Earthfinder Geplaatst: 22 december 2009 Geplaatst: 22 december 2009 Hallo, Ik heb W7-MCE icm DVBLink TVsource. Nu start de HTPC wel eens automatisch op om een epg-scan te doen, vermoed ik. Is dit ook uit te schakelen? Mijn epg wordt toch goed geüpdate. Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
IanPH Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij doet Media Center dat zelf. Je kunt zowiezo via de Extra's plugin van DVBLink de Background EPG scan uitzetten als het toch niet werkt. Maar ik geloof niet dat het 1 a 2x per dag wakker worden van je HTPC daarmee ook wordt uitgeschakeld. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Earthfinder Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Geplaatst: 26 december 2009 Die staat al op Disable. die automatische opstart heeft dat ook te maken met de soort "uit-stand"? Ik heb 'm nu op S3 (slaapstand) ivm de opstartsnelheid. S4 duurt met net iets te lang om weer volledig op stoom te zijn. Maar als deze stand de automatische opstart uitsluit... HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
IanPH Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Ik denk niet dat dat uit maakt. MCE maakt volgens mij namelijk gewoon een wakeup event aan omdat het de guidedata wil up-to-date houden. Misschien is er ergens op i'net iets te vinden om dat up-to-date houden uit te schakelen. Overigens betekend dat bij mij dat hij twee keer per dag (1x had voor mij wel genoeg geweest denk ik) 6 minuutjes aanstaan aangezien MCE Standby tool de PC na enige tijd weer in standby terug zet. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen