Earthfinder Geplaatst: 27 december 2009 Geplaatst: 27 december 2009 Ik zit met een probleem met mijn htpc. Als ik een herstart wil doen, dan moet ik de CanalDigitaal smartcard uit de Phoenix USB card reader halen tijdens het afsluiten. Tijdens het opstarten van Windows 7, moet ik dan de smartcard terug zetten in de reader. Als ik dit niet doe en de smartcard laat zitten, dan wordt de smartcard of de cardreader niet gevonden en blijven de NL-zenders gecodeerd en dus op zwart. Is dit probleem bekend bij iemand en/of weet iemand een oplossing? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
robbedoeske Geplaatst: 28 december 2009 Geplaatst: 28 december 2009 Ik heb dit ook wel eens met het herstarten van CCcam op een linuxpc. De cardreader staat dan te knipperen.Kaart eruit en erin dan is het weer opgelost.
Earthfinder Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Geplaatst: 28 december 2009 Bedankt voor de reactie. Bij mij werkt het helaas niet zo makkelijk. Moet de kaart er een stukje uittrekken, herstarten en tijdens de herstart de kaart er weer in. Knap omslachtig. Wat voor cardreader gebruik je? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
zuiden Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Ik draai met XP en een Infinity en heb dat probleem ook. Als ik een FTA zender bv BVN pak en dan naar bv RTL4 dan doet hij het wel en blijft hij het doen.
Zilverster Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 @All, Citaat: Kaart eruit en erin dan is het weer opgelost. Citaat: Moet de kaart er een stukje uittrekken, herstarten en tijdens de herstart de kaart er weer in. Knap omslachtig. Lijkt mij meer een kaart probleem, d.m.v. het er uit halen en weer terug steken van de kaart geeft deze opnieuw een ATR, m.a.w. een Reset van de kaart. Wat voor kaart gebruiken jullie, een Seca 2 of een Seca 3 kaart, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Earthfinder Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 @Zilverster: Ik heb een seca3-kaart. Het is allemaal een beetje irritant. Met name voor de vrouw... ;-). Zij wil natuurlijk geen gepruts. Ik natuurlijk ook niet. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen