Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal Digitaal: Voor de kerst RTL4 in HD.

Aanbevolen berichten

• Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Verschijnt er een HD logo of banner op scherm als men een programma in native HD uitzendt? confused

Geplaatst:

Alleen een bitrate van 4850Mb/sec. gemiddeld is wel diep triest voor een HD zenders. RTL 7 en 8 bij UPC zijn de HD versies gemiddeld 12000Mb/sec.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: guppje29
Alleen een bitrate van 4850Mb/sec. gemiddeld is wel diep triest voor een HD zenders. RTL 7 en 8 bij UPC zijn de HD versies gemiddeld 12000Mb/sec.

Je bedoelt 12000Mb/sec. vast?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

12000mb is wel erg veel moet het niet eerder 12000kb zijn ofwel 12mb? :D
Geplaatst:

rtl4 hd doet het goed. heb hier het hd abbo trouwens wink

ned1hd heet overigens nog steeds ned3hd.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Geplaatst:
Origineel bericht van: patje7of9
Verschijnt er een HD logo of banner op scherm als men een programma in native HD uitzendt? confused

Bij RTL4 HD (en ook bij 7 en 8HD) komt er in het begin even de melding dat het programma ook in HD beschikbaar is. Bij Ned. 1, 2 en 3 HD moet je het echt doen met je eigen ogen.

In kleine letters HD naast het logo zetten zou wel handig zijn. Maar als er HD uitgezonden wordt kun je het zelf ook wel zien. Zo niet dan mankeert er wat aan de instelling van je apparatuur. :D

Geplaatst:

Origineel bericht van: ceesv

verstoord deze biterate niet de andere digitale zenders?
12Tb/sec is wel erg hoog
  • Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Mk2K

ned1hd heet overigens nog steeds ned3hd.

Opnieuw inscannen, dan zie je dat ze het Nederland HD hebben gedoopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als het geupscaled is gaat het bij CDS terug naar net beneden de 5 Mbit/sec. Als het Native HD is dan kan het zelfs boven de 12 Mbit/sec gaan...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

morgen maar eens canaldigitaal bellen.

Alle HD zenders doen het gewoon bij mij, behalve rtl4.

Voorheen deed zen het wel, snap niet waarom die het niet doet.

mijn kaart heeft een update 31-01-2010

Ik heb de box al eens opnieuw ingescand, maar geen resultaat.

Zijn er nog mensen waarbij het niet werkt.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

ik heb al:

0000 MANAGMENT : 2010-02-23

006a CANALDIGITAAL : 2010-02-20

maar geen HD pakket,dus ook geen RTL4 HD.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Dat is wel erg laag! Ik heb het al vaker gezegd: doe mij maar een goede SD zender in plaats van een zogenaamde HD zender!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus

Dat is wel erg laag!

Dat valt wel mee hoor. Niet vergeten dat de HD transponder van Canal Digitaal een statistische multiplexer gebruikt en dus werkt met variabele bitrates. Bij NederlandHD zie je ook dat de bitrates van ge-upscalede uitzendingen fors lager zijn dan van native HD uitzendingen. Voor een serieuze meting van de HD bitrate moet je gaan kijken welke bitrates er gehaald worden bij een native HD uitzending. En je weet zelf dat NederlandHD bij native HD uitzendingen er gewoon prima uitziet.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: michel130
morgen maar eens canaldigitaal bellen.
Alle HD zenders doen het gewoon bij mij, behalve rtl4.
Voorheen deed zen het wel, snap niet waarom die het niet doet.
mijn kaart heeft een update 31-01-2010

Ik heb de box al eens opnieuw ingescand, maar geen resultaat.
Zijn er nog mensen waarbij het niet werkt.

Ja hier werkt het dus ook niet in de dreambox met CCcam

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen