jacksparrow Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 Hier al vanaf het begin (dinsdag) beeld op RTL4HD met een SECA3 kaartje een CCcam server (2.1.3) op een linux boxje en CCcam client (2.1.1) op mijn DM800. Heb op mijn DM800 niet de nieuwste versie draaien omdat deze problemen geeft met mijn nieuwe sky NDS3 kaart. De CDS SECA3 kaart zit in een Smargo usb reader. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
rai Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Geplaatst: 24 december 2009 Nog even terugkomend op de upscaling van RTL4HD. Attached een plaatje (PDVD_007.JPG) dat ik uit de stream heb gehaald. Als je hierop inzoomed, zal je zien dat er horizontaal aan de randen van de oranje blokken schaduwen zitten. Ook zit er aan de rechterkant van het RTL4 logo iets. Het gekke is dat als je het plaatje bekijkt van ATWT (PDVD_001.JPG)dat het RTL4 logo wel strak is en de ondertiteling is helemaal schitterend. Het lijkt er op dat op het moment ze met programma's die uit de studio's in Hilversum komen iets niet helemaal goed gaat. Alsof the "odd" en "even" beelden van de interlace in de verkeerde volgorde worden uitgezonden. Geen idee waar de "tape" van AtWT wordt uitgezonden, maar die gaat dus wel goed. Als ik m'n DM800 ipv 1080i laat uitsturen, deze op 720P zet is het al een stuk beter te bekijken. Nou zou je kunnen denken dat het aan de DM800 ligt, maar waarom is NederlandHD wel zonder problemen? zipje.zip
Littlesat Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 Citaat: ik heb geheel geen prio bestand (ook niet nodig in dit geval) en de resterende HD kanalen werken wel. Het kanaal is ook opnieuw ingelezen en de kaart is up2date. Mijn conclusie: Het ligt toch bij CDS Als je het niet probeert kom je er ook niet achter dat het werkt. Het ligt echt niet aan CDS... En het is geen WAN sharing. Dit is met een TVV kaart en een CDS kaart in 1 box... en de TVV werkt niet voor RTL4HD dus vandaar geen beeld... en vandaar dus dat de prio gebruikt kan worden. In de laatste CCcam zit hier een foutje. Met 2.1.2 had je waarschijnlijk wel gewoon beeld gehad zonder prio. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Plepkeshenkie Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Even een update over de RTL 4 HD ontvangst. Op de dreambox 800 met abonnement werkt het bij mij alleen maar met cccam 2.0.9 en met alle andere versies niet. Met 2.0.9 heb je dan wel weer als nadeel dat discovery weer geen geluid heeft. Iemand nog een versie die wel alles aankan? Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
iRuud Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Origineel bericht van: Plepkeshenkie Even een update over de RTL 4 HD ontvangst. Op de dreambox 800 met abonnement werkt het bij mij alleen maar met cccam 2.0.9 en met alle andere versies niet. Met 2.0.9 heb je dan wel weer als nadeel dat discovery weer geen geluid heeft. Iemand nog een versie die wel alles aankan? De laatste versie? Heb hier versie 2.1.3 draaien en heb alles zoals het hoort... Gebruik de DM800HDPVR
Gerard 76 Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Ja hoor, gewoon 2.13 zonder prio file. En met CDS kaartje met basis + HD pakket. Daarmee heb ik gewoon beeld.
robkds Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Ik had hier ook geen beeld op RTL4HD sinds gistermiddag. Gistermorgen had ik nog wel beeld. Zojuist heb ik een heractivatie aangevraagd en nu doet RTL4HD het weer. Ik heb settopbox en HD pakket.
picaan Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Nog steeds geen beeld op mijn dreambox 8000
freaky Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Even voor alle duidelijkheid , je hebt een HD abbo nodig het draait hier ook prima op mijn 8000 met CC-cam 2.13 Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Gast calculator Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Zijn er al veel mooie echte HD programma'ste zien op RTL4 HD? All you need is love bijvoorbeeld? I
jacksparrow Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Als je een HD pakket had gehad zou je het zelf kunnen zien Maar het antwoord is nee, de afgelopen dagen heb ik nog niet veel voorbij zien komen wat native HD zou kunnen zijn, bij Oprah echter twijfel ik. Het is de afgelopen dagen echter wel zo dat het bijna allemaal NL producties zijn, ik zit zelf te wachten op wat USA content. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Gast calculator Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Dat ze Goede tijden slechte tijden nog niet in HD uitzenden. Dat zou toch veel HD kijkers trekken
jacksparrow Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Tsjaah ik weet niet of je het weet maar ik zal je eens een geheimpje verklappen, niet schrikken he - Heel veel producties in Europa (en daarmee ook Nederland) worden NIET in HD opgenomen en ook niet op film (waardoor later nog een HD transfer gemaakt kan worden) dit is de reden dat er nog zeer weinig NL HD content is. - Door overheidssubsidie is in Amerika jaren geleden een enorme impuls aan HD gegeven als vervanger voor het technisch niet echt goed zijnde NTSC. Ons PAL systeem zij het digitaal dan wel analoog is altijd als superieur beschouwd en daarom ontbreekt hier de impuls voor HD. Dus calculator het is geen pesterij van RTL dat ze het simpelweg niet uitzenden in HD, het is simpelweg nooit in HD opgenomen. Hoop dat ik je kerst niet teveel verpest heb nu. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Moderator ceesv Geplaatst: 25 december 2009 Moderator Geplaatst: 25 december 2009 Nee,nee, het zit anders in elkaar. Ze hebben nog een grote voorraad SD studio opname banden. Eerst wanneer die opgebruikt zijn, mogen ze de HD banden aanschaffen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jacksparrow Geplaatst: 25 december 2009 Geplaatst: 25 december 2009 Eeeuh ik hoop dat dat sarcastisch bedoelt was :-) Heel veel producties worden namelijk voor het editing gemak direct op harddisk opgenomen. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen