Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ligt het nu aan mij af is de kwaliteit slecht???

reciver geeft het door op 720p als ik het op 1080i zet blijft de kwaliteit hetzelfde

greetz

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

en dan is er nog een ander probleem die niet echt aan één HD zelf ligt maar aan de VRT,

bij Witse is al een paar weken bij de laatste serie een puntje te zien tijdens de serie in beeld,

het ligt aan een lens die niet goed was ofzoiets,

en de VRT zou gezegd hebben dat het na 3 afleveringen opgelost was,maar zag het tot gisteren nog steeds.

zowel op kabel als op sat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker
en dan is er nog een ander probleem die niet echt aan één HD zelf ligt maar aan de VRT,
bij Witse is al een paar weken bij de laatste serie een puntje te zien tijdens de serie in beeld,
het ligt aan een lens die niet goed was ofzoiets,
en de VRT zou gezegd hebben dat het na 3 afleveringen opgelost was,maar zag het tot gisteren nog steeds.
zowel op kabel als op sat.

idd die puntjes zag ik dus ook

Geplaatst:

één zendt op SD en HD hetzelfde uit en het is dus niet zo dat alles ook in HD is opgenomen dus ga je tot op heden weinig verschil zien tussen beide. Het bronmateriaal in HD is nog zeer beperkt en we zullen nog wel een tijdje moeten wachten tot het echt de moeite loont. Ik pas voorlopig om meer te betalen voor weinig.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Geplaatst:

ik ga regelmatig naar opnames van programma's.

vtm één en daar zeggen ze dat ze in hd opnemen.

verwacht je toch beter beeld

greetz

Geplaatst:

Ja, je verwacht het wel maar je krijgt het blijkbaar niet.

HET probleem is bandbreedte. Men wil zoveel zenders doorgeven dat er concessies moeten gedaan worden en men gaat te ver in compressies zodat er aan kwaliteit ingeboet wordt.

Geplaatst:

ik zie dat er een nieuwe sat gaat komen

Upcoming launches

ASTRA 3B, Q1 2010

zouden ze daar niet transponders op gaan huren voor de hd kanalen. dat zou toch mooi zijn niet? hopelijk zijn ze slim

greetz

Geplaatst:

In ieder geval wordt Witse (en Thuis, FC De Kampioenen, ...) in HD uitgezonden, gemonteerd en gefilmd. Daarnaast is de kwaliteit van het SD beeld op EEN HD wel beter dan de gewone EEN. Het materiaal wordt professioneel geupscaled, krijgt een hogere bandbreedte en wordt gebruik gemaakt van een beter compressie-algoritme (MPEG4 tov MPEG2).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lithion
In ieder geval wordt Witse (en Thuis, FC De Kampioenen, ...) in HD uitgezonden, gemonteerd en gefilmd. Daarnaast is de kwaliteit van het SD beeld op EEN HD wel beter dan de gewone EEN. Het materiaal wordt professioneel geupscaled, krijgt een hogere bandbreedte en wordt gebruik gemaakt van een beter compressie-algoritme (MPEG4 tov MPEG2).

Dat is allemaal wel juist maar ze gebruiken een te kleine bandbreedte om HD ten volle tot zijn recht te laten komen zodat het verschil tussen beide klein is. Ik heb op één HD nog nooit de kwaliteit kunnen zien als bvb op BBC HD of de duitse HD zenders.

Geplaatst:

Tja, de VRT heeft ook beslist op in 720p uit te zenden waardoor het sowieso minder scherp kan zijn als de aanbieders die in 1080i uitzenden. De 720p stream is kleiner dan een 1080i stream, dus minder bandbreedte nodig.

Geplaatst:
Origineel bericht van: PaulCl

Dat is allemaal wel juist maar ze gebruiken een te kleine bandbreedte om HD ten volle tot zijn recht te laten komen zodat het verschil tussen beide klein is. Ik heb op één HD nog nooit de kwaliteit kunnen zien als bvb op BBC HD of de duitse HD zenders.

als ik naar astra hd promo kijk. amaai

wat een kwaliteit.

greetz

Geplaatst:
Origineel bericht van: Didden

als ik naar astra hd promo kijk. amaai

wat een kwaliteit.

greetz

Juist! Dat whow gevoel mis ik dus bij één HD. Dat is pas wat digitale TV moet zijn, de rest is minderwaardig. Als dit de norm wordt ga ik over, eerder niet.

Geplaatst:
Tja, de VRT heeft ook beslist op in 720p uit te zenden waardoor het sowieso minder scherp kan zijn als de aanbieders die in 1080i uitzenden. De 720p stream is kleiner dan een 1080i stream, dus minder bandbreedte nodig.

Das Erste HD, ZDF HD en Eins Festival zenden in 720p uit.. en in goede kwaliteit.
Je conclussie is redelijk ver van de waarheid..
Geplaatst:

Al de programmas op één hd,die in hd worden uitgezonden zien er belabberd uit,thuis,fc de kampioenen,witse noem maar op,allemaal slechte kwaliteit,het ziet er op vtm hd allemaal veel beter uit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen