mybrain Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Ik gebruik een PLI Jade image en wil niet dat mijn plasma inbrandt tijdens een dagje radio luisteren. Hoe kan ik een leuke screensaver installeren op deze box ? Ik had ooit zo'n leuk openhaardje op een DM500 maar ik vind even niet de weg op deze image en box. Alvast bedankt voor de hulp. --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
Erik Slagter Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Je wilt niet dat-ie inbrandt, maar je vindt het niet erg dat je TV 150-250 watt staat te verbranden als je radio luistert? Wat dacht je ervan om de TV gewoon UIT te zetten? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Harley Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Dat was zijn vraag niet VU+ Duo2 - PrismCube
mybrain Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Een stroomrekening betalen heb ik geen moeite mee, wat ik een moeite vind is iedere 2 maanden naar de Mediamarkt te gaan en zo'n nieuw kreng ophangen. Je bent een echte slimmerd hoor ik al, dus ik geef je meer uitleg. Ik zit in Spanje en vind het leuk om Sky Radio te horen dat komt via de box binnen en laat zijn geluid horen via de speakers van de LG TV. Ik luister graag in de zaak wat nldse muziek. Als iemand nog iets serieus kan melden dan houd ik mij aanbevolen want van dit soort intelligente bijdragen springen de tranen spontaan in broek. Saluti a tuti. --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
mybrain Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Origineel bericht van: Harley Dat was zijn vraag niet Kijk iemand die het wel begrijpt ! --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
Gast Jim REA Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Zou het niet wat zijn om er een apart versterkertje bij te zetten? Mijn vrouw luistert via dat versterkertje de dag door naar VH1 Classic. Tv staat uit.
mebo870 Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Zo doe ik het dus ook, de versterker eraan, klink ook stukken beter. Verder heb ik een favorieten lijst aangemaakt met radiozenders. En die kan ik dan via de pc omschakelen. The key to happiness. Stay away from idiots
Gast MiLo Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Gewoon een zwart scherm zou dan toch ook goed zijn? Er is een filetje met de radio achtergrond, vervang die door 'zwart' en je bent klaar.
mybrain Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Geplaatst: 23 december 2009 Dank voor de reacties tot dusver. Ik verbaas mij enigszins over deze oplossing alhoewel het zwarte achtergrond mischien nog wel creatief te noemen is. Ik geloof dat het de Gemini was die dit als een plugin screensaver had. Bestaat dit nou echt niet voor de DM800 enzo....het lijkt wel alsof ik iets volslagen nieuws aan de orde breng terwijl de radio functie alsook de plasma tv al heel lang bestaan. Beetje raar is het daarom wel. Maar mischien zie ik het verkeerd. Mijn geluid scheiden van mijn beeld door dit naar een versterker te brengen betekent extra kabels over grote afstanden plus speakers plaatsen. Lastig als je weet dat wij in een mooie en strak afgewerkte zaak alles keurig in de wanden hebben weggewerkt. Ik hoop dat er iemand is die wel een screensaver heeft voor de DM800 --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
Gast Jim REA Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Origineel bericht van: mybrain Mijn geluid scheiden van mijn beeld door dit naar een versterker te brengen betekent extra kabels over grote afstanden plus speakers plaatsen. Lastig als je weet dat wij in een mooie en strak afgewerkte zaak alles keurig in de wanden hebben weggewerkt. Even niet voldoende vooruit gedacht toendertijd dus. Misschien kun je het nog draadloos doen. Er zijn kleine fm dingetjes te koop waarmee je het geluid naar een radio kunt brengen vanuit een andere bron. In nederland illigaal zodra er voldoende vermogen uitkomt, maar mischien bij jou in de buurt bruikbaar.
redneck eyeball Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Je kan eenvoudig zelf van een zwart plaatje een radio.mvi maken en die op de Dreambox installeren. Op die manier zal je gewoon een zwart scherm te zien krijgen en zal de plasma niet gaan inbranden.
icesat Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 Ik heb een leeg radio.mvi bestandje aangemaakt. kopieer radio.mvi naar de map usr/share/enigma2 Telkens je nu radio opstart heb je geen achtergrond.
mybrain Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Geplaatst: 24 december 2009 Ok mannen hartelijk dank voor deze info. Ik ga voor het zwarte scherm....zal hem dadelijk even op die box zetten. Dan is het mischien geen openhaardje of zo, inbranden doet ie niet meer.....nogmaals dank. --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
redneck eyeball Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 In OpenPLi kan je de bootlogo plugin installeren. Zet de .MVI bestanden in /hdd/bootlogos Start de plugin, selecteer de MVI en zeg als wat je hem wil instellen. In jouw geval dus als radio. De plugin zal nu de MVI correct installeren.
redneck eyeball Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 Origineel bericht van: santanasat Ik heb een leeg radio.mvi bestandje aangemaakt. Helaas, ik weet niet wat dit geeft op E1, maar op E2 blijft hij het laatste beeld van de TV mode weergeven. Dit is dus niet een MVI gemaakt van een zwart plaatje.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen