Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal Digitaal: Voor de kerst RTL4 in HD.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:
Uiteraard vind ik niet dat het beeld op zwart gezet moet worden zoals bij ITV HD.

Maar in Nederland wordt echte HD content op de publieke en commerciele zenders vrij traag ingevoerd.

De Duitse publieke omroepen ARD en ZDF hebben bijvoorbeeld al toegezegd dat vanaf de start in februari 2010, minstens 70 procent van de programma's echte HD is.

En juist die omroepen laten de kijker niks extra betalen daarvoor.

Je hebt het over de publieke omroepen in Duitsland. Ook in Nederland kost dit niks extra, dus dat is geen vergelijk. In Duitsland moet je ook extra betalen voor de HD zenders van de commercielen...

Dit wordt toch niet de zoveelste Canal Digitaal bash topic?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

• Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: HJS
hier op dit moment geen beeld meer op RTL4 HD, volgens mij zijn ze met de breedbeeld verhoudingen bezig, had grote zwarte balken naast het beeld staan bij as the world turn.

was een 4:3 SD uitzending
Geplaatst:

Jonge jonge wat een niet onderbouwd gezeur weer, nederland op z'n best. As the world turns is een 4:3 productie, aangezien de hd standaard 16:9 dicteert wordt hier netjes het 4:3 formaat behouden. Dat half nederland de boel ZELF liever verprutst door de tv te laten scalen kun je cds nog rtl verwijten. As the world turns is zowieso beeldtechnisch een matige productie. Ik vind het beeld zo goed als het kan zijn

mijn enige kritiekpuntje is de audiotrack welke 192kb/s versus 256 van de ziggo sd kanalen is. Ik wacht rustig tot vanavond tot de usa series komen.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

eindelijk de eerste lichtjes van RTL4 HD...........

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:
Origineel bericht van: iRuud
hier op dit moment geen beeld meer op RTL4 HD, volgens mij zijn ze met de breedbeeld verhoudingen bezig, had grote zwarte balken naast het beeld staan bij as the world turn.

was een 4:3 SD uitzending

De soap As the world turn werd correct weergeven omdat het in 4:3 gefilmd is.

Je hebt altijd van die mensen die er er niets van kennen. laugh
Gast calculator
Geplaatst:

Als je een beetje een grote televisie hebt, kan je beter de televisie het originele formaat laten weergeven.

Dan zijn 4:3 uitzendingen nog prima te doen.

Geplaatst:

Ik heb beeld van RTL4HD, maar GEEN teletekst (RTL4-text)......

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:

Ja je hebt inderdaad mensen die er niets van kunnen blush.

maar hebben jullie dan op dit moment wel beeld op rtl4 hd?

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Geplaatst:
Ja je hebt inderdaad mensen die er niets van kunnen blush.
maar hebben jullie dan op dit moment wel beeld op rtl4 hd?

Ja.. hoewel het eigenlijk SD+ is...
Geplaatst:

En weer zit je ernaast telraam. Het wel of niet kunnen scalen van een HD uitzending zit puur in de software van het tv toestel en heeft niets te maken met de afmetingen van het panel.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

Ik heb m'n abo nu maar uitgebreid met HD pakket. Vanmiddag eens kijken of het allemaal werkt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

mn EPG vind dat er RTL op zit.. maar beeld.. homaar laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Wordt een 4:3-uitzending in HD daadwerkelijk uitgezonden in een resolutie die daarbij past (bij 1080 beeldlijnen zou dat 1440 pixels horizontaal zijn bij niet anamorfe pixels) en is het aan de televisie om er balken bij te plaatsen (of te schalen), of worden er in de studio al balken aan de zijkant bijgevoegd?

Geplaatst:

Sterker nog er wordt uitgezonden in 1920x1088

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen