Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vreemd.................

Ik heb zoals in de titel staat 8,15 GB aan avi's met bijbehorende srt bestanden.

NU ik wil branden zeggen allerlei programma's dat ik op een dual maar 7,96 KAN branden. (??)

Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen ? (overburn werkte niet).

ronald

Geplaatst:

Harde schijven en DVD's en dergelijk worden altijd omschreven als Gigabye (GB).

Ze rekenen met 1024 bits per kilobyte, terwijl het bij harde schijven ed maar 1000 bytes per kilobyte zijn.

Daarom hebben ze hiervoor een andere standaard in het leven geroepen: Gibibyte (GiB). Producenten blijven echter de grootte aanduiden in GB.

Hierdoor treed een afwijking op, en kun je op een DVD en harde schijf altijd minder informatie kwijt dan je zou verwachten.

Op een DVD kun je daardoor ongeveer 7,9 GB aan info plaatsen.

Dus zul je een avi moeten verwijderen.

Volgens wiki is het verschil 7%. Een harde schijf van 1 TB kan bv ook maar 930 GB aan informatie bevatten.

Zo'n schijf zou dan ook moeten worden verkocht als een schijf van 930 GiB. Maar dat klinkt niet zo lekker.

Geplaatst:

Inderdaad is TE GROOT gewoon TE GROOT. Sommige goede branders kennen een overburn functie en anders de boel verkleinen naar 7,8 Gb voor de zekerheid.

Verlies is dan minimaal en heb je toch je dual layer gebruikt.

DVD shrink kun je volgens mij zo opgeven dat ie de boel opnieuw renderd naar 7,8/7,9....

Geplaatst:

mmmmmmmm

ja, maar ik had avi's met bijbehorende SRT bestanden.......hoe gaat dit dan ? loopt de ondertiteling dan nog wel synchroon ?

Maar ik heb het al opgelost door de 8+ GB data op 2 gewone dvd's te branden.

ronald

Geplaatst:

Overigens, een avi kun je niet shrinken met dvd shrink.

Wil je een avi kleiner maken , heb je daar een ander programma voor nodig. Een avi re-authoren is niet echt aan te bevelen, dit gaat vrijwel altijd nogal fors ten koste van de kwaliteit.

Geplaatst:

Had nou toch maar die mediaspeler gekocht... allemaal veel makkelijker.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen