Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal Digitaal: Voor de kerst RTL4 in HD.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier werkt het ook nog steeds niet, behalve als ik het tv vlaanderen kaartje eruit haal.

hij geeft dus nog ergens de voorkeur aan het tv vlaanderen kaartje.

Maar even de config doorlezen om de caid te blokken of zo.

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

• Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Dan zal je de service ID zoeken van RTL4HD en een P regeltje maken in /etc/CCcam.prio... P:100:6a:1b6c

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast calculator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: patje7of9
Verschijnt er een HD logo of banner op scherm als men een programma in native HD uitzendt? confused

Bij RTL4 HD (en ook bij 7 en 8HD) komt er in het begin even de melding dat het programma ook in HD beschikbaar is. Bij Ned. 1, 2 en 3 HD moet je het echt doen met je eigen ogen.

In kleine letters HD naast het logo zetten zou wel handig zijn. Maar als er HD uitgezonden wordt kun je het zelf ook wel zien. Zo niet dan mankeert er wat aan de instelling van je apparatuur. :D

Nou Alfons, ik weet niet of jij een fan bent van logos in het beeld, maar ik vind ze vanaf de eerste dag, de grootste verminking van het televisiebeeld die ze ooit hebben uitgevonden.
Als er nu nog een HD logootje naast het gewone logo in beeld wordt geplaatst, blijft er nog minder ruimte over voor het programma.

Ik heb het liefst helemaal geen logo's in beeld frown
Geplaatst:

Dan koop je toch een Blue Ray speler en disks... dan heb je geen logo's en is het ook nog eens 1080p ;-) Het zou wel duidelijker zijn als er RTL4HD staat bij -alleen- native uitzendingen... Dit zou de PO eigenlijk ook mogen doen en wordt in de landen om ons heen ook gedaan.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Dan zal je de service ID zoeken van RTL4HD en een P regeltje maken in /etc/CCcam.prio... P:100:6a:1b6c

Hier ook een probleem met rtl4
als ik seca händle op 3
minimum downhops op 1
heb ik beeld op RTL4 maar mis de duitse sky zenders???

zet ik seca händle uit dan weer beeld op Sky de

ceasar
Gast calculator
Geplaatst:
Dan koop je toch een Blue Ray speler en disks... dan heb je geen logo's en is het ook nog eens 1080p ;-) Het zou wel duidelijker zijn als er RTL4HD staat bij -alleen- native uitzendingen... Dit zou de PO eigenlijk ook mogen doen en wordt in de landen om ons heen ook gedaan.

Het logo van BBC HD is wel een stuk transparanter en kleiner.
Maar als je bij de kermislogos van SBS6 en NET5 en de twee kermislogos van de publieke omroep nog eens een HDlogo erbij plaatst, is de kermis compleet op het scherm.

Afschuwelijk gewoon. Doe het dan zoals BBC HD als het zonodig moet, maar vermink niet je programma.
Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator

Het logo van BBC HD is wel een stuk transparanter en kleiner.
Maar als je bij de kermislogos van SBS6 en NET5 en de twee kermislogos van de publieke omroep nog eens een HDlogo erbij plaatst, is de kermis compleet op het scherm.

Afschuwelijk gewoon. Doe het dan zoals BBC HD als het zonodig moet, maar vermink niet je programma.

Agree, wat hebben ze hier afschuwlijke logo's.

Ontopic, hier ook nog geen beeld.

Blijven prutsers.

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Strong 6825 onze campingtuner :-)

Gast calculator
Geplaatst:

Heb je al een heractivatiepuls aangevraagd via het internet?

Geplaatst:
Origineel bericht van: ErwinB
Ontopic, hier ook nog geen beeld.
Blijven prutsers.

Nog steeds geen beeld op RTL4HD?
Kan natuurlijk ook aan je eigen installtie liggen!
Geplaatst:
Origineel bericht van: danny38
ik heb dit bestand in de prio gezet en beeld

P: 0100:00006A # CANAL DIGITAAL [sECA]

of het prio bestand er uit doen help ook

ik heb geheel geen prio bestand (ook niet nodig in dit geval) en de resterende HD kanalen werken wel. Het kanaal is ook opnieuw ingelezen en de kaart is up2date.

Mijn conclusie: Het ligt toch bij CDS

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Geen posts over WAN sharing!

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Waar hebben wij het hier over WAN sharing??

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen