Gast djkamoen1 Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 ik probeer telnet: lijkt ok ik open mijn dreambox 800 Login: root komt de box niet met een password maar met de volgende line: root@dm800 ~ # in plaats van:login Password: daarna kan ik helemaal niets meer, in ieder geval niet wat ik zou willen de opgegeven commando's. wie helpt mij? als ik niet root maar iets anders ingeef doet vraagt hij wel om password. wie helpt mij verder?
Henksat Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 De 800 heeft geen password nodig op het root account. Na "root" ben je gewoon in je box en kun je verder. Als je iets wilt doen waarvoor wel een paasword nodig is zul je die eerst moeten aanmaken met "passwd" Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast djkamoen1 Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 henk dank je. ik wil slechts het volgende doen: De settings met dvbedit er in zetten... met telnet naar je box gaan en init 4 init 3 typen... Done(!) de box reageert niet. Moet ik een password aanmaken? en zo ja hoe kom ik dan verder als ik heen passwrord kan ingeven? dank je
Littlesat Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 w8woord is niet nodig. Maar kun je wel aanmaken met het commando passwd -of- de plugin downloaden Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Ome Merde Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 als het enkel om settings te doen is kan je evt. ook even vreemd gaan met dreamboxedit, heb je geen telnet voor nodig merDe deze ruimte is te huur
atcowa Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 Had/heb ook hetzelfde probleem en de vraag hier ook eens gesteld, zie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...tTe#Post1739296 Misschien kan je daar ook nog iets van opdoen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen