Ga naar inhoud

Tele2 Actie HD-tv met HD-recorder

Aanbevolen berichten

Gast wavestrider
Geplaatst:

Een paar weken geleden probeerde ik mij hiervoor aan te melden (ik ontvang op mijn adres al jaren storingvrij IP-TV van Tele2) maar mijn verzoek werd om technische redenen afgewezen. De service is pas mogelijk als de telefooncentrale niet verder is dan 2750 meter. Mijn afstand is volgens de postcode checksite van "bbned" 2148 meter, dus ik ging ervan uit dat er geen problemen waren. De aanmelding werd echter geweigerd omdat de afstand volgens Tele2 zo'n 3300 meter is. Kan het zijn dat de korte afstand hemelsbreed is maar dat de feitelijke afstand bijvoorbeeld een omweg maakt en dat daardoor te groot wordt. Heeft iemand dit ook al een meegemaakt? Ik ben benieuwd. Tele2 is niet te vermurwen. Men kan niet aanmelden omdat "een vakje op het computerformulier niet aangevinkt kan worden in verband met de afstand". Je zou zeggen: elke klant is er één en je kunt altijd een proef nemen, maar zo werkt dat tegenwoordig niet meer.

Het ziet er nu dus naar uit dat ik alleen via de satelliet HD-TV zal kunnen ontvangen; niet dat dit een ramp is, maar toch....

Geplaatst:

De afstand in de database van bbned klopt zeker niet altijd, vaak zijn het schattingen, niet hemelsbreed maar wel een schatting. Ik ben situaties tegengekomen waar er minder dan een kilometer stond terwijl het na een lijnmeting eigenlijk bijna 3 kilometer was. Toen was het ineens een stuk minder gek dat die klant maar 8 van de 20Mbps haalde.

Dus, ja, het kan flink wat hoger zijn en ik snap best dat Tele2 die gok niet gaat nemen op zo'n afstand. Dat is bijna een garantie op een ontevreden klant omdat je bandbreedte te laag is. Ik vind voor HDTV 2750 meter ook al rijkelijk hoog overigens.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen