jacksparrow Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 verwijderd. Zie mail Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Pjotrb Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: calculator Hij heeft een 52 inch LCD. Zet je daarna een echte HD zender op, dan is dat een wereld van verschil. Met een tv van 1,30 meter is het vragen om moeilijkheden als je naar een SD-zender kijkt, daar zijn ze niet geschikt voor. Daar móet HD op. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
jacksparrow Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 of SD met een fatsoenlijke scaler (Genum of HQV) wil je een te kijken plaatje overhouden maar inderdaad bij voorkeur HD. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Gast calculator Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Laten we maar hopen dat 2010 ons veel echte HD programma's brengt.
cheapwatcher Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: calculator En, zijn er nu veel mensen echt blij met het geupscalede RTL4 beeld? Ik vraag me eerlijkheidshalve af hoeveel mensen vanwege RTL4 HD opeens een abonnement hebben genomen op het HD pakket, en stiekem een beetje spijt hebben. Ik heb het RTL4 HD beeld gisteren gezien bij een vriend die Caiway heeft en ik vind het op dit moment totaal geen High Definition gevoel geven. Hij heeft een 52 inch LCD. Zet je daarna een echte HD zender op, dan is dat een wereld van verschil. Ik ben er een van. Inderdaad is het voornamelijk geupscaled beeld. Maar dat is bij Nederland 1 HD ook meestal. Toch geeft dat al veel beter beeld dan de SD versie. Ik kijk zelf weinig tot geen RTL 4, dus heb er nog niet zo goed naar gekeken. M'n vrouw volgt iedere dag ATWT en GTST. Het viel mij wel op deze nu een stuk mooier zijn geworden. De artifacts die je voorheen kon zien als je dichtbij het scherm stond zijn verdwenen. Puur door de verhoogde bandbreedte en het gebruik van H264. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Gast ApBurgh Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Bij ATWT kan ik me dat niet voorstellen, dat is gewoon al baggerkwaliteit voordat het uitgezonden wordt, die conversie van NTSC naar PAL is al bagger.
Littlesat Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Citaat: die conversie van NTSC naar PAL is al bagger. En laat dit nu tegenwoordig in Native HD zijn opgenomen. Alleen RTL geeft dit 3/4 door in SD kwaliteit. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast patje7of9 Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: die conversie van NTSC naar PAL is al bagger. En laat dit nu tegenwoordig in Native HD zijn opgenomen. Alleen RTL geeft dit 3/4 door in SD kwaliteit. ATWT wordt niet eens in native HD opgenomen. Zoek beter eens wat info voordat je hier leugens zit te vertellen en denkt alles te weten. Zou jij je berichten eens wat vriendelijker willen formuleren!
Moderator ceesv Geplaatst: 29 december 2009 Moderator Geplaatst: 29 december 2009 Aangezien door een wettelijke verplichting, HD in Amerika de standaard is, kan ik mij niet voorstellen, dat een amerikaanse serie niet in HD wordt opgenomen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast patje7of9 Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: ceesv Aangezien door een wettelijke verplichting, HD in Amerika de standaard is, kan ik mij niet voorstellen, dat een amerikaanse serie niet in HD wordt opgenomen. off topic Kijk eens bij de dagprogammering van CBS en daar staat welke uitzendingen in HD zijn en welke niet en er zijn er nog veel dat niet in HD zijn. Men is niet verplicht om in HD uit te zenden alle zenders zijn wel verplicht om digitaal uit te zenden.
Littlesat Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Ik kan inderdaad nergens bij CBS vinden dat ATWT inderdaad in HD is, maar ook het tegendeel niet (graag een link of een screendump van een website of zo)... Ik was er gewoon blind vanuit gegaan dat dit soort populaire dingen in de US in HD zou zijn... Misschien is dat dan ook de rede waarom de serie daar stopt. Bijna geen Amerikaan die nog naar SD kijkt ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Big fellow Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: Littlesat Bijna geen Amerikaan die nog naar SD kijkt ;-) Ik weet niet waar jij dit op baseert, maar in de VS is misschien 20% van het zender aanbod beschikbaar in HD. Vorige week was ik nog in Miami en in mijn hotel had ik +/- 80 kanalen tot mijn beschikking met wel geteld 8 HD kanalen. (Ik had niet de beschikking over de premium kanalen zoals Discovery HD etc...) Het meest opvallende was dat bijvoorbeeld CBS HD heel veel commercials uitzond in 4:3 SD. Dus van die mooie zwarte balken aan de zijkant van het beeld! Dus als jij stelt dat niemand meer SD kijkt in de VS dan hebben ze niet zo'n grote keus... Zoals eerder opgemerkt zijn alle TV stations verplicht in ATSC (digitaal) uit te zenden, wat het mogelijk maakt in HD uit te zenden. Echter moesten wel alle mensen die een TV hadden zonder ATSC tuner wel even een set top box kopen van een $50 of meer. Daar zijn heel veel mensen niet echt blij van geworden... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast patje7of9 Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: Big fellow Origineel bericht van: Littlesat Bijna geen Amerikaan die nog naar SD kijkt ;-) Ik weet niet waar jij dit op baseert, maar in de VS is misschien 20% van het zender aanbod beschikbaar in HD. Er wordt meer of 20% van de programma's in HD uitgezonden vooral's avonds(prime time) bij de grote zenders dan wel. Alleen heeft de dagprogrammering nog veel SD uitzendingen met uitzondering van het nieuws dat is bij iedere station in HD.
Big fellow Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: patje7of9 Er wordt meer of 20% van de programma's in HD uitgezonden vooral's avonds(prime time) bij de grote zenders dan wel. Alleen heeft de dagprogrammering nog veel SD uitzendingen met uitzondering van het nieuws dat is bij iedere station in HD. Zoals ik eerder schreef is mijn zeer recente ervaring anders. Ik probeerde trouwens aan te geven dat misschien 20% van de stations native HD uitzenden, maar dan nog niet eens alle content in native HD... Een SD station zal ten alle tijde SD uitzenden, zelfs als het bron materiaal beschikbaar is in HD. Een HD station zal echter wel SD materiaal uitzenden als er geen HD bron materiaal beschikbaar is... Dus de 20% is het aantal HD stations, welke niet alle 100% HD content uitzenden. Ook de uitspraak "iedere station" is zwaar overdreven. Als je praat over de landelijke grote netwerken, zoals ABC, CBS, NBC, CNN, FOX etc, dan heb je misschien gelijk, echter de "kleinere" lokale zenders hebben heel vaak dus geen HD uitzendstraat staan. En er zijn heel veel mensen die naar het lokale nieuws (in SD dus!) kijken... Wat er wel veel wordt uitgezonden in HD zijn sport wedstrijden, ESPN HD zend heel veel native HD content uit. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Broertje Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Beste, moet dit nog op een speciale plaats in de CCcam staan ? Ik heb het erin gezet en CCCam herstart. Dan heb ik inderdaad RTL4HD (met de zwarte balken), maar zap ik even naar een andere zender en terug.....weer geen beeld dan. Ik heb PLI op de 8000HD en CCcam 2.1.3 Alvast bedankt, Danny Origineel bericht van: mebo870 Hier is het opgelost geraakt. in CCcam.cfg het volgende geplaatst en het werkt. SECA HANDLER: 1 SECA HANDLER: <value> <value> : 0 = disabled, 1 = prefer SECA3 over SECA2, 2 = prefer SECA2 over SECA3, 3 = Ignore SECA2, 4 = Ignore SECA3 Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen