tellar Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 Hallo, Ik gebruik normaal vulcaniserende tape voor het afdichten van de verbinding tussen f-connector en lnb, maar dat past nu niet goed bij deze quad-kop. Ik heb nog krimpous liggen wat me beter geschikt lijkt. Vraagje alleen. Kan de electronica binnen een (inverto) lnb wel een paar seconden een vlam die eronder brandt hebben? ____________________________________________________ Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen
Gerhard Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 Hoi.. Een vlam eronder zou ik zeker niet doen. Werkt prima met een elektrische verfstripper of een fohn. Duurt mischien iets langer, maar de zaak blijft dan wel heel. groeten Gerhard
vGnp Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 En de fohn/verfstripper op de laagste stand zetten!!! Vooral bij LNBs met van die schuifjes die je naar beneden trekt zijn het die schuifjes zelf die snel vervormen. Dus rustig aan, en in kleine stapjes werken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Big fellow Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 Gebruik dan alleen krimpkous met lijm. Die dicht tenminste goed af voor buiten gebruik. In tegenstelling tot de bovenstaande antwoorden adviseer ik juist om de stripper niet op de laagste stand te zetten, maar gewoon "medium heat". Dan eerst de stripper laten opwarmen zodat er warme lucht uitkomt, en dan pas de kous krimpen. Niet vergeten dat de kous nog even door blijft krimpen als je de stripper uitzet. Dus je hoeft niet te blijven verwarmen totdat de kous helemaal gekrompen is... Als je de stripper op een te lage temperatuur zet dan duurt het langer om te krimpen. Dus dan sta je langer warme lucht op plekken te blazen die het wat minder prettig vinden. Als je de temperatuur iets hoger zet dan zal de tijd korter worden, en de ongewenste opwarming minder wezen. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Wielleke. Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 Mede hobby colega's waarom zo moeilijk doen, ik smeer de connectoren altijd in met Z.V.vaseline, en dat isoleerd perfect. En als je er later weer aan wilt werken, poets doekje erover en kaar voor nieuw gebruik Gr. Wiel.. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
verkerkbr Geplaatst: 22 december 2009 Geplaatst: 22 december 2009 Het beste lijkt mij beiden toe te passen. Ik doe ook altijd vaseline in allerlei stekker verbindingen. Nadelige effecten hiervan heb nooit kunnen vaststellen. Daarna goed schoonmaken en een beetje ontvetten aan de buitenzijde. Vervolgens omwikkelen met zelfvulcaniserende tape (is er ook in wit) en ook aan boord van een schip met veel stuivend zeewater in de lucht, blijft de verbinding perfect en is ook altijd weer gemakkelijk los te maken. De gevulcaniseerde tape moet je wel in de lengte doorsnijden bij het verwijderen, want afwikkelen gaat na de montage niet meer. Ook lampfittingen voor buiten gebruik, zet ik op de voet in de vaseline. En waar vaseline zit kan geen vocht meer komen. Zo eenvoudig is dat. Groet, Bram
Wielleke. Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Wielleke, ik heb het niet zo op krimpkous, je moet dan de pluggen eraf halen en eerst over de coax schuiven. _________________________ Met vriendelijke groeten Sjaak ------------------------------------------- Hoi Sjaak, Ik gebruik krimpkous alleen voor iets dat nooit meer open moet. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Big fellow Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Dat bedoel ik ook eigenlijk i.i.g. niet voor buiten bij een lnb, want krimpkous sluit nooit helemaal goed af, althans niet waterdicht genoeg. Op mijn werk gebruiken we heel veel krimpkous met lijm. Dit sluit gewoon 100% waterdicht af. (Ja, we gebruiken het ook op plaatsen waar het letterlijk onder water komt te staan, geen regen o.i.d.) Dus ik ben het oneens met de stelling dat het niet "waterdicht genoeg" is... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
hugogertie Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 spuit ze altijd in met plastic spray dat werkt ook goed. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
D_liver Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Gebruik helemaal nix al jaren niet meer en dat bevalt me goed ( beter ) zeker met de lnb types waar dat befaamde schuifje op zit ( het regent hier nooit omhoog ) 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Wielleke. Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Origineel bericht van: D_liver Gebruik helemaal nix al jaren niet meer en dat bevalt me goed ( beter ) zeker met de lnb types waar dat befaamde schuifje op zit ( het regent hier nooit omhoog ) ------------------------------------------------------------- Natuurlijk scheeld dat 'n stuk, maar de aansluiting komt toch in contact met condens bij hoge luchtvochtigheid. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
dutchandrew Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Bij die inverto LNB kun je inderdaad die vulcaniserende tape niet goed aanbrengen om dat de aansluiting binnen in de behuizing zit. Ik heb daarom ook maar de verbinding voorzien van zv vaseline m.b.v. een kwastje.
D_liver Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Origineel bericht van: Wielleke. Origineel bericht van: D_liver Gebruik helemaal nix al jaren niet meer en dat bevalt me goed ( beter ) zeker met de lnb types waar dat befaamde schuifje op zit ( het regent hier nooit omhoog ) ------------------------------------------------------------- Natuurlijk scheeld dat 'n stuk, maar de aansluiting komt toch in contact met condens bij hoge luchtvochtigheid. Gr. Wiel. Gewoon goede F-connectors gebruiken ( er zijn types met rubber afdichtringetje ) 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Johan45 Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Niet als je zv vaseline gebruikt. Vult u rustig aan !!!
Johan45 Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Je kan ook meerdere potjes hebben sjaak. Maar bij mij zit het gewoon in de gereedschapkist bij jou dus niet begrijp ik. Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen