boaz Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 HDMI klint zo mooi, 1 stekker en alles aangesloten. Ik heb een Philips AV receiver, Philips DVD, Pana Plasma, en een PC met HDMI uit. De DVD wil via de AV receiver geen geluid doorgeven via HDMI, alternatief nu de coax in gebruik, met om de zoveel seconden een tik. (direct op de TV wel) Wisselen van bron is één grote ellende, of het werkt niet of de kleuren worden vervormd weergegeven, maar al te vaak is een totale herstart nodig van de hele zwik om goed beeld te krijgen. Iemand soortgelijke ervaringen of nog liever een oplossing? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Moderator ceesv Geplaatst: 20 december 2009 Moderator Geplaatst: 20 december 2009 Soortgelijke ervaringen, ja. Een oplossing, nee. Ik heb in de huiskamer een Sony blue-ray, een sony AV-receiver, een Pioneer plasma, en een Humax HD satontvanger. Verder heb ik, omdat de Pioneer plasma maar 2 HDMI ingangen heeft, een extra HDMI 3-1 schakelaar, voor wanneer ik de HD videokamera op fr hdmi laptop wil inpluggen. Beeld en (HDMI) geluid werken voor alle bronnen probleemloos, waarbij aangetekend moet worden, dat enig instellen op de diverse bronnen wel noodzakelijk was. Wanneer ik dezelfde hdmi-laptop op het (nieuweste) Philips LCD-HD scherm aansluit, gaan van tijd tot tijd de kleuren aan de haal, en moet de boel weer opnieuw worden opgestart. Ook werkt het hdmi geluid niet altijd. Wanneer ik jou en mijn ervaringen naast elkaar leg, komt er als gemeenschappelijk lijdend voorwerp "Philips" uit. Maar een oplossing heb ik ook niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SalimRMAF Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 Ow, over Philips gaan we het niet hebben he; ik heb nu al 5 jaar Philips-apparatuur geband uit onze huis. (Buiten verlichting etc) Maar kijk eens naar jullie HDMI-kabels; misschien is er ergens een pinnetje verbogen o.i.d. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
katwezel Geplaatst: 26 december 2009 Geplaatst: 26 december 2009 de eerste hdmi kabels waren echt een ramp , geven niets anders dan elende , gebruik of leen even een goed kabel ( versie 1.3 ) en mogelijks verdwijnen al je problemen ( note hdmi 1.4 kabels zijn er ook al maar het zal nog wel een jaartje duren voor er toestellen zijn die dit gebruiken ) M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Gast satbird2002 Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 denk dat dat oplossing ligt in versie kabel minimaal 1.3a gebruiken. mijn systeem philips LCD42pfl9703 > onkyo 915AV> TF7710Hdpvr stb, sony bdp-550 bluray, tvix6500 media player. alles zit met hdmi gekoppeld werkt geheel probleemloos, wat wel belangrijk is dat je de laatste FW van alle apparaten gebruikt.
jacksparrow Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Heeft weinig te maken met Philips hoor, werk zelf al jaren in een elektrozaak en bijna alle HDMI apparatuur (ongeacht welk merk) heeft soms last van sync problemen. Het heeft inderdaad vaak te maken met verkeerde (vaak ook hele goedkope) kabels. Mijn advies: update je software van je apparatuur naar de laatste versie en schaf inderdaad een goede 1.3(a) gecertificeerde HDMI kabel aan (hoeft uiteraard geen vermogen te kosten, 10-15 euro voor een kabel van 2,0 meter is prima). Vind het een beetje flauw om Philips nu als enige merk neer te zettten welke hier last van zou hebben, ik ondervind het zelf bij klanten met Samsung (waarvan de tv's vaak de hemel ingeprezen worden) net zo vaak. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
bigtwin Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 Ik lees al lang de duitse (en zéér professionele) Audio en de Audiovision. Daar wordt beweerd en herhaald dat hdmi kabels versie 1.3a niet bestaan! Dat je in diverse zaken het tegendeel hoort, tja... In de zaken waar ik kom, wordt dat niet zo gezegd. Wellicht zijn de diverse instellingen de moeite waard om te controleren, als de kabels in ieder geval niet defect zijn. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
boaz Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Geplaatst: 2 januari 2010 Kabels komen van #$%#@!@#$!@# in Rotterdam en waren stevig aan de prijs. Maar ja thuis wil je gelijk je nieuwe aanwinst installeren en niet op maandag nog eens naar de lokale kabelboer. Lijkt me dus dat de kabels goed moeten zijn. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast satbird2002 Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 Origineel bericht van: bigtwin Ik lees al lang de duitse (en zéér professionele) Audio en de Audiovision. Daar wordt beweerd en herhaald dat hdmi kabels versie 1.3a niet bestaan! Dat je in diverse zaken het tegendeel hoort, tja... In de zaken waar ik kom, wordt dat niet zo gezegd. Wellicht zijn de diverse instellingen de moeite waard om te controleren, als de kabels in ieder geval niet defect zijn. ze bestaan wel degelijk het zijn kleine revisie's kijk maar eens op hdmi.org en in de knowledge base. en wat daar beschreven staat heeft meer waarde als een audio/video forum. als bijlage het nieuwe HDMI 1.4PressBriefing_HDMI1_4_Final_083109.pdf
Gast satbird2002 Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 heeft allemaal met de handshake te maken, lijkt mij . Als je alles van de AV losmaakt en hetgeen direct aansluit werkt het dan zonder problemen? zoja , dan zou het de hdmi software in de AV versterker de bottleneck kunnen zijn. dit geintje heb ik ook meegemaakt probleem lag in de AV van onkyo met een hdmi fw update werkt het perfect. misschien dat philips zo'n soortgelijke update heeft?
Gast hellohelloagain Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 Ik heb profigold PGV10002 HDMI 1.3a kabels
bigtwin Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ik heb gekeken op hdmi.org en daar wordt mijn stelling (of die van de duitse tijdschriften) bevestigd: Q. What is the difference between HDMI 1.3 and HDMI 1.3a, or 1.3b? For consumers, there is no difference between HDMI version 1.3 and 1.3a or 1.3b. Discussies over HDMI 1.3a kabels kunnen we dus afsluiten! ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
winwiz Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Tuurlijk zit er verschil in. Er is technisch een klein verschil maar niet in de aansluiting, in de verkoop wel. Dat heet marketing. Ik snap niet dat ze nog niet 1.3C verkopen. Net zoals die grote winkelketen die steevast HDMI kabels van €150 probeert te verkopen bij een BR speler van €300. Ik heb regelmatig mensen teruggestuurd om hun geld terug te halen..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast hellohelloagain Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Op de engelse versie van wiki(HDMI wikipedia)staat veel betrouwbare info over HDMI-versies. In vergelijk met 1.3 hebben 1.3a-1.3b-1.3b1-1.3c een updated list of CEC commands. Versie 1.4 extra's(in vergelijk met 1.3a-1.3b-1.3b1-1.3c)ethernet channel/audioreturn channel/3D over HDMI/ 4k keer 2k resolution support.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen