Ga naar inhoud


eigen huis opeten tijdens ww of bijstand


blitzteam

Aanbevolen berichten

Werknemers van 50 jaar en ouder die na WW in de bijstand zouden komen hoeven niet eerst hun eigen huis op te eten of hun spaargeld aan te spreken. klopt dit

 

Ik ben nu 48 en dreig werkloos te worden.

ik werk al 23 jaar bij dezelfde werkgever

als ik goed voor heb, heb ik recht op +/- 28 maanden ww uitkering.

ik zou dan 50 jaar zijn als ik eventueel in de bijstand terecht zou komen

 

als ik de bijstand kom met 50 jaar moet ik dan mijn huis opeten en eventueel mijn spaargeld.

 

wie kan me hierin raad geven

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij wel, moeders was al ver in de 50 en kon ook het huis aan de gemeente overdragen. Zo gaat dat in Olland mad

 

De totale lengte van uw WW-uitkering hangt af van uw totale arbeidsverleden. Elk jaar arbeidsverleden geeft recht op 1 maand uitkering. Een werknemer met een arbeidsverleden van 9 jaar heeft dus recht op 9 maanden WW. De maximale duur van de WW bedraagt 38 maanden.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vader is 52 en verloor zijn baan doordat het bedrijf op de fles is gegaan.

 

Hij heeft een beetje rondgesolliciteerd en kan wel weer een baan krijgen zonder al te veel problemen. Alleen wel inleveren op salaris...

 

We zijn nu bezig voor hem een bedrijfje op te zetten zodat hij hopelijk voor eens en altijd van dit gezeur af is.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf onlangs werkloos geworden. Je hebt recht op (je leeftijd - 5 maanden) met een maximum van 38 maanden.

Eerste twee maanden 75% van het laatst verdiende loon, daarna 70% van het laatst verdiende loon.

Dit wel weer met een maximum van circa 1670 euro per 4 weken.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

JE SPAARGELD kun je bijv.op naam van een familie lid zetten ,zorg wel dat je zelf alle volmachten hebt.Het huis kan meschien ook op andermans naam,dan maak je gewoon een huurkontract,en maakt dan iedere maand een x bedrag aan bijv. het desbetreffende fam.lid over voor huur,die dit vervolgens weer op jouw spaar rekening stort,na aftrek van evt.kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
lekker zeg,
sta je op lees dit bericht en Doink, humeur naar de kl*te

ben namelijk ook per 1 janu werkeloos.
ik ga natuurlijk wel andere dingen ondernemen (dus niet stilzitten)
maar van die regelingen (waarvoor je notabene jarenlang betaald hebt) wordt je wel droevig zeg.

ciao


Dat is ook het beste. Niet stilzitten maar aktie ondernemen. Zelf heb ik het ook meegemaakt voor een 2 jaar terug en had net een huis gekocht. Voldeed niet uit aan de eisen dus verkoop bij executie (70% van 260.000), en of ik even 71.000 Euro wilde bijlappen.

Uitkering WW en een beslag erop door de hypotheekboer. Had nog wat "wisselgeld" en een beheersmaatschappij (helaas was die in zicht). Ook op mijn privé-aandelen in een bedrijf is bodembeslag gelegd.

Nu een buitenlandse vennootschap en daar al mijn spullen aan verkocht (sale leaseback) en ook aandelenpaketten die de beheersmaatschappij had ondergebracht in de buitenlandse vennootschap.

Haal nu de stekker uit mijn beheersmaatschappij, omdat ik die a) niet meer actief is en B) inmiddles helemaal leeg is (alle activa staat op 0,0) en c) ik geen sponsor ben van de KvK voor de jaarlijkse bijdrage.


Raad de topicstarter eens aan om langs een advocaat te gaan, die alle ins en outs weet mbt jouw situatie en ook weet over buitenlandse rechtsvormen. Kan hiervandaan niet ruiken in hoeverre je je huis al vrij hebt.

Maar cash in ieder geval je spaargeld en huur desnoods een kluisje bij de bank. Daar komt en mag niemand aanmkomen. Wil je toch rendement maken met je spaargeld, zet ht dan om goud en bewaar dit bij de bank. Goud doet het al heel mijn 43-jarig leven goed op de markt.

Kerstensgrafiek2_675799g.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
JE SPAARGELD kun je bijv.op naam van een familie lid zetten ,zorg wel dat je zelf alle volmachten hebt.Het huis kan meschien ook op andermans naam,dan maak je gewoon een huurkontract,en maakt dan iedere maand een x bedrag aan bijv. het desbetreffende fam.lid over voor huur,die dit vervolgens weer op jouw spaar rekening stort,na aftrek van evt.kosten.


Wees hier voorzichtig mee. Toen ik nog in die branche werkzaam was (meer dan 10 jaar geleden)
had de gemeente het recht om 5 jaar terug je financiele transacties te onderzoeken.
Als je tijdens de WW periode b.v. spaargeld wegsluist zul je een goede verklaring moeten hebben.Kijk uit en win deskundig advies in. Sterkte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met je 16e bent gaan werken, maar op je 60e ga je er 2 jaar uit (noodgedwongen), heb je na weer 2 jaar werken slechts een arbeidsverleden van 2 jaar!!!!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Als je met je 16e bent gaan werken, maar op je 60e ga je er 2 jaar uit (noodgedwongen), heb je na weer 2 jaar werken slechts een arbeidsverleden van 2 jaar!!!!


Waar haal je die wijsheid vandaan? confused

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
JE SPAARGELD kun je bijv.op naam van een familie lid zetten

 

Is dat wel zo?

Het lijkt mij dat dit familielid dan moet aantonen waar dat geld vandaan komt. En dan komt de belasting er nog bij kijken.

Je kan in Nederland ook niet even jouw geld op de rekening van je eigen kind storten daar is een beperking aan. Ga je daar over heen dan moet je belasting over het bedrag betalen.

 

Als dat allemaal zo makkelijk zou zijn dan kan je wel heel simpel belasting ontduiken.

 

Het lijkt mij dus een wat te simpele gedachtengang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...