Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal Digitaal: Voor de kerst RTL4 in HD.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: danny38
cccam 2.1.3 inzetten en dan je rtl 4 hd wel hebben

Origineel bericht van: Harley
Maakt hier geen verschil hoor

Hier een DM800HD en cccam 2.1.3 en het werkt allemaal zoals het moet werken.

Geen beeld kan misschien komen dat RTL4HD ook nog steeds de CW codering mee zendt..

• Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Nou, ik heb beeld op de dream. Wel een openbaring die zwarte balken aan de zijkant :D

Omdat beeldmateriaal 4:3 is en dan heb je op een breedbeeld tv zwarte balken langs de zijkant.
Of heb je liever een uitgerekt beeld. mad

-breedbeeld tv ratio: 1.78.1

-standaard tv ratio: 1.33:1

Hier nog wat info voor die onwetende mensen. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: patje7of9
Nou, ik heb beeld op de dream. Wel een openbaring die zwarte balken aan de zijkant :D

Omdat beeldmateriaal 4:3 is en dan heb je op een breedbeeld tv zwarte balken langs de zijkant.
Of heb je liever een uitgerekt beeld. mad

-breedbeeld tv ratio: 1.78.1

-standaard tv ratio: 1.33:1

Hier nog wat info voor die onwetende mensen. laugh

THX niet mijn post begrijpende mens wink

Ik ga gourmetten, veel teveel moeimakerts vandaag

VU+ Duo2 - PrismCube

Gast calculator
Geplaatst:

Kunnen jullie beter geen apart topic openen in de dreamboxhoek?

Dit gaat meer over de dreambox dan over de zender zelf zo langzamerhand.

Geplaatst:

Aart 44

Origineel bericht van: calculator
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: calculator
Is er al teletekst op RTL4 HD?

Als je nu zelf een abo neemt hoef je niet elke keer zulke dingen te vragen.

En ja je denkt dat ze de kerstdagen werken bij CDS volgens mij moet de zender dat meesturen anders geen teletekst. crazy

Hallo Aart, ik mag hoop ik zelf wel bepalen wat ik vraag?

Waar bemoei je je mee!. Ik stel toch ook geen voorwaarden aan jou, voordat je hier bepaalde vragen mag stellen?

Heb jij nooit interesse in hoe dingen bij andere mensen verlopen, ook al heb je het zelf niet?

Dan kijk je echt niet verder dan je eigen tuinhekje.

Laat de mensen hier op het forum toch eens wat meer in hun waarde.

Aart 44 is iemand die altijd mensen voorhelpt, zijn antwoorden zijn altijd positief. Als hij al negatief op een vraag van jou antwoordt, wil dit al veel zeggen. Tel de negatieve antwoorden op jouw vragen hier eens op, ik denk niet dat er iemand hier meer de wind vanvoor krijgt als U. Toch vindt je dat je altijd gelijk hebt. Dit is mijn eerste en enige reactie op commentaar van U.

Paul

Gast calculator
Geplaatst:

Omdat Aart altijd mensen helpt, is alles wat hij zegt correct?

Ik zie het verband niet.

Ga jij maar eens in op de reactie van Aart naar mij inhoudelijk en dan hoor ik graag van je of hij gelijk heeft.

Probeer bij de inhoud te blijven en gebruik vooral geen wazige dingen eromheen als excuus om iets goed te praten.

Geplaatst:

Calculator wanneer begrijp je nu eens dat het eens in eerste instantie niet te doen is om je inhoudelijke opmerkingen maar om het feit dat je telkens dezelfde plaat grijs aan het draaien bent, meerdere leden (waaronder ik) hebben al aangegeven dat we je punt nu wel hebben meegekregen en dat het nu wel eens welletjes is.

Maar misschien moet je eerst een cursus sociale vaardigheden doen om dat te snappen ..... confused

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Gast calculator
Geplaatst:

Ik denk dat de plaat van beledigen van sommige forumleden veel grijzer is.

Spreek hun daar ook eens op aan.

• Moderator
Geplaatst:

Citaat:
Ik denk dat de plaat van beledigen van sommige forumleden veel grijzer is.

Daar gaat dit topic niet over dus graag ontopic blijven.

Is er iets over het onderwerp te melden dan graag, anders niet posten (is niet op 1 persoon bedoeld maar algemeen).

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Hoe is het met de kwaliteit van het RTL4 HD signaal? Worden de meeste programma's echt in HD aangeboden? En het nieuws enz. wordt dat ook in HD uitgezonden? Ik neem aan van niet, maar is de kwaliteit van het geupscalde materiaal wel beter als de originele RTL4?

Ik wil namelijk een DM8000 kopen, maar vraag me af of het de moeite waard is om over te schakelen. ik wil er wel op vooruit gaan, maar ik lees hier ook negatieve berichten.

Geplaatst:

De kwaliteit is beter dan RTL4SD... Alleen van het echte HD is nog niet veel te merken (op Ophrah en Dr Phil na zover ik weet)....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ben ik het volledig mee eens.
Als ik dan naar gewoon rtl 4 kijk heb ik wel volledig beeld en word het ook niet uitgetrokken.
Als dit het toekomstige hd word. Mogen ze het van mij houden

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

De uitzendingen in een 4:3 kader op de HD versie, zijn ook 4:3 op de SD versie. Als dit bij jou anders is klopt er iets niet met je instelling of je kijkt niet goed. :D

Althans, bij mij ervaar ik de uitzendingen op de goede manier. Als ze een 4:3 programma hebben, zie je die gelukkig op de HD versie ook in 4:3 en gelukkig niet met die in de breedte uitgerekte figuren.

Het kan ook zijn dat ik je antwoord niet helemaal goed begrijp. blush

Geplaatst:

Beeld wordt natuurlijk wel uitgetrokken op de normale rtl4, maar ben er al aan gewend wink

Wordt gewoon heeeeellll weinig in HD uitgezonden op rtl4HD, en da's jammer. Publieke zie je toch meer in HD kwaliteit voorbijkomen.

VU+ Duo2 - PrismCube

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen