Gast cybforum Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 Hallo Iedereen, Ik ben nieuw in de sateliet wereld en heb een bescheiden start genomen met de TV-Vlaanderen set met Philips 2221. Tot mijn eigen verbazing heb ik het vrij snel aan de praat gekregen. Na een beetje kijken krijg ik toch de indruk dat het beeld nog beter kan. De Philips geeft bij de signaalsterkte een waarde die altijd schommelt tussen 4.25 en 4.50 op 5 ( het gedeelte na de . schat ik...). Is het mogelijk om 5 te halen mits millimeter werk met de antenne ? Gaat het beeld dan beter zijn ? vriendelijke groeten
matthew_be_wvl Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 De beeldkwaliteit heeft niet echt iets te maken met de signaalsterkte bij digitale TV tenzij dikwijls blokvorming hebt. Zorg er zeker voor dat je ontvanger op RGB staat. Dat geeft het beste beeld via SCART. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
jacobus Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 zolang je geen blokjes hebt in je beeld, hoef je je schotel niet opnieuw uit te richten. Kwaliteit zoals beeldscherpte ed kunnen per kanaal verschillen ivm de uitzend kwaliteit. Verder kun je nog wat experimentern met de div instellingen van tv en receiver. Ben je structureel niet tevreden, zul je richting HD ontvanger moeten gaan denken. Maar (nog) niet alles wordt in HD uitgezonden
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen