Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb vandaag mijn, dm 8000 gehaald, nu wil ik daar direct een

dvd speler in zetten.

nu heb ik 3 vragen:

vraag 1

ik wil de Sony Optiarc BC-5500S BD-ROM SlimLine, Zwart, SATA bestellen, past deze in de dreambox, (herkent de dreambox deze sony optiarc)

vraag 2

kan ik alle dvd films afspelen, zodat ik mijn oude dvd speler eruit kan gooien.

vraag 3

geeft de dvd speler ook de dts signaal door.

jan

Geplaatst:

Sony Optiarc AD-7670S Slimline S-ATA,dit is een aanrader voor de DM-8000,deze heb ik in bestelling.

Iedere slimeline SATA of S-ATA,zal wel werken,maar wat belangrijk is dat hij niet te veel toeren mag maken,i.v.m het geluid.

Deze is retour,de samsung SN-S083C BEBE in de DM 8000,speelt de DVD goed af.

Nadeel met het afspelen,de DVD speler,heeft een te hoog toerental,en maakt te veel geluid.

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

Ik heb vandaag zo een sony dvd optiarc AD 7670 S aangekregen.

Bij het uitpakken stel ik vast dat het frontje los van de dvd is en dat er op de onderzijde een doorschijnende folie is gekleefd op alle openingen.(zie 2 bijlagen)

1)Is het normaal dat het frontje los is?

Volgens de DB manual word de dvd met frontje ingebouwd en niet eerst de dvd en na montage het frontje er op drukken indien dit nog mogelijk moest zijn langs de geopende dreambox klep.

2)moet de folie worden verwijdert of niet. Het zou een transport bescherming kunnen zijn maar er steekt absoluut geen enkele gebruikaanwijzing in de doos enkel een zeventalig garantie adres op het zakje. Dus duidelijk is het niet.

post-1262-1318260582,8463_thumb.jpg

post-1262-1318260582,8842_thumb.jpg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Die sony zit er hier ook in

Werkt perfect

groeten

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

hallo Bambike

dat is goed nieuws maar kun je dan iets meer uitleg geven hoe je dat gedaan hebt en hoe jouw dvd verpakt was?

dat het goed werkt is geen oplossing voor mijn vragen toch?

bedankt

Geplaatst:

Plastic afdekking NIET verwijderen.

Frontje kan je er gewoon opklikken, zit er los bij omdat deze drive ook in laptops zit en daar zit vaak een ander frontje op wat bij de laptop hoort.

Het los bijgeleverde front is een standaard front en past prima in de Dreambox.

Geplaatst:

Hallo Ronald

bedankt voor dit klaar en duidelijk antwoord dat ook voor anderen nuttig kan zijn.

morgen aan de slag met de montage.

mvg

Geplaatst:

Installatie is prima gelukt.

Bestaat er nu ook ergens een handleiding voor het gebruik ervan?Moet men een dvdspeler formateren?

Ik heb als image Newenigma2 en ik ga ervan uit dat ik dan in hoofmenu ga en DVD speler aanduid. Dan kom ik in in de DVD bestandsbrowser en krijg een lijst van opslagmedia.

Daar staat bvb autofs,bin,boot,enzovoort tot temp en var.

Wat moet ik met dit alles?

Ik wil gewoon een dvd'tje afspelen?

Excuus ook nog aan concordia en boekki dat ik zomaar inbreek in het topic maar ik dacht dat ook zij wat hebben aan de info vermits zij ook voor dezelfde vragen zullen staan.

mvg

Geplaatst:

dvd spelen

gewoon dvd insteken en even wachten zal wel beginnen

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

Bedankt Bambike

Wat zijn sommige dingen in het leven toch eenvoudig.

Elke dag langer gebruik van de DB maakt meer en meer indruk.

Wat mij betreft heeft hij zijn naam zeker niet gestolen en is elk "frankske" waard.

mvg

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Omdat jullie het hier over de Sony hebben die ik na dit lezen ook heb aangeschaft heb ik een vraag.

Ik lees dat als jullie de dvd er in doen deze automatisch van start gaat. Voor zover bij mij ook geen probleem.

Maar dan: het hoofdmenu van de dvd komt op mn scherm te staan. Met de pijltjes naar boven en beneden wil ik dan de hele dvd afspelen. Klik ik op okay dan verdwijnt het pijltje en doet ie vanaf dan helemaal niets meer.

Heb nu 3 dvd's geprobeerd en allemaal het zelfde probleem. Dream laat hoofdmenu zien en daarna is het afgelopen.

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Geplaatst:

Zou me zo niet echt een duidelijk antwoord kunnen verzinnen.

Probeer eens je dreambox te updaten met 'Softwareupdate' in het plugin menu.

En als je de DVD's zelf heb gemaakt of vobblanker heb gebruikt en het menu herbouwd, kijk dan even goed of je het goed gebrand heb (Nero kan er een zootje van maken bv)

(Ik gebruik zelf ImgBurn om Videots mappen te branden in 'Write files/folders to disc' mode en hij maakt de juiste correcties)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen