Ga naar inhoud


[Trillende Remeha Quinta] combi ketel


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

Beetje erg off-topic maar we hebben veel experts onder de forumleden. Word al weken geplaagd door herhaaldelijke trillende Remeha Quinta Combi op zolder. Service monteur kent het probleem niet. Via Google zie ik dat het nogal vaker voorkomt. Herkent iemand het en weet een oplossing? Treedt op als de ketel naar de 70 graden komt. Alvast bedankt.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk andere service monteur nemen. :D

Mogelijke oorzaken CO2 afstellen, trillende inlaatcombi, thermostaat kranen en geen drukverschilregelaar etc etc.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is de ketel? Zelf een Remeha die na 6 jaar en vervolgens 13 jaar ging trillen. Bleek 2x de afvoergasventilator onder in. De schoepen koeken aan en er ontstaat onbalans. Zelf kunnen vervangen. Doe de voorpanelen eraf en luister goed waar het vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hadden ook soortgelijke probleem 4 verschillende service monteurs geweest ze konden het niet vinden.

Toen heb ik de fabriekant maar gebeld die stuurden hun monteur 1 uur

later probleem opgelost

(vaak wordt service niet door de fabriekant zelf gedaan )

gr eagle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: eagle
wij hadden ook soortgelijke probleem 4 verschillende service monteurs geweest ze konden het niet vinden.
Toen heb ik de fabriekant maar gebeld die stuurden hun monteur 1 uur
later probleem opgelost
(vaak wordt service niet door de fabriekant zelf gedaan )
gr eagle


Ben wel benieuwd wat de oplossing was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ditzelfde heb ik gehad met mijn Nefit turbo32. Een service monteur van de fabriek heeft dit opgelost door een vloeistof in het water van de installatie te doen. Daarna nooit meer last gehad.

De vloeistof heet CV plus.

+lawaaionderdrukker

Als je er meer van wil weten laat het maar even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Ditzelfde heb ik gehad met mijn Nefit turbo32. Een service monteur van de fabriek heeft dit opgelost door een vloeistof in het water van de installatie te doen. Daarna nooit meer last gehad.
De vloeistof heet CV plus.
+lawaaionderdrukker
Als je er meer van wil weten laat het maar even weten.


ik heb hier ook nog een goed goedkoope oplossing voor een wat voor oudere nefit ketels jaren 90 bijna alle nefit ketels hebben dit probleem waar maja het over heeft je doet gewoon wat afwas middel in de vulslang dat doe in het cv water van de installatie en het probleem is op gelost. het probleem ontstaat in de drie weg klep bij het op warmen van het water in boiler, als het water op tempratuur is sluit de kelp dan ontstaat er vreemd geluit iemand die zelf het cv water bij kan vullen is het brobleem op gelost

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Citaat)Satencom Bijna alle nefit ketels hebben dit probleem waar maja het over heeft je doet gewoon wat afwas middel in de vulslang dat doe in het cv water van de installatie en het probleem is op gelost. het probleem ontstaat in de drie weg klep bij het op warmen van het water in boiler, als het water op tempratuur is sluit de kelp dan ontstaat er vreemd geluit iemand die zelf het cv water bij kan vullen is het brobleem op gelost

 

 

Bij mij in de installatie zit geen driewegklep.

Het lawaai begon in mijn installatie ook met ongeveer 70 graden en werd erger naarmate de temperatuur hoger werd. Door de waterbehandeling met CV plus is het probleem opgelost.

 

Als het geen goed middel was zou de fabrikant het niet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onverwachts behoorlijk wat response op dit topic.

 

Het aloude: "Passiert nur bei Ihnen" (Gebeurt alleen bij U) dus wederom weerlegt. Remeha stuuurt mij het volgende:

 

Allereerst vinden wij het vervelend dat u hinder heeft ondervonden aan uw

Remeha Quinta. Het trilgeluid kan verschillende oorzaken hebben. Ons advies

is om contact op te nemen met uw installateur. Hij kan ter plaatse contact

met ons opnemen. Wanneer dit niet telefonisch kan worden verholpen, kunnen

wij eventueel in opdracht van uw installateur bij u langskomen.

 

Met vriendelijke groet,

Remeha B.V.

Afdeling Consumentencontacten

 

Zijn ze daar "blond of zo", had ze al verteld dat de intallateur al langs was geweest.

 

In principe komt het erop neer dat je het weer zelf mag gaan oplossen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

remeha komt alleen als de installateur de storing gemeld heeft en een opdracht gegeven heeft . als particulier kun je geen opdracht tot reparatie geven.

moet meestal met een ontvangstbevestiging via mail of fax,de rekening gaat ook naar de installateur die daarna weer een rekening naar de klant stuurt . omslachtig maar zo werken alle ketelfabrikanten.

gr Jamrox

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast dwingen ze nu min of meer dat de installateur

contact met hen opneemt teneinde de storing telefonisch

op te lossen, goed plan denk ik, kan de installateur ook

nog wat "gratis" leren.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...