Ga naar inhoud

[Satelliet] RTL4HD en cartoon network bij CD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator

Als ik zeg dat Caiway alle Nederlandse HD zenders doorgeeft in het basispakket zonder meerkosten, kan jij dat dan weerleggen?

Dat wordt ook niet ontkend. Dat betekend niet dat CDS niet concurrerend is, Caiway is en blijft een kleine speler waar CDS zich niet noodzakelijk aan hoeft te meten, en die nota bene analoge kijkers dupeert voor zijn vooruitstrevende HD-beleid. Natuurlijk heeft CDS geen analoge kijkers, dus kunnen die ook niet gedupeerd worden. Het is wederom een bewijs dat de zwart-wit-vergelijkingen die jij maakt niet reëel zijn.

Als ik zeg dat Ziggo hetzelfde wil, kan jij dat dan weerleggen?

Ja, want jij kan net zo min in de wil van Ziggo kijken als ik. Je hebt geen basis voor deze uitspraak. Ziggo heeft een HD-pakket voor 4 euro per maand en dat zullen ze ook aantrekkelijk willen houden, bijgevolg zullen enkele populaire HD-zenders in dat HD-pakket geplaatst worden.

Als ik denk dat 90 procent van de kijkers niet extra wil betalen voor HD, moet dat dan weerlegd worden? Dat is gewoon mijn inschatting.

Dat Canal Digitaal nu kiest om de kijker extra te laten betalen voor HD van de commerciële omroep vind ik een bedenkelijke ontwikkeling. Wat moet daar aan weerlegd worden?

Dat pioniers de grootste kosten dragen bij het introduceren van een techniek, dat is nu eenmaal zo. Als HD algemeen ingeburgerd raakt zal dit automatisch gaan verschuiven d.m.v. concurrentie.

En alle televisieaanbieders streven nu eenmaal naar winstmaximalisatie. Kabelboeren hebben vanwege de belachelijke bedragen die ze voor het analoge pakket vragen al een redelijke winst. Bij een aanbieder die minder voor de basiszenders kan vragen moet die winst ergens anders vandaan komen. Wat is er zo moeilijk aan dat te begrijpen?

Ik weerleg niet dat het Canal Digitaal extra bandbreedte kost, maar ik vind niet dat dat afgewenteld mag worden op de kijker.

In een ideale wereld was CDS zo machtig dat de kosten afgewenteld konden worden op de zenders. In de begintijd was dat ook zo omdat de commerciële zenders de sat nodig hadden om het signaal van Luxemburg naar de kabelnetten te transporteren, en toen waren ontvangstkosten inderdaad nihil, dit is waar het settopboxpakket vandaan komt.

Vandaag de dag zijn de zenders machtig ten opzichte van CDS, CDS is voor hun een kleine, niet essentiële speler. Bijgevolg ontbreken de mogelijkheden om de kosten op de zender af te wentelen.

Als kijker heb jij daar niets mee te maken, als CDS niet concurrerend is stap jij gewoon weg. Dat CDS echter niet concurrerend is bestrijd ik, je kunt nog altijd fors goedkoper kijken bij CDS dan op de kabel.

• Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast calculator
Geplaatst:

Als Canal Digitaal zo concurrerend is, waarom groeit ze dan het minst van alle digitale aanbieders?

Ik denk echt dat Canal Digitaal zijn product nog aantrekkelijker moet maken om kijkers los te weken van de kabel.

Straks hebben alle televisies een ingebouwde DVB-S tuner ingebouwd ( dat gaat zo standaard worden als nu DVB-C wordt) Dan moet Canal Digitaal gewoon als de sodemieter zorgen dat ze een EPG heeft die op al die toestellen werkt. Dan hoeft de klant alleen nog maar een schotel aan te sluiten en een CAM te kopen. Net zoals bij de meeste kabelaansluitingen in Nederland (behalve UPC het geval is)

Er zijn nog veel hobbels te nemen door Canal Digitaal om echt concurrend te worden met de kabel.

Met alleen maar loftrompetten help je Canal Digitaal niet. Het product moet gewoon hier en daar behoorlijk verbeterd worden.

En ja, Caiway gaat analoog geheel uitschakelen en heeft iedere abonnee een gratis digitale ontvanger gegeven en zorgt er nu voor dat digitale televisie inclusief EPG werkt op alle moderne toestellen met ingebouwde digitale kabeltuner.

Toen Canal Digitaal analoog uitschakelde, gaf ze de abonnees helemaal niets!!! Gewoon een nieuwe ontvanger of geen beeld was het motto.

Iemand uit het Caiway gebied stapt bijvoorbeeld al niet over, want de Caiwayklant heeft een veel beter product (inclusief volgend jaar 13 HD zenders) voor die 16 euro per maand dan bij Canal Digitaal.

Bij Ziggo idemdito. Zelfs al zouden de Nederlandse commerciele HD zenders in het HD pakket komen voor 3,95 per maand. Dan nog is Ziggo inclusief de HD zenders op drie toestellen veel goedkoper dan Canal Digitaal. Bij Ziggo kost dat 19,95 euro per maand. (basispakket+HD pakket)

Bij Canal Digitaal (13,50 familiepakket+ 5,00 (2x extra smartcard)+15,00 (3x HD pakket) = 33,50 euro per maand.

Hoezo is Canal Digitaal concurrerend?

Ik kan echt niks anders maken van deze cijfers hoor.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Elwin
Overigens nog meer goed nieuws. Arrow Jazz FM komt er volgens de bekende bron die ik hier niet mag noemen binnenkort ook nog is bij! Echt toppie! smile

Klopt, op 12574H vond ik zojuist de naam "Arrow Jazz". Vooralsnog zonder PID's dus nog geen geluid.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Citaat:
Bij Canal Digitaal (13,50 familiepakket+ 5,00 (2x extra smartcard)+15,00 (3x HD pakket) = 33,50 euro per maand.

Daar gaan we weer met halve vergelijkingen en het erbij halen van 3 televisies... Je hebt zeker 3 HD-televisies in huis?

In ieder geval kost het je bij Ziggo 16,50 + 3*3,95 = 28,35

Minder goedkoop dan je dacht, niet? Want pluspakketten zijn ook bij Ziggo gekoppeld aan een specifieke chipkaart.

Als de discussie is dat je bij Ziggo een pakket kán samenstellen dat goedkoper is dan CDS, ja dat geef ik toe.

Maar eh, stel ik wil naar de kabel over stappen? Als ik alleen de zenders in overweging neem die ik daadwerkelijk regelmatig bekijk. Wat zou ik betalen voor een kabelpakket met:

- Ned 1,2,3
- BVN
- RTL 7
- VRT1,2
- Discovery Channel
- Jetix
- BBC 1,2,3,4, BBC World
- RAI 1,2,3
- ARTE

Andere zenders komen sporadisch voor maar ben ik bereid te missen.

??

Kortom, ben ik beter af met kabel of satelliet?
Geplaatst:

Is allemaal wel leuk en aardig om die caiway zo de hemel in te prijzen maar om dit moment vind ik het een oneerlijke concurrentie strijd.

Caiway is maar in een klein gebied te krijgen dus vind ik niet terecht dat daar steeds met vergeleken word.

Calculator zal wel aandelen hebben in caiway.

Ik ben blij dat cd ook eens mee gaat doen met HD zenders

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

DVB-S(2) tuners in nieuwe TV modellen? Laat me niet lachen. De satellietmarkt is daar toch veel te klein voor. In duitsland zie je bij sommige fabrikanten (loewe o.a.) DVB-S tuners maar echt niet bij alle modellen.

Maar zomaar eens een opmerking: waarom zit je uberhaupt nog bij CDS ga toch lekker naar de kabel daar is alles toch beter?

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

Ik ben toch blij dat Cartoon en Boomerang weer terug komen want daar had ik het familie pakket voor genomen, inclusief motorstv. Ik was al van plan terug te gaan naar basis omdat die 3 zenders weg waren. Maar nu wacht ik wel even want het thema pakket wordt ook verdeeld over familie en entertainment pakket. En volgend jaar HD pakket voor 5€ en klaar is Oldereast smile (op motorstv na dan)

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

Geplaatst:

Ik betwijfel om men massaal gaat opzeggen.

De meeste huishoudens hebben nu een TV die HD kan weergeven.

De prijs van een satelliettuner die ook HD kan ontvangen is inmiddels al zeer betaalbaar geworden, en de beeldkwaliteit is veel beter dan SD.

Vergelijk het met de overgang van zwart/wit naar kleur, als de zwart/wit TV het begaf, werd die ook door een kleurenbak vervangen.

Van mij mag men nu al alles overzetten naar Mpeg 4!

En alles meteen ook naar de Astra 3!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Gast calculator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Citaat:

Daar gaan we weer met halve vergelijkingen en het erbij halen van 3 televisies... Je hebt zeker 3 HD-televisies in huis?

In ieder geval kost het je bij Ziggo 16,50 + 3*3,95 = 28,35

Minder goedkoop dan je dacht, niet? Want pluspakketten zijn ook bij Ziggo gekoppeld aan een specifieke chipkaart.

Als de discussie is dat je bij Ziggo een pakket kán samenstellen dat goedkoper is dan CDS, ja dat geef ik toe.

Maar eh, stel ik wil naar de kabel over stappen? Als ik alleen de zenders in overweging neem die ik daadwerkelijk regelmatig bekijk. Wat zou ik betalen voor een kabelpakket met:

- Ned 1,2,3
- BVN
- RTL 7
- VRT1,2
- Discovery Channel
- Jetix
- BBC 1,2,3,4, BBC World
- RAI 1,2,3
- ARTE

Andere zenders komen sporadisch voor maar ben ik bereid te missen.

??

Kortom, ben ik beter af met kabel of satelliet?

Beste Zuppelan,

De informatie over het maandbedrag van Ziggo klopt echt niet hoor.
Bij Ziggo heb je op alle drie de smartcards je volledige pakket, ongeachte welke extra pakketten je hebt afgesloten.

Dus hoe jij bij de berekening komt dat een kijker bij Ziggo drie keer het HD pakket moet betalen, hoor ik graag van je. De Ziggo klant is echt maar 19,95 kwijt per maand inclusief de HD kanalen op drie toestellen. Je krijgt per smartcard je volledige pakket te zien.

En welke halve vergelijking ik maak ontgaat me ook.
Het familiepakket van Canal Digitaal lijkt het meeste op het digitale basispakket omdat daar ook de VRT zenders inzitten.

https://www.ziggo.nl/#help/steljevraag/meerdere%20smartcards

Ik hoop overigens dat Canal Digitaal snel met een oplossing komt voor het HD pakket om het op meerdere plaatsen in je huis te kunnen zien.

Feit blijft dat ik twee keer betalen voor dezelfde zender (de SD versie en de HD versie) te absurd voor woorden vind.
Geplaatst:

Ja hoor het basispakket van ziggo en het familiepakket van CDS zijn echt hetzelfde. Kom ff op zeg, in het familiepakket vna CDS zit Hallmark, diverse MTV en VH1 zenders, etc. Als je dan toch iedereen aan de kabel wilt hebben geef dan correctie informatie he ;-)

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Gast calculator
Geplaatst:

Ik zeg dat die het meeste op elkaar lijken, omdat de VRT zenders daarin zitten.

Welk pakket van Canal Digitaal vind jij dan het meest op het digitale basispakket van de kabelaar lijken?

Geplaatst:

Ja alsof de VRT zenders dan meteen alles goed maken wat het familiepakket extra biedt. Gewoon persoonlijke voorkeur van jou lijkt me. Stap toch lekker op de kabel over of stop alsjeblieft deze nutteloze zeur discussie

Geplaatst:

Hmmm ik snap er niks meer van waarom word hier een vergelijk met de kabel gemaakt ???

Zijn de heren de weg kwijt door de kou ?

Het word / is wel een beetje off topic zo langzaam. sleep

The birdman has left the building

Geplaatst:

Ik vind het in ieder geval goed nieuws, dat de HD-kanalen gewoon tzt toegevoegd gaan worden.

Gewoon positief, en hopelijk tegen die tijd nog meer goed nieuws.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

my zen eraf??? haal dan brava eraf... wat een slechte actie van CD!!!! zelfs NL1 zend bijna geen hd uit... wat My Zen dus wel doet!

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.