Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal Digitaal: Voor de kerst RTL4 in HD.

Aanbevolen berichten

Gast calculator
Geplaatst:

Sjaak, als Apple dat zou doen, zou ik dan ook doen per PM.

Maar ik laat me niet publieke afzeiken door iemand die als een verwend knaapje dingen leest die hij blijkbaar niet wil zien en dan maar dingen gaat roepen over een ander. Ik vind dat zo achterbaks !!

• Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

En nu is het klaar met dat geruzie. Ben je het ergens niet mee eens en kom je er niet uit, waarschuw dan een moderator. Je kunt ook iemand negeren met de negeer knop...

Even de reactie over de pillar mode: Wat RTL doet klopt niet, het is niet aan hen om er pillar mode van te maken. Dan bepaalt de gebruiker zelf. Er zijn zelfs mensen die nog een 4:3 TV hebben en nu vast een HD ontvanger kopen om voorbereid te zijn op de toekomst. Die hebben in dat geval dus zowel links/rechts/onder/boven zwarte balken!

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

De NPO doet precies hetzelfde met die pillarmode... Zou het een beperking zijn van de gebruikte apparatuur in de eindregie? Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat 1920x1080 een native breedbeeldresolutie is en er dus geen rekening is gehouden met anamorphe weergave.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:

Zoals ik al zei, ik denk dat het komt omdat er in de apparatuur geen rekening meer wordt gehouden met 4:3 content en er nog maar 2 resoluties ondersteund worden: 1920x1080 en 1280x720 pixels.

Oplossing zou mogelijk kunnen zijn om in 4:3 HDTV (1440x1080i, zoals BBC-HD) uit te zenden, maar dan zit je dus met een resolutiewissel bij een wissel in beeldformaat, en schijnbaar is de apparatuur daar helemaal allergisch voor of zo. Andere optie zou dan zijn alles in 1440x1080 uit te zenden en in het geval van 16:9 content het anamorph vlaggetje te gebruiken (zoals de BBC dus doet), maar dan verspil je dus resolutie...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:

Een resolutiewissel lijkt me de beste optie, de MPEG-standaard maakt het mogelijk bij iedere P-frame van resolutie of beeldverhouding te wisselen. Er zullen inderdaad ontvangers zijn die daar niet tegen kunnen, maar beter dat er in de pioniersfase wat apparatuur tussen uitvalt, dan dat er jarenlang zonder dat iemand het merkt miljoenen (miljarden?) ondeugdelijke apparaten in omloop komen.

Anderzijds zou het ook mogelijk zijn 1920x1080 anamorf weer te geven, waarbij je het beeld horizontaal samenperst i.p.v. uitrekt, ook dat is in de MPEG-standaard mogelijk.

Origineel bericht van: Murdock
Er zijn zelfs mensen die nog een 4:3 TV hebben en nu vast een HD ontvanger kopen om voorbereid te zijn op de toekomst. Die hebben in dat geval dus zowel links/rechts/onder/boven zwarte balken!

Dat is niet helemaal waar, want je kunt op de meeste ontvangers instellen dat je een 4:3-apparaat hebt en dat je een panscan i.p.v. letterbox wilt. De ontvanger knipt dan de zijkanten van het beeld af (in dit geval de zwarte balken), zodat je een 4:3-beeld overhoudt.

Geplaatst:

Hoi,

Nee, ik heb geen HD abbo. Ik dacht net als NED1 hd, rtl ook te kunnen ontvangen!

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

Dreambox 800 HD SE

Geplaatst:
Origineel bericht van: opie
Nee, ik heb geen HD abbo. Ik dacht net als NED1 hd, rtl ook te kunnen ontvangen!

Zie openingspost:

Citaat:
RTL4 in HD
Nog voor de kerst komt RTL4 in HD in het CanalDigitaal HD-pakket. Wij verwachten dat dit al op woensdag 23 december a.s. zal lukken. In verband met de snelle omschakeling van deze zender zal RTL4HD de plaats innemen van MyZen via de ASTRA 23,5 satellietpositie. Kerst in HD, nu ook met RTL4HD.
Gast calculator
Geplaatst:

Ik heb ook geen beeld op RTL4 HD.

Ik wacht gewoon totdat de Nederlandse HD zenders in het basispakket komen.Zo te horen hier en daar, met mij velen. crazy

Het wordt wel spannend nu voor de aanbieders die de Nederlandse HD zenders niet doorgeven in een basispakket. Wie heeft de langste adem? De consument of de aanbieder?

Stel je voor dat ook in de toekomst heel weinig mensen bereid zijn een HD abonnement af te sluiten om die Nederlandse HD zenders te zien. Wat gebeurt er dan? Blijft zo'n betaal HD pakket dan aanmodderen of kiezen de aanbieders/zenders eieren voor hun geld en komen die zenders alsnog in het basispakket?

Ik weet niet of de aanbieders per abonnee/smartcard af moeten rekenen met RTL en SBS, maar als er weinig mensen bereid zijn extra te betalen voor HD, stroomt er wellicht meer geld binnen bij die omroepen als gewoon iedereen die zenders kan zien in het basispakket.

Ik heb weinig verstand van die onderhandelingen. Wat dat betreft is er weinig transparantie naar de klant toe vanuit de aanbieders. Nu zijn er denk ik maar weinig mensen die het snappen. Bij de ene aanbieder zitten ze in het ongecodeerde basispakket, bij de andere aanbieder in een hoog geprijst HD abonnement met dichtgetimmerde en verplichte mediabox per toestel.

Canal Digitaal zit daar ergens tussenin.

Van de grootste digitale aanbieder is nog niet bekend wat deze gaat doen.

Van mij mag er een wet komen die veel meer transparantie naar de consument verplicht betreffende opbouw van het tarief. De kijker weet nu eigenlijk niet waarvoor en waarom hij betaalt, laat staan hoe de hoogte van het bedrag is opgebouwd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator
Ik heb ook geen beeld op RTL4 HD.
Ik wacht gewoon totdat de Nederlandse HD zenders in het basispakket komen.Zo te horen hier en daar, met mij velen. crazy

Het is heel eenvoudig. De RTL's en SBS'sen van deze wereld willen apart betaald krijgen van de digitale TV providers voor de doorgifte van hun HD kanalen, dus is dit een prima oplossing van CanalDigitaal. Klanten die graag de RTL HD kanalen willen kunnen die krijgen via een apart abonnement en de klanten die geen behoefte hebben aan extra kosten voor HD simulcast kanalen worden dan niet verplicht om bij te dragen aan de extra kosten van die kanalen. Verder hoef je niets van de content van die HD kanalen te missen aangezien ze ook in SD worden doorgegeven. Het gaat uiteindelijk om het programma's van de zender en niet om de resolutie van het kanaal.
  • Moderator
Geplaatst:

Dat zal ijdele hoop zijn.

Er was eens een kabelnet, die ook een van de commerciële omroepen niet meer door wilde geven, dat heeft niet lang geduurd.

En de roep voor rtl hd was de laatste tijd zeer luid!

De laatste dagen hebben velen op de diverse fora aangegeven, een HD pakket op hun kaart te activeren.

Voor die tijd waren er alleen maar berichten van opzeggingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen