Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vermoed dat het in dit forum is dat ik ooit een oude en nieuwe stekkerlayout gezien heb voor een oud en nieuw model van 12V aanhangwagen stopkontakt...

Via zoeken vind ik het doch niet.

Kan iemand de layout plaatsen? Dank bij voorbaat


Geplaatst:

Je kan er ook een verloop voor kopen, bij de automaterialen handel voor onder de 10 euro te verkrijgen.

Het voordeel van de adapter is dat het aanhangen van andere aanhangers nu ook mogelijk blijft en je daarin veel flexibeler bent.

 

stekker.jpg

Geplaatst:

Toch een eigenaardig fenomeen vastgesteld...

Mijn zoon had zo een verloopstekker, en op de oude uitvoering is het makkelijker meten...

Standlichten aangezet, en op een paar klemmen mat ik 1.x V ipv 12V ????

Multimeter op een regelbare labovoeding getest en die was OK!

 

Ik vermoed dat de aansluitpunten hun 12V afgeven onder belasting??? Klopt dit? Betreft een nieuwe VW Caddy.

Dus misschien met een 12V-5W of 21W lamp gaan meten?

Geplaatst:

Onder mijn nieuwe Citroen Jumpy heb ik ook een trekhaak laten zetten, deze moest ingeleerd worden in de computer.

Misschien ook zoiets bij VW?

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!!

 

Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2

Geplaatst:

Het gekke is: gebuur zijn aanhangwagen verbonden via de verloopstekker aan de Caddy en alles gaat prima kwa verlichting!

Schoonvader zijn aanhangwagen d'r aan en niks werkt???

Dan maar de multimeter bovengehaald, en standlichten opgezet en een pinker aan... en meten maar...

Geen "multies" te meten, alleen op een paar pinnen een spanning van één volt???

Nu gaat ie gebuur zijn remorque halen, aansluiten en stekker openmaken...

Toch al bij al een gekke situatie?

Geplaatst:

Dat klopt.

Vw stuurt de verlichting aan via Canbus, een soort computernetwerk in de auto.

Het systeem moet de aanhanger electrisch "zien" alvorens er spanning op wordt gezet.

 

Probeer het volgende maar eens:

Zet de verlichting aan, verwijder een lamp en plaats hem daarna terug. Hij zal (nog) niet branden.

Eerst verlichting uit en dan weer aan zodat het systeem gereset is en de lamp brandt weer.

Nog een voordeel: als er sluiting optreedt dan haalt de Canbus de spanning er af en kijkt regelmatig of de sluiting weg is.

Is deze weg dan gaat de spanning er weer op. Werkt prachtig!

Verlichting via Canbus is daarom ook niet gezekerd. Is niet nodig.

Nadeel: trekhaakstekker moet inderdaad aangemeld worden in stuurapparaat...iets wat alleen een dealer kan...tegen betaling, uiteraard.

Geplaatst:

Ik las pas ergens een verhaal dat bij een of ander merk en type auto een nieuwe accu zelfs moet worden aangemeld. shocked

Geplaatst:

Mijn schoonzoon werkt in Volvo-Trucks en die wist te vertellen dat dit allemaal met het led gebeuren betrekking had...

 

Onbelast zou er max ca 1V op staan wat klopte, en voor een test moest ik met gloeilamp test/meten, dus belast???

Wagen staat een 20tal km verder dus kan ik niet testen maar gewoon even melden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...