Ga naar inhoud

moter geplaatst alleen sirius

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een stab moter gemonteerd (stab 100 triax 80 cm humax 5400)ik heb de mast zuiver waterpas gezet de moter op het zuiden gericht de schotel recht op de moter gezet (in 0stand) toen een kanaal van sirius op gezet en al kykend op de signaalstand afgeregeld ik heb dus nu wel de siriuskanalen maar voor de rest dus helemaal geen andere satteliet (de moter draait wel) ik heb ook de settingslijst voor diseq1.2 moterbesturing erin gezet en afgesteld op moter :51.8 en schotel op 22.5 (omgeving elst ,nijmegen) WAT DOE IK VERKEERD???

Geplaatst:

Ik heb zelf geen humax maar een samsung 9500 en een Hyundai 1000 met een stab.

Het verschil is wezenlijk. De Hyundai bezit dus stab ondersteuning d.w.z. hij maakt gebruik van de voorgeprogrammeerde satelieten die zich in het geheugen van de rotor bevinden. Het vinden van de andere satelieten was dus kinderspel.

De samsung heeft die ondersteuning dus niet (alleen disecq 1.2) Hier moet je alle satelieten met de hand opzoeken!!! en vastzetten in het geheugen (de ontvanger onthoudt dit!)

Ik geloof dat de humax op dezelfde manier werkt als de samsung, dus je moet zelf aan het werk! Om je daar doorheen te kunnen loodsen kan er beter een humax eigenaar het "woord" nemen, want ik weet niet hoe de menu's in elkaar zitten. In ieder geval succes en met een beetje beleid komt het wel goed. Zelf heb ik 18 satelieten in mijn samsung gekregen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Mijn ervaring met de humax is handmatig de schotelposities vastleggen.

Begin dan met het vastleggen van 42 oost turksat, sirius 5 oost en 45 west panamsat. Als die drie werken dan weet je zeker dat je schotel goed staat qua waterpas en instellingen. Nu weet je ook zeker dat je de tussenin liggende satellieten ook kunt ontvangen.

succes

Geplaatst:

ok bedankt voor de info maar het probleem is over ik moest inderdaad nog alle sattelieten handmatig opzoeken en opslaan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen