Ga naar inhoud


eigen huis opeten tijdens ww of bijstand


blitzteam

Aanbevolen berichten

Werknemers van 50 jaar en ouder die na WW in de bijstand zouden komen hoeven niet eerst hun eigen huis op te eten of hun spaargeld aan te spreken. klopt dit

 

Ik ben nu 48 en dreig werkloos te worden.

ik werk al 23 jaar bij dezelfde werkgever

als ik goed voor heb, heb ik recht op +/- 28 maanden ww uitkering.

ik zou dan 50 jaar zijn als ik eventueel in de bijstand terecht zou komen

 

als ik de bijstand kom met 50 jaar moet ik dan mijn huis opeten en eventueel mijn spaargeld.

 

wie kan me hierin raad geven

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij wel, moeders was al ver in de 50 en kon ook het huis aan de gemeente overdragen. Zo gaat dat in Olland mad

 

De totale lengte van uw WW-uitkering hangt af van uw totale arbeidsverleden. Elk jaar arbeidsverleden geeft recht op 1 maand uitkering. Een werknemer met een arbeidsverleden van 9 jaar heeft dus recht op 9 maanden WW. De maximale duur van de WW bedraagt 38 maanden.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vader is 52 en verloor zijn baan doordat het bedrijf op de fles is gegaan.

 

Hij heeft een beetje rondgesolliciteerd en kan wel weer een baan krijgen zonder al te veel problemen. Alleen wel inleveren op salaris...

 

We zijn nu bezig voor hem een bedrijfje op te zetten zodat hij hopelijk voor eens en altijd van dit gezeur af is.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf onlangs werkloos geworden. Je hebt recht op (je leeftijd - 5 maanden) met een maximum van 38 maanden.

Eerste twee maanden 75% van het laatst verdiende loon, daarna 70% van het laatst verdiende loon.

Dit wel weer met een maximum van circa 1670 euro per 4 weken.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90