Ga naar inhoud

[REBOX 9000HD} Vastlopers en forum- waar?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is dit de enige plek waar 9000-gebruikers ervaringen kunnen uitwisselen?

Natuurlijk zijn er in Duitsland Oct*gon plekken (misschien mag dit merk hier wel niet geschreven worden)...

1) Heb vastlopers, na een beëindigde HD opname reageert de box nergens meer op en moet via de schakelaar aan de achterkant gereset worden.

2) Diseqc 1.2 en USALS werken niet goed: als ik een Astra 3 zender kies wordt er niks gevonden "no signal", kies ik dan een andere Astra 3 zender gaat het goed, dan weer de eerste: ook goed!

Hier is in het Duitse 1018 forum ook al over gediscussieerd, maar erg ingewikkeld en ik snap dat breedlopige Duits ook niet best...

Rebox reageert niet.

Iemand?

Geplaatst:

Ook bij mij gisteravond weer een mislukte opname. Heb een programma op bbc geprogrammeerd van 21.00-22.00. En de ontvanger op standby gezet. De instelling van de standbypower staat op aan zodat de ontvanger weer snel opstart. Zag om even na 21.00 dat de ontvanger niet was opgestart. Heb hem daarna via de afstandsbediening weer aangezet. Rare was dat de ontvanger opstartte alsof de standby-stand uit was: volledige herstart met loader laden op display en timecalibration. Toen ik in het menu keek stond de standbypower echter wel op aan. Heb de ontvanger nu ruim 2 maande en dit is de al de zesde keer dat een opname mislukt om voor mij onverklaarbare reden. Daarnaast een aantal keren vastlopers gehad. Het is de tweede rebox 9000 die ik heb de eerste had een erg slechte afstandsbediening en heel veel vastlopers. Gelukkig heb ik ook nog kabel en de programma's die ik echt wil volgen neem ik op mijn panasonic dvd recorder op die in 2 jaar tiid nog nooit heeft gefaald . Helaas is dit geen twin-pvr en heeft een slechtere beeldkwaliteit. De rebox is echt nog niet stabiel en dit vind ik toch wel kwalijk voor een apparaat dat inclusief harde schijf zo'n 450 euro kostte.

Geplaatst:

Hoi,

Kan je ons vertellen welke software versie er momenteel in de ontvanger zit ?

Er moet versie 81 zitten.

Ook ik maak behoorlijk veel opnames op Astra2, maar dat gaat goed.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Geplaatst:

Ik neem dagelijks op en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ook 2 uitzendingen tegelijk.

Gisteravond zelfs opgenomen van Ned 1 Hd en Ned 2 en tegelijk naar Een HD gekeken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

De versie is 81. Is geinstalleerd volgens de procedure op der rebox site. Ik eis niet heel veel van de ontvanger. Soms twee opnamen tegelijkertijd, maar meestal een opname solo. Meeste opnames zijn fta en dan ook meestal engeland of duitsland. Ik heb de tiidsverschuiving op handmatig gezet om ook de invloed hiervan uit te schakelen. Zappen doe ik ook niet veel met de ontvanger, meestal via de pijltjes toetsen. Ik ben geloof ik begonnen met de versie 55, daarna volgens mij 61 en 69. Veel opnames gaan goed, maar zoals ik al schreef als ik echt iets wil opnemen wat ik niet wil missen dan gebruik ik de rebox niet of ik neem dubbel op. Eigenlijk heel onplezierig. Hiervoor heb ik een inverto gehad en die had in het begin ook wel kuren, maar niet zoveel mislukte opnames bij mij als de rebox. Inverto is helaas stuk en dacht aan de rebox een goede vervanger te hebben, maar wat niet is kan misschien nog wel komen. Tot nu toe best wel teleurgesteld.

Geplaatst:

Hoi, hoe heb je de schotel aangesloten? Apart op beide tuners of doorgelust? In het laatste geval zou het kunnen dat tuner 2 wordt beperkt en dat daarom de opnames mislukken.

Ik heb een twin duoLNB aangesloten en dat werkt goed - bij mij zijn ooit wat opnames mislukt, maar de laatste twee maanden niet meer.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:

Bedankt voor het meedenken,maar de schotel is apart aangesloten, dus met twee kabels en de tuners staan op seperate. Is door installateur gedaan en getest. De opname van gisteren is mislukt omdat het apparaat "gewoon" niet opstartte en dan kan hij dus ok niets opnemen.Is ook niet zo dat alle opnames mislukken: bijvoorbeeld laatste anderhalve week geen missers, maar gisteravond om onduidelijke redenen wel.

Geplaatst:

Ik had ook veel last van opnames die niet gedaan werden, zelfs als ik de opname op hand startte dan kwam het venster wel van de opname, maar de tijd van de opname liep niet op.

De stand-by power op uit heeft het voor mij opgelost, helaas duurt het opstarten dan wel iets langer.

Waarschijnlijk wordt het apparaat te warm of zoiets. Ik heb ca 5 cm vrije ruimte boven de rebox.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Geplaatst:

Ligt ook aan het type harddisk dat je geplaatst hebt. Moderne "green power" disks worden veel minder warm dan een oud afdankertje uit je PC.

Als je zeker weet dat het de warmte is kun je ook een losse PC ventilator bovenop de Rebox plakken. Zie je niets van al hij in een kast staat. De power kun je met een Y kabel van de harddisk pakken (eventueel met een regelaar voor het toerental), dan schakelt de ventilator mooi mee met je Rebox.

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Geplaatst:

Als je denkt dat het de warmte is door te weining vrije ruimte boven je tuner, zou ik hem voorlopig buiten de kast helemaal vrij zetten. Heb je dan nog problemen dan is het niet de warmte die hij niet kwijt kan. Weet je misschien welke harde schijf er in je tuner zit?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen