Ga naar inhoud

[DM800HD] parental lock kanalen toch zichtbaar.. help help

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al jaren dream7000 en daar was de mogelijkheid de kanalen te laten verdwijnen zodra je ze gekozen had onder de parental lock. In de dream 800 blijven de vervelende kanalen toch zichtbaar!! en zie je in je kanalenlijst allemaal verkeerde kanalen.( voor sommige personen die gebruik maken van de dreambox smile )

wie heeft een oplossing ze weg te krijgen van de lijst zonder ze weg te gooien?

dank je voor de oplossing..

kan iemand anders een mooie patch maken daarvoor... blush

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

nabilo NabiloBlackHole_DM800_0.12_BU 19.10.09

als er 1 is die ik anders zou moeten hebben ik hou me aanbevolen. Dank je voor de reactie blush

Geplaatst:

ik ben benieuwd of iemand een idee heeft....

Geplaatst:

Ik neem aan dat je bedoeld dat de zenders helemaal niet zichtbaar zijn in de zenderlijsten als het kinderslot aan is en niet dat ze wel te zien zijn, maar dat als je ze kiest dat je eerst een pincode moet invoeren?

Je hebt in DreamBoxEdit of Dreamset wel de mogelijkheid om zenders te verbergen, maar dit staat los van wel of geen kinderslot dus weet ik niet of dit het resultaat geeft wat je wilt.

post-33201-1318260578,3693_thumb.jpg

post-33201-1318260578,376_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

in een enigma 2 image blijf je de kanalen zien.

je kan ze wel blokkeren maar blijven in de lijst staan.

op een enigma 1 ontvanger (500,5620,700) heb je de mogelijkheid om de kanalen te verbergen als ze onder het kinderslot staan

gr andre

dat zeg ik ..............linux

Geplaatst:

het is een enigma 2.. inderdaad blijf ik ze zien maar ik zal proberen met de ideeen van dreamboxedit... wordt vervolgt en ieder idee is welkom

Geplaatst:

Is het niet zo dat na openen van het kinderslot deze voor xx-aantal minuten geopend blijft. Deze waarde xx kun je dan instellen in het kinderslot menu. Bij waarde 0 werkt hij zoals we gewent waren. Altans, zo werkt het nu bij Pli-unstable.

Anders, een keertje herstarten wil nog wel eens helpen.

Probeer eerst eens gewoon in het kinderslotmenu een kanaal te beveiligen, dat zou ten alle tijden moeten werken.

SUC6

Geplaatst:

Er zit een bug in Enigma2 (DMM mag dit oplossen) dat bij het erinzetten van de settings er voor zorgt dat de blacklist niet wordt gereload. Als je enigma "hard" afbreekt dan werkt dit wel.

Dat hard afbreken kun je o.a. via telnet doen door "init 4" (dit stopt enigma2 op een harde manier) en vervolgs "init 3" (dit start enigma2 weer op) in te typen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Dank je Lex voor de info. Ik krijg de kanalen van de lijst. Wel een monnikkenwerk maar het werkt. Her vreemde is dat je in de software van dreamboxedit wel de k parameter met meerdere tegelijk kunt setten maar niet de H parameter. In ieder geval bedankt voor de verlopige oplossing

Geplaatst:

hoi littlesat,

je kunt dit ook verhelpen door met dreamboxedit de automatic reload uit te zetten. Dan handmatig reload settings. Het programma doet dat het volgende:

Telnet status: Connected.

OpenDreambox 1.5.0 dm800

dm800 login:

Sending username root

root

Password:

Sending password blabla

root@dm800:~#

Sending user command: killall -9 enigma2

killall -9 enigma2

killall: Could not kill pid '7011': No such process

root@dm800:~#

Telnet status: Disconnecting.

Telnet status: Disconnected.

User command sent.

Kweet niet of het hetzelfde is maar dan staat de nieuwe lijst goed.

Geplaatst:

Hulkman, dank je voor het idee. Ik ga dan toch weer eens pli proberen. Nu ben ik voorlopig even geholpen maar het is en blijft zoeken. De ontwerpers hadden het in enigma2 gewooon moeten laten als enigma1: parental lock is hide en weg van lijst

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen