Ga naar inhoud


PLI geen eindejaars img voor ons?


MR_B

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Je vraag is;

Origineel bericht van: MR_B
Normaal heeft PLI wel rond de kerst een nieuwe IMG online. Komt er nog iets verassends voor het nieuwe jaar?

Blijkt dat je dan het Pli gebeuren niet goed hebt gevolgd.

Maar bedoel je misschien een kerst SKIN?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satlover01rob
Origineel bericht van: pieterg


usb blijft een protocol voor randapparatuur, niet voor zoiets essentieels als een hdd.
Is nooit zo stabiel en betrouwbaar te krijgen als sata.

is e-sata dan beter? Een interne notebook 1TB schijf is nogal duur.


ik zou altijd (e-)sata verkiezen boven usb.
En als je toch usb gebruikt, let wel op hoe je de schijf voedt. Voeden vanuit de usb werkt niet (al lijkt het soms wel even goed te gaan)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: satlover01rob
Origineel bericht van: pieterg


usb blijft een protocol voor randapparatuur, niet voor zoiets essentieels als een hdd.
Is nooit zo stabiel en betrouwbaar te krijgen als sata.

is e-sata dan beter? Een interne notebook 1TB schijf is nogal duur.


ik zou altijd (e-)sata verkiezen boven usb.
En als je toch usb gebruikt, let wel op hoe je de schijf voedt. Voeden vanuit de usb werkt niet (al lijkt het soms wel even goed te gaan)

bestaan er ook e-sata naar usb converters (usb behuizing)?
Ik weet niet goed hoe je een externe e-sata schijf aansluit(is geen standaard hotplug sata aansluiting op de dreambox 800).

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Ik ben een enthosiaste Pli-gebruiker :-)

 

Ik begrijp dat de code van Pli vrijgegeven is en dat eenieder aan verbetering kan bijdragen en dat dit dan "OpenPli" genoemd is.

Iedere keer dat er weer een verandering door iemand is doorgevoerd wordt OpenPli weer op het net gezet en eenieder kan testen en zijn opmerkingen geven of eventueel weer verbeteringen doorvoeren.

 

Maar... Ik leefde ook in de veronderstelling dat op regelmatige tijden de OpenPli door de originele Pli-makers getest en vervolgens als een 'Pli" released zou worden.

 

Vraag: Moet ik, gezien de voorgaande reactie, nu concluderen dat de originele Pli niet meer regelmatig een release krijgt, maar at we over moeten op OpenPli?

 

Nogmaals een dank voor de mensen van Pli en OpenPli.

Gewelig stuk werk van deze mensen. Alle waardering!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

release versie maken betekent helaas wat meer werk dan een kopietje van een stabiel bevonden daily build image.

 

Je wil namelijk niet dat je de volgende dag je 'stable' image weer update met de 'unstable' stand van de volgende dag.

Dus een branch, versioning van pakketten omgooien, nieuwe feeds maken enzovoort.

Niet onze favoriete bezigheid, we houden ons liever bezig met ontwikkelen.

Maar ooit zal het er wel van komen.

Tot die tijd kan je natuurlijk wel gewoon van ons werk gebruik maken als je dat wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Ik heb echt niet de intentie gehad om aan te geven dat het “even" omzetten was. Ik begrijp dat dit best veel werk is. Sorry als ik die indruk gewekt heb.

 

Ik help af en toe mensen die geen affiniteit met de Sat hobby hebben en heb, in hun Dreambox, altijd de Pli Image gezet. Dit zijn (op een enkel klein punt na) altijd stabiele Images geweest.

 

Ik begrijp nu van jou dat de normale PLI-Images gewoon door worden ontwikkeld en net zoals vroeger regelmatig (de laatste jaren ca. eens per half jaar) als een nieuwe release uitgebracht worden.

Dit heb ik liever omdat er dan een stabiele Image is en ik minder/geen vragen voor support krijg.

De openPli moet dus in principe helemaal los gezien worden van de normale Pli. Mogelijk kunnen er nieuwe ontwikkelingen uit de OpenPli meegenomen worden maar dat hoeft niet.

 

Zie ik het zo goed?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamSat06
De openPli moet dus in principe helemaal los gezien worden van de normale Pli. Mogelijk kunnen er nieuwe ontwikkelingen uit de OpenPli meegenomen worden maar dat hoeft niet.

Zie ik het zo goed?


Nee dat zie je niet goed.
De Openpli is dagelijks de huidige stand van zaken welke op termijn weer een public release wordt met alles aan boord wat dan ook in de daily builds zit.
Simpel gezegd wordt een toekomstige daily build bestempeld als nieuwe release, maar zoals Pieterg aangeeft werkt het voor ons team achter de schermen net iets anders.

Zal het proberen voor iedereen helder te maken:

Als onze ontwikkelaars van mening zijn dat de image echt stabiel is, en er geen lopende ontwikkelingen in de laatste stand zijn wordt door ons team besloten de volgende daily build (OpenPLi) te "bombarderen" tot publiek release.
Dan wordt er een nieuwe naam gegeven aan de image (Jade-4 of wie weet wat.......), er komt (mogelijk) een nieuw bootlogo in, er wordt een update feed actief gemaakt op de servers etc.......
Dit houdt dus in dat op moment van verschijnen de public release gelijk is aan de laatste daily build, muv bootlogo, naam etc......
Dat houdt dus ook in dat de public release een eigen feed krijgt voor de downloads en eventuele ter beschikking gestelde updates.
Met de daily build, welke op dat moment dus even gelijk is, kun je de volgende dag weer updaten om eventuele nieuwe wijzigingen op te halen, met de Public Release kun je dat dus NIET.
Daarmee kun je zoals gezegd alleen uit zijn eigen (public)feed downloaden, en niet uit de feed van de daily builds.
Na wederom enkele maanden te hebben gesleuteld aan de daily build zal er dan weer een keer een moment worden gezocht om Jade-5 (?) te lanceren.

Ik hoop dat het zo voor een ieder een beetje duidelijk wordt......

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamSat06
Ik heb echt niet de intentie gehad om aan te geven dat het “even" omzetten was. Ik begrijp dat dit best veel werk is. Sorry als ik die indruk gewekt heb.


nee, zo vatte ik het ook niet op wink
Ik gaf gewoon even wat achtergrond informatie over wat er zoal bij komt kijken, en waarom we voorlopig even OpenPLi blijven promoten.
Scheelt ons gewoon het 'onnodige' werk van het onderhouden van meerdere images, zodat we ons met nuttiger zaken bezig kunnen houden.

Zodra er een nieuwe release komt, zal dat trouwens wel zonder meer een stabiel punt zijn van de OpenPLi tree. Dus geen parallelle ontwikkeling ernaast.
Zie OpenPLi images als betas voor de volgende release.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Beste HenkSat en Pieterg,

 

Bedankt voor de informatie. Nu is het voor mij duidelijk.

 

Nogmaals, bedankt voor al het werk wat jullie verzetten.

We geneieten er dagelijks van.

 

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Waarom zou je eigenlijk een final release gaan plaatsen?

Ik kies dan liever voor het dynamische systeem van OpenPli want er zijn steeds verbeteringen.

Een final zou dan snel verouderd zijn, toch?


Een final voor de minder actieve hobbyisten, OpenPli voor een ieder die graag speelt met zijn box.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...