Ga naar inhoud


[7072] Voeding in kortsluiting


Testsat

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

 

ik ga deze onderdelen trachten te vervangen (een IC-tje is niet het simpelste door z'n kleine contacten) en laat volgend jaar hier op het forum een update. Alvast bedankt voor het meedenken en een voorspoedig ontvangstjaar gewenst smile

 

Grtzz, M.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zoals belooft, een update,

 

de MC44603 en de P3NB60FP vervangen, ingestoken, aangezet en... veel licht!

Maar enkel in de zekering en ook maar van korte duur, jammer.

Toch nog bedankt voor het meedenken, mocht er nog iemand een idee hebben, mail hem dan effe, dank u.

 

Grtzz, M.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende update,

 

blijkt dat m'n electronicaleveancier de verkeerde FET geleverd heeft, een P3NB60, zonder de FP. Deze heeft een koelelement van metaal waarvan de verkeerde pen mee verbonden is. Dit heeft de laatste sluiting veroorzaakt. Nu nog even uitzoeken wat mijn volgende stappen zijn, FET weer vervangen, of isoleren.

 

Aan iedereen die heeft mee helpen denken, van harte bedankt!

 

Grtzz, M smile

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Forumleden,

 

ik heb de ontvanger werkende, ik heb de P3nb60 laten zitten, heb hem enkel elektrisch geïsoleerd van de koeling vast gezet, werkt goed zo.

Dit zijn mijn eerste stappen in de sat wereld, even schoteltje zetten, paaltje loodrecht, inclinatiehoek 30° (=Noord België), het zuiden opzoeken, en dan enkele graadjes oostwaards, binnen enkele seconden heb ik toch wel een sateliet te pakken, het rare is wel dat ik slechts één sateliet kan vinden, deze komt dan wel sterk door, ongeveer 4.5/5. Ik mag van oost naar west draaien ik kom slechts één sat tegen. Welke? Joost mag het voor mijn part weten. Ik heb nog geen abonnement bij TV vlaanderen, maar enkel een verlopen kaart waarmee ik de ontvanger kan starten om de FTA's te kunnen bekijken. De ontvanger vindt 471 kanalen, waarvan 53 FTA TV kanalen en 19 FTA radio kanalen. Ik denk op de Eutelsat gericht te zijn op 16° oost, zou dat kunnen.

Wat doe ik fout om de andere satelieten te vinden?

 

Groeten, van een groentje.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...