Ga naar inhoud


[DM800HD] Internet via Homeplug of USB stick


Belsat

Aanbevolen berichten

Hallo! Internet aansluiting naar de woonkamer via kabel is hier tamelijk gecompliceerd. Heeft iemand ervaring met de Homeplug of USB dongel?

 

Hoe snel moet de internet verbinding eigenlijk zijn?

 

Prettige Kerst! Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi MR_B. Ik woon in Belgie, dus dat klinkt goed. Enig idee waarom dat onderscheid?

 

En via W/L USB stick? Heb ergens gelezen dat dit met bepaalde sticks kan, maar niet hoe..

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat
Hi MR_B. Ik woon in Belgie, dus dat klinkt goed. Enig idee waarom dat onderscheid?

En via W/L USB stick? Heb ergens gelezen dat dit met bepaalde sticks kan, maar niet hoe..

Ciao, Henk


Ja dat heeft iets met de Nul te maken in Belgie.
Wifi is gewoon laatste redding, kan weken goed gaan totdat...... en dan begint de elend.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werken alle receivers computers nas etc perfect via homeplug.

Soms nog vlugger dan met een direkte aansluiting naar router.

Ik heb soms negen homeplugs tegelijk in gebruik.

Ook het elkaar vinden en instellen is een kinderspel.

Ik weet niet wat anderen met al die kabels doen.

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zei net nog tegen mijn buurman, wat is dat een spectrumvervuiler.

en toen wist ie meteen wat dat is

 

eerder topic vervuiler.

 

de usb dongles kunnen afhankelijk van merk type en soort al 300 Mb/s indien er een adequaat wireless station tegenover staat

zoals bijvoorbeeld de apple Time Capsule

 

die performance zul je met een DLAN homeplug voor enkel 2/3 kunnen bereiken in optimale omstandigheden

 

ciao

 

 

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Homeplug is zooi.

Ik zou het niemand aanraden.

Een 220 installatie is niet gebouwd om data te vervoeren.

 

Voorbeeld vh resultaat van een Homeplug installatie.

 

 

Ik zou gewoon via de usbstick doen, die is ervoor ontworpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een D-Link USB stick heb ik hier liggen, kan ik zo proberen. Wordt die zo herkend of heb ik nog een plug-in nodig?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gelukt met de USB stick. Weer een spectrumvervuiler minder :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb enkele maanden een usn dongle van tp-link voor mijn hd 800 gebruikt. Na 2 keer problemen met de zekeringen gehad te hebben is hij nu erg (verzwakt) signaal pakt hij heel zwak. Ten eerste is dit mogelijk? Ten tweede, als ik nieuwe produkt voor internet moet kopen zou ik weer een USB dongle moeten nemen of een homeplug? Het gaat om een afstand van 3 meter. Kabel trekken is geen optie. En maakt de snelheid van een homeplug wat uit? Ik ga het met een livebox gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...