouwde versie "met buizen versterker" voordat ook de electromotor zijn intrede deed Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast hummiesat Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Ik denk dat het ding wat de TS zoekt moderner is dan de tot nu toe genoemde meuk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2009 Delen Geplaatst: 18 december 2009 Origineel bericht van: hummiesat Ik denk dat het ding wat de TS zoekt moderner is dan de tot nu toe genoemde meuk. dat mag DJpetit zelf uitleggen. Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen