Ga naar inhoud


Rebox wensen en fouten


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Tja Stefan,

 

ik heb dat ook een keer gehad. Denk ik de hele film van 2 uur te hebben, staat er maar 1 1/2 uur op de harde schijf.

Ook ik kan nergens vinden hoe je de tijd van een opname kan verlengen.

Ja je kan de aanvang en einde met een aantal minuten verlengen, maar als je een film van 2 1/2 uur hebt (met reclame), dan moet je die in 2x opnemen.

Wie heeft een oplossing, of moeten we wachten op de volgende update?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gerrit1967
Origineel bericht van: Wolkje
Hier nu een paar weken de rebox 8000.
Wat nog een zeer storende fout is dat sinds de firmware V81 de rebox bij het voor het eerst opstarten op een dag deze moeite heeft het signaal te vinden. Ik maak gebruik van een satelliet schotel (buitengebied). Naar een paar minuten is het beeld ok. Soms lukt het niet om het signaal te decoderen en moet ik één keer de ontvangen hetstarten. Hebben anderen hier ook last van?
Verder is het een zeer goed idee om een grote lijst te maken met alle bugs en wensen voor de rebox 8000/9000.


kun je aangeven wat de signaal sterkte is ?


Zit nu op Texel dus kan het niet precies nakijken. Signaal is sterk. Boven of tegen de 90%. Bij mijn vorige ontvanger (pace puma) had ik daar geen last van.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Origineel bericht van: Gerrit1967
Origineel bericht van: Wolkje
Hier nu een paar weken de rebox 8000.
Wat nog een zeer storende fout is dat sinds de firmware V81 de rebox bij het voor het eerst opstarten op een dag deze moeite heeft het signaal te vinden. Ik maak gebruik van een satelliet schotel (buitengebied). Naar een paar minuten is het beeld ok. Soms lukt het niet om het signaal te decoderen en moet ik één keer de ontvangen hetstarten. Hebben anderen hier ook last van?
Verder is het een zeer goed idee om een grote lijst te maken met alle bugs en wensen voor de rebox 8000/9000.


kun je aangeven wat de signaal sterkte is ?


Zit nu op Texel dus kan het niet precies nakijken. Signaal is sterk. Boven of tegen de 90%. Bij mijn vorige ontvanger (pace puma) had ik daar geen last van.


Je kunt beter naar signaal kwaliteit kijken. Dat zegt meer.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Ik weet niet of je hier wat aan hebt:Als je direct opneemt en dan nogmaals de record knop indrukt kun je de tijd van de directe opname verlengen.


dank, da's in elk geval voorlopig de oplossing.
aangezien niemand mij kan zeggen waar de standaardinstelling van 1,5 uur is vastgelegd, kun je zo in elk geval handmatig de tijd verlengen.
een beetje lastig bij een crash-actie want je verliest een halve minuut maar normaal valt daar mee te leven.
1, 5 uur is gewoon voor alles net te kort.
een film duurt ongeveer zo lang, meestal iets langer, en dan nog de 5 minuten extra ervoor en ze beginnen meestal 10 minuten te laat dus 2 uur moet je 'm zeker geven, zo niet 2,5.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: krutchie
ff een vraagje tussendoor, weet misschien iemand wanneer we de volgende update mogen verwachten???


Ik hoorde iemand zeggen binnen nu en 2 weken.
Wat ik wel weet is dat er een nieuw model van Rebox aan gaat komen half januari. De Rebox 4000.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nieuwe software meerdere aanpassingen heeft zou dat mooi zijn maar voor die er is het volgende:

 

Heeft iemand enig idee hoe je kunt overschakelen tussen de zenders die zijn ingescand op tuner één naar de zenders die ingescand zijn met tuner twee om die dan ook te kunnen bekijken?

Zoals ik al eerder aangaf wil ik van 1 (Ned1) naar 500 (BBC) kunnen schakelen met de afstandsbediening maar tot op heden werkt dat dus helemaal niet.

De importeur zegt dat het bij hem wel werkt (vreemd) maar geeft ook aan dat ik iets fout doe alleen geeft hij niet aan hoe het dan wel zou moeten lukken. De zenders die ik ingescand heb met tuner twee heb ik niet naar tuner één gekopieerd vanwege het gegeven dat de software daar tussen moet schakelen volgens mijn idee.

 

Groet,

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een nieuwe zenderlijsteditor uitgekomen. Het is nog wel een test versie en alleen in het Duits, maar het ziet er goed uit.

 

Zoek even naar het volgende bestand om hem te downloaden:

PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3

 

 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Er is een nieuwe zenderlijsteditor uitgekomen. Het is nog wel een test versie en alleen in het Duits, maar het ziet er goed uit.

Zoek even naar het volgende bestand om hem te downloaden:
PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3



Ziet er zeker goed uit. Kijken of ik hier beter mee kan werken dan de oude 1.01 versie.
Thanks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje,

 

Om de kanalenlijst te veranderen naar eigen wensen is het programma DrEditHD een optie, kosten 20 euro.

 

Is dit per jaar of eenmalig?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dijkie
...is het programma DrEditHD een optie, kosten 20 euro.
Is dit per jaar of eenmalig?

DrEditHD is gratis en hierbij een kleine correctie.
Wat jij waarschijnlijk bedoeld is SetEditFDU-HD en dat kost € 24,99 eenmalig of € 20,= als je al een SetEdit licentie voor een andere receiver gebruikt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag willen dat de Rebox RE-9000 HD gewoon opneemt als ik er niet ben.

Vandaag twee dingen geprogrammeerd:

 

Op NedHD Mary Poppins

Op BBCHD Top Gear

 

Mary Poppins staat er keurig op, Topgear in het geheel niet.

Er is alleen een lege map aanwezig met de naam "Countryfile"

Tot nu toe vind het allemaal erg teleurstellend, mijn oude Topfield Masterpiece heeft nog nooit een steek laten vallen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Er is een nieuwe zenderlijsteditor uitgekomen. Het is nog wel een test versie en alleen in het Duits, maar het ziet er goed uit.

Zoek even naar het volgende bestand om hem te downloaden:
PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3



Door gebruik te maken van het programma PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3 kan ik nu wel schakelen tussen tuner één en tuner twee, met behulp van dat programma heb ik mijn probleem voor de rebox 9000 hd kunnen vinden en op die wijze de zenderinstellingen kunnen aanpassen. Door de tuners van False op True te zetten. Iets waar je met DrEditHD nooit achter gekomen zou zijn omdat het programma dat niet aangeeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...