Ga naar inhoud


Nieuwe Algemene voorwaarden CDS :-(


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Welkom in de wondere wereld van administratieve procesbesturing.

Die alleen bij CDS plaatsvindt? Dacht het niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07
Die alleen bij CDS plaatsvindt? Dacht het niet.


De verspreiding van de "Algemene voorwaarden" is natuurlijk volkomen onvoldoende alleen de mensen die geabonneerd zijn op de nieuwsbrief weten het zo of je moet aktief de site van CDS bezoeken en de nieuwe voorwaarden downloaden.

Maar er is meer veranderd kijk eens naar artikel 23 ze kunnen je nu 15 euro berekenen elke drie jaar voor een nieuwe smartkaart.
De voorwaarden staan hier ter download. laugh
Geplaatst:

Dat van die nieuwe smartcard staat ook al in de voorwaarden van 1 april 2009... niets nieuws dus. En waarom moet dit verspreid worden met een brief huis aan huis en zo. Dat soort dingen krijg je ook niet van de regels wat betreft bijvoorbeeld de belastingdienst...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Alvorens zulke algemene voorwaarden aan een consument tegenstelbaar zijn, zal CDS moeten aantonen dat deze ter kennis werden gebracht aan de consument en door hem werden aanvaard.

 

Het versturen van een nieuwsbrief naar bepaalde abonnees is als vanzelfsprekend onvoldoende om dit tegenstelbaar te maken.

 

De enige manier om dit tegenstelbaar te maken is elke abonnee per brief aan te schrijven met mededeling van de nieuwe algemene voorwaarden en de mogelijkheid om naar aanleiding van de veranderde voorwaarden op te zeggen.

 

Maar zulks is waarschijnlijk veel te duur en daarom verkiest men het via een nieuwsbrief te doen, ervan uitgaande dat de kosten van betwistingen met de enkelingen die niet akkoord gaan, veel lager zullen zijn.

 

Misschien nog een ideetje om voor te leggen aan de consumentenautoriteit via www.consuwijzer.nl

 

Bij de vorige klacht diende CDS immers een schrijven te richten aan zijn abonnees m.b.t. de kosten van de kaartwissel.

 

Greets

 

 

Geplaatst:
Citaat:
Dat soort dingen krijg je ook niet van de regels wat betreft bijvoorbeeld de belastingdienst...


Neen, want die regels zijn wettelijk vastgelegd en iedereen wordt geacht de wet te kennen.

Bij private rechtsverhoudingen komen de regels niet voort uit de wet, maar uit de contractuele bepalingen dewelke tussen partijen werden afgesproken.

Contractuele bepalingen kunnen enkel gewijzigd worden mits akkoord van beide partijen, vandaar dat éénieder ze minstens individueel dient te ontvangen.

Wat zou jij ervan denken als je een auto koopt, waarvan de verkoper later de prijs verdubbelt omdat hij de nieuwe prijs aan je buurman heeft laten weten en voor het overige heeft uitgehangen op een affiche in de etalage van zijn garage.

Vind je niet dat de verkoper jouw die nieuwe prijs had dienen voor te leggen ...

Greets
Geplaatst:

Als elke instantie hun voorwaarden per brief of wat dan ook moet meededelen en dan om het gerechterlijk dicht te krijgen een handtekening vraagt dat het ook gelezen is... dan kregen we heel wat van die brieven. Je moest eens weten hoeveel algemene voorwaarden er aangepast worden. Niet alleen bij CDS, maar ook bij............ en heus niemand stuurt je een brief. CDS is feitelijk nog netjes om via een email nieuwsbrief hier op te wijzen. En wat dan nog? Je kunt elke maand opzeggen(!) En als er iets is wat niet overeenkomt met de voorwaarden toen je begonnen was met CDS dan kun je zelfs per direct opzeggen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Wel zo is nu éénmaal de wetgeving en zoals gewoonlijk zijn diegenen die hun rechten opeisen de zeurpieten die maar "per direct" moeten opzeggen.

 

Misschien zou je er rekening mee kunnen houden dat mensen helemaal niet willen opzeggen, maar enkel wensen dat hun leverancier zich aan zijn wettelijke verplichtingen houdt.

 

Greets

Gast sjonnie123
Geplaatst:

Dat geld vragen voor een kaartwissel vindt ik echt van de zotte. Iedereen weet dat zo'n kaart niet eeuwig mee gaat, het is gewoon een kwestie van tijd voordat zo'n kaart gekraakt is. De vervanging zou gewoon verwerkt moeten zijn in je abbo.

 

Als KPN het koper netwerk vervangt door glasvezel krijg je naast je huidige ADSL abonnement toch ook niet opeens een extra factuur voor de kabelwissel? Nee, dat zit gewoon verwerkt in de abbo prijzen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: sjonnie123
Dat geld vragen voor een kaartwissel vindt ik echt van de zotte. Iedereen weet dat zo'n kaart niet eeuwig mee gaat, het is gewoon een kwestie van tijd voordat zo'n kaart gekraakt is.

Is jouw bankpasje gratis, dan?
Origineel bericht van: sjonnie123

De vervanging zou gewoon verwerkt moeten zijn in je abbo.

Wat lost dat op?
Trouwens, dan gaan we snel meer betalen dan incidenteel €15,-

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07

Wat lost dat op?
Trouwens, dan gaan we snel meer betalen dan incidenteel €15,-


Dat lost heel veel op.
Dan weet je als consument namelijk waar je aan toe bent: een vast bedrag per maand.

Voor een kaartwissel kan CD nu een willekeurig bedrag voor een willekeurige periode in rekening gaan brengen.

Geen enkele abonnee kan hierdoor inschatten wat de werkelijke kosten zullen zijn over een langere periode, terwijl hij juist bij satellietontvangst wel relatief veel moet investeren.( ontvanger, schotel, aanschaf smartcard) En dus zijn investering moet doen voor een langere periode dan bijvoorbeeld bij kabel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664
...
Voor een kaartwissel kan CD nu een willekeurig bedrag voor een willekeurige periode in rekening gaan brengen.
...


Ik lees echter:
Citaat:
De kosten voor de vervanging kunnen maximaal éénmaal per drie jaar worden doorberekend aan de Klanten met een maximum van € 15 per vervanging

Dat komt dus neer op maximaal € 5 per jaar.

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Geplaatst:

Wie leest er nu de -nieuwe- algemene voorwaarden.

Van de 100 mailtjes word waarschijnlijk de helft niet gelezen en dat is dan eigenschuld dikke bult natuurlijk voor de cd promoter.

En dan hebben we het maar ff niet over de overgrote meerderheid van klanten die geheel geen bericht krijgen van deze verborgen kosten verhoging.

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:
Citaat:

De vervanging zou gewoon verwerkt moeten zijn in je abbo.

Kan me nog herinneren dat het verhogen van het SetTop pakket met 83 cent per maand hele lange draadjes op levert. Of CDS nu linksom of rechtsom de kaartkosten verrekent (via het abonnement of eerlijk rechtstreeks) het zal nooit goed zijn... Maar CDS kennende zal je de kaart bij duurdere pakketten (vanaf Familie) gratis krijgen en voor de goedkopere pakketten (Basis, SetTop, Standaard) mogen gaan betalen en met deze voorwaarden zit er een duidelijke bovengrens aan, 15 Euro. Trouwens die SetTop en Standaard pakket kaarten worden die nog vervangen?????
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Prijsverhogingen die 10 tot 40 x de inflatie overtreffen zijn nooit goed te praten.

Ook al betreft het een paar luttele euro centen, maar dit terzijde omdat je blijkbaar om een off topic antwoord vraagt.

Vult u rustig aan !!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...