Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal Digitaal: Voor de kerst RTL4 in HD.

Aanbevolen berichten

• Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

RTL4HD staat er bij, maar ik ben er niet echt kapot van..ik vind de gewone rtl4 in SD 576i scherper en mooier dan het 1080i formaat, het ziet er maar doffig uit eek ik had er meer van verwacht..

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Geplaatst:

Ze hebben het zooitje gewoon geupscaled, dat had ik zelf hier ook kunnen doen van 576i, 1080i maken..dat ziet er dan hetzelfde bagger uit zoals hun nu RTL4HD uitzenden. mad

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Geplaatst:

Was ik wel de eerste die het hier melde, zie ik net dat hij begonnen is. Zijn er toch al personen die het nog eerder gezien hadden. Maar hier dus wel het RTL4 logo in goede kwaliteit. De rest van het beeld is inderdaad upscaled.

Gast calculator
Geplaatst:

Ik schrik toch wel van de reacties over de beeldkwaliteit.

Canal Digitaal vraagt een flinke maandelijkse bijdrage voor deze zender. Als het beeld er dan zo matig uitziet vind ik eigenlijk dat je je klanten behoorlijk bij de neus neemt als je ze er extra voor laat betalen.

Heeft iemand hier op het forum Caiway zodat de beeldkwaliteit vergeleken kan worden met de kabel?

Geplaatst:

De hd kwaliteit van RTL4 HD canal digitaal komt hier overeen met de sd kwaliteit van RTL4 ziggo.

maargoed, vanavond even afwachten als er een amerikaanse serie op is.

Dan gaan we weer vergelijken

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

• Moderator
Geplaatst:

Calculator, je stelt dat Canaldigitaal een flinke maandelijkse bijdrage vraagt voor RTL4HD.

Kan je ook zeggen, hoeveel dat dan is?

Dit zijn de eerste beelden van RTL4HD.

Zou het kunnen zijn, dat er de komende uren/dagen nog wat aan de kwaliteit wordt aangepast?

RTL4 HD zal, net als alle andere publieke omroepen, een gedeelte SD programma's moeten upscalen, een steeds groter gedeelte zal native HD worden.

Ben je van mening, dat wanneer er geen native HD materiaal wordt uitgezonden, het beeld op zwart gezet zou moeten worden, net als bij ITV HD?

Ik zie je antwoord met belangstelling te gemoet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast calculator
Geplaatst:

Beste Ceesv,

Uiteraard vind ik niet dat het beeld op zwart gezet moet worden zoals bij ITV HD.

Maar in Nederland wordt echte HD content op de publieke en commerciele zenders vrij traag ingevoerd.

De Duitse publieke omroepen ARD en ZDF hebben bijvoorbeeld al toegezegd dat vanaf de start in februari 2010, minstens 70 procent van de programma's echte HD is.

En juist die omroepen laten de kijker niks extra betalen daarvoor.

Hier in Nederland moet je bijna een vreugdedansje maken als er er op één van de Nederlandse HD zenders een echt HD programma is.

Ik vind het dan niet gepast dat je de kijker maandelijks flink extra(5 euro per maand bij Canal Digitaal, 13 euro per maand bij UPC) laat betalen voor die Nederlandse HD zenders terwijl 90 procent van de programma's daarop nog SD is.

Wacht dan met extra abonnementsgeld vragen (als het echt niet anders kan, ik ben er zelf op tegen maar dat weet iedereen inmiddels wel hier) aan de kijker totdat minstens de helft van je programma's op de zender echte HD content is.

Mensen zien in winkels de prachtigste HD demo's voor hun ogen voorbij schieten. En dan zetten ze een Nederlandse HD zender op en is het lang zo mooi niet.

Ik denk dat een hoop mensen zich bedrogen voelen met al die geupscalede programma's. Zeker als je daar ook nog eens flink voor moet betalen.

• Moderator
Geplaatst:

Calculator, in Duitsland betaal ik € 17,98 / maand kijk en luistergeld. Dat is niet echt gratis.

Daarnaast betalen mensen met een kabelnet nog eens ongeveer € 15, tot € 30,- voor hun aansluiting.

Canaldigitaal HD bestaat uit meer zenders als de Nederlandse Publieke en comerciële omroepen.

Er zijn meerdere themazenders in het HD pakket, die de gehele dag prachtige native HD programma's uitzenden.

Ik vind je kritiek op dit moment overdreven, mijn persoonlijke mening.

Kijk ook eens naar de pluspunten, niet alles is zwart-wit, of sd, in het leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

hier op dit moment geen beeld meer op RTL4 HD, volgens mij zijn ze met de breedbeeld verhoudingen bezig, had grote zwarte balken naast het beeld staan bij as the world turn.

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Geplaatst:

Zijn ze net beginnen is de beeldkwaliteit meteen slecht. Nog niemand eraan gedacht dat de techniek misschien nog gefinetuned moet worden???

En voor calculatortje is het te duur. Die gaat verhuizen naar een CaiWay gebied. En misschien jammer voor hem als inmiddels ook bij CaiWay deze zenders niet meer in een basispakket zitten... Want wat nu zo is hoeft niet zo te blijven....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Het beeld is momenteel 4:3 HD hahahahaha ongelofelijk het ziet er echt niet uit de sd versie ziet er beter uit gekker nog heb het vergeleken met KPN tv dat is momenteel beter van kwaliteit als RTL4HD.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen