Amager95 Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 115 Teletekst vr 18 dec *************************************** Minder treinen in het weekend *************************************** ` Komend weekend rijden er vanwege het winterse weer minder treinen,vooral in de Randstad.De NS en ProRail hebben dat besloten.Er worden wel langere treinen ingezet. Op trajecten waar normaal een keer per kwartier een sprinter of een intercity rijdt,gaat zaterdag en zondag eens per half uur een trein rijden. Zaterdag en zondag worden extra mensen ingezet om gladheid op perrons en eventuele storingen aan te pakken.In de loop van zondag wordt bekeken of er maandag ook nog een aangepaste dienst nodig is.Reizigers wordt aangeraden de NS-website in de gaten te houden. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport
Amager95 Geplaatst: 18 december 2009 Auteur Geplaatst: 18 december 2009 Origineel bericht van: Amager95 115 Teletekst vr 18 dec *************************************** Minder treinen in het weekend *************************************** ` Dan heb je een treinkaartje thuisliggen, tegen gereduceerde prijs gekocht bij een drogisterijketen en denk je zaterdag 19 december met de trein te gaan reizen. Nou forget het maar. Als ik dit lees op teletekst heb ik het wel weer gehad. Een te grote risico om met de trein te gaan. Is het zo idioot moeilijk om treinen te laten rijden in Nederland? Laten ProRail en de NS maar weer fuseren. Je gooit er vervolgens een hele lading aan manegement er uit. Wedden dat de treinen weer gaan rijden, en op tijd?
goto Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 Laat iedereen toch eens ophouden met dat gemekker over die treinen ! Nederlanders weten gewoon niet meer hoe om te gaan met sneeuw en kou,kijk maar eens naar al die extra ongelukken met auto's. Een beetje sneeuw en iedereen gaat hoppa op de rem. Wen er nu maar aan als het weer in Nederland een beetje extreem is ( storm,mist,sneeuw,kou )het transport in de problemen komt. Dus niet zeuren maar accepteren ! compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
alx Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 Voornamelijk is het ProRail die steken laat vallen. Zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur. NSR is alleen maar gebruiker en betaalt flink voor dat gebruik. Wissels, bovenleiding etc? Daar heeft NSR geen zeggenschap over. Net als de automobilist, die voor een geopende brug staat te wachten, die niet dicht kan!! Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Sjattuh Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 dus men kiest voor veiligheid en dat is slecht omdat?? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
GeniusX Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 @Amager95 Volgens mij is zaterdag pas morgen, je weet nog niet eens of je een probleem hebt! Je gaat hier lopen mekkeren. Ik zou inderaad maar thuis blijven, want met zo'n instelling zal het vast geen leuke trip worden.
matthew_be_wvl Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 Ik vraag me af hoe die Zweden en die Noren hun treinen doen rijden. En met welke duivelse plannen de Russen treinen doen rijden in Siberië! Het vriest 1 grade en alle treinen hebben minstens een half uur vertraging in België en Nederland. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
waterpas Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 matthew_be_wvl Er zal vast het een en ander verbeterd kunnen worden maar die vergelijking gaat niet op, ik ben er nogal eens en het is in Zweden in elk geval heel anders. Bijna geen dubbelspoor, niks elke 20 min een nieuwe trein, veel minder knelpunten, veel minder wissels, en ga zo maar door. Mobiliteit is daar van een andere orde. Zo'n fijnmazige infrastructuur zoals we die hier hebben, is in een land dat 10 x groter is en even meer dan de helft van ons aantal inwoners heeft, onbetaalbaar. Men woont ook dichter bij het werk, en het verschil in ervaring met winterse omstandigheden laat zich ook hier gelden. Eens fins voorbeeld; een vriendin die met de bus naar haar werk gaat, zorgt ervoor dat ze niet langer dan 5min op de bus hoeft te wachten, en waarom, bij temperaturen van minder dan -30 graden wordt dat dus gevaarlijk. Er wordt daar dus veel meer van de auto gebruik gemaakt. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Sjattuh Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 Origineel bericht van: matthew_be_wvl Ik vraag me af hoe die Zweden en die Noren hun treinen doen rijden. En met welke duivelse plannen de Russen treinen doen rijden in Siberië! Het vriest 1 grade en alle treinen hebben minstens een half uur vertraging in België en Nederland. Ik kom veel in Noorwegen, en op de trein van het vliegveld bij Oslo na, Gardermoen, hebben ook zij veel vertraging. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
matthew_be_wvl Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Die vertraging tot daar aan toe, maar dat de nieuwe HST-lijn tussen Brussel en Amsterdam vanaf de eerste nacht vorst al technische problemen heeft door de vorst vind ik wel bijzonder ergerlijk. Alsof het zo uitzonderlijk is dat het een paar graden vriest hier. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Moderator ceesv Geplaatst: 19 december 2009 Moderator Geplaatst: 19 december 2009 Volgens mij had die HST lijn zonder vorst ook al volop problemen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
EdjeKroketje Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Origineel bericht van: matthew_be_wvl Die vertraging tot daar aan toe, maar dat de nieuwe HST-lijn tussen Brussel en Amsterdam vanaf de eerste nacht vorst al technische problemen heeft door de vorst vind ik wel bijzonder ergerlijk. Alsof het zo uitzonderlijk is dat het een paar graden vriest hier. Ik denk dat de ontwerpers van dat spoor geloven in het sprookje dat dat aarde aan het opwarmen is. Dat zou de reden kunnen zijn dat ze geen rekening hebben gehouden met vorst en sneeuw.
Gast satdevil Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Die hsl heeft problemen met sensoren op het deel waar het oude spoor overgaat in het nieuwe,en dat heeft niks te maken met vorst of welk weer type dan ook.
AEO Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Het probleem is het nieuwe ERTMS beveiligings systeem. De Nederlandse regering wilde alleen dit nieuwe systeem, dat echter nog steeds niet uitontwikkeld is! Kwestie van geld dus! Als men slim was geweest en eerst het in Frankrijk gangbare beveiligings systeem voor de TGV had aangelegd bij de bouw van de HSL, dan had de Thalys er inmiddels al bijna 2 jaar probleemloos op kunnen rijden. Dan hadden er nu al ongeveer 15 treinen per dag in beide richtingen overheen kunnen rijden. De problemen zullen zeker wel opgelost gaan worden, want van de nu optredende problemen kan men alleen maar leren. Ik voorzie een prima toekomst voor de Thalys, want het was de snelste manier om in Parijs te komen, maar dit gaat nu ook op voor Brussel en Antwerpen. Er rijdt nu dagelijks één Thalys meer, maar als iemand nu nog voor de Kerst wil boeken, dan wens ik diegene veel sterkte, want veel treinen zijn nu al vrijwel uitverkocht. In april komt er gelukkig dagelijks weer één Thalys bij. Alleen een sukkel neemt nu nog het vliegtuig om naar Parijs te gaan. Als men gaat vliegen, dan duurt het met alle toestand er omheen ongeveer 4,5 uur. Mischien ruim 4 uur als het meezit, terwijl de Thalys Parijs bereikt in 3:18, en medio volged jaar in 3:13. Misschien zijn er die dan zeuren over de prijs, en die denken dat je goedkoper kan vliegen? Reken jezelf dan maar niet rijk, want als je nu wilt vertrekken, betaal je altijd de hoofdprijs, of je nu vliegt of de Thalys neemt. Goedkoop vliegen kan nog wel, maar dan moet je lang van tevoren boeken, maar dat is met de Thalys ook zo. Bovendien moet je ook nog de vervoerskosten naar en van de luchthaven meerekenen. En bovendien, wat is er nou leuker dan met ruim 300 km/p.u. naar de autos op de snelweg naast je te kijken? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Amager95 Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Geplaatst: 19 december 2009 Origineel bericht van: GeniusX @Amager95 Volgens mij is zaterdag pas morgen, je weet nog niet eens of je een probleem hebt! Je gaat hier lopen mekkeren. Ik zou inderaad maar thuis blijven, want met zo'n instelling zal het vast geen leuke trip worden. Het is de aankondiging van de Nederlandse Spoorwegen en Prorail dat er minder treinen gaan rijden. Dat kan dus varieren van enkele tot geen enkele trein... Dat is dus een vaststaand feit. Dus hoezo mekkeren!!Misschien beter lezen wat er geschreven staat?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen