Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: satfanaat
Al de programmas op één hd,die in hd worden uitgezonden zien er belabberd uit,thuis,fc de kampioenen,witse noem maar op,allemaal slechte kwaliteit,het ziet er op vtm hd allemaal veel beter uit.

Worden thuis,fc de kampioenen,witse ook op VTM HD uitgezonden?
Moet wel, want het ziet er daar veel beter uit ;-)

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Al de programmas op één hd,die in hd worden uitgezonden zien er belabberd uit,thuis,fc de kampioenen,witse noem maar op,allemaal slechte kwaliteit,het ziet er op vtm hd allemaal veel beter uit.

Op één HD gebruikt men waarschijnlijk HD camera's van de eerste generatie,ofwel moet de eindregie noch leren werken met het apparatuur. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: iRuud

Worden thuis,fc de kampioenen,witse ook op VTM HD uitgezonden?
Moet wel, want het ziet er daar veel beter uit ;-)

Dat is natuurlijk niet het geval grapjas.De hd progammas die op VTM HD te zien zijn die zien er allemaal veel beter uit. whistle
Geplaatst:

VTM HD = 1080

één HD = 720 allebei op Telenet kabel.

ook is de vraag,hoe komt het buiten vanuit de studio naar mechelen naar telenet en de andere aanbieders.

en welke encoders enzo gebruikt men bij de zenders die vanuit de studio naar Telenet en TVV gaan.

zjn allemaal factoren die meespelen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Ik heb met Eén HD via Sat maar één probleem en dat is dat het beeld niet stabiel is. Vanaf het moment dat er een beetje meer dan normale beweging in het beeld komt krijg ik freezes. Ik denk niet dat het aan mijn topfield ligt, want ik krijg dat bij geen enkele andere HD zender, noch die in mijn TVV abo noch bij de FTA. Als ik Eén HD kijk via Belgacom TV is dat probleem er niet. Dus waar ligt hier dan de fout en zijn er nog andere lezers die dit verschijnsel hebben?

Geplaatst:
Origineel bericht van: RUF
Dus waar ligt hier dan de fout en zijn er nog andere lezers die dit verschijnsel hebben?

Ik heb dit nog niet opgemerkt.

Origineel bericht van: RUF

een beetje meer dan normale beweging in het beeld komt krijg ik freezes

Enige voorbeelden van typische bewegingen die tot freezes leiden.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Gast calculator
Geplaatst:

Ik heb het beeld van één HD ook nooit geweldig gevonden.

Wat dat betreft boffen de Duitsers toch maar want vanaf februari 2010 is minstens 70 procent van de programma's op ARD en ZDF in echte High Definition.

Iets waar ze in Nederland en Vlaanderen nog veel van kunnen leren.

Geplaatst:

Ik moet het nog zien met de Duitsers, doen moeten ze namelijk toch wel erg weinig oude SD content gaan uitzenden waarvan geen HD bronnen aanwezig zijn. Daarnaast hebben de Duitsers nogal een wat groter budget door kijk en luistergelden. Jammer dat die Duitsers net zoals bijna geheel Europa de ziekelijke drang tot nasynchroniseren hebben.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator
Ik heb het beeld van één HD ook nooit geweldig gevonden.

Wat dat betreft boffen de Duitsers toch maar want vanaf februari 2010 is minstens 70 procent van de programma's op ARD en ZDF in echte High Definition.

Iets waar ze in Nederland en Vlaanderen nog veel van kunnen leren.

EEN hd zendt nu al een jaar uit en ze hebben nog met moeite 1 a 2 programma's per dag in HD uitgezonden. frown

Zo zie je maar dat grote landen veel meer budget hebben op TV gebied dan kleinere.
Gast calculator
Geplaatst:

Ja, dan is een nadeel als je land niet zo groot is.

Misschien toch maar de budgetten voor programma's en techniek vergroten voor de publieke omroep in Belgie en Nederland?

Geplaatst:

Ja, je weet waar dat op uitdraait he, meer belasting betalen. En das precies wat meneer calculator niet wil, namelijk meer betalen.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Gast calculator
Geplaatst:

Ik weet niet of dat nodig is.

Ik vind trouwens meer belasting betalen voor dingen van algemeen nut, geen probleem hoor.

Geplaatst:

Ik heb sinds vorige week een HD pakket en heb 2e kerstdag naar het veldrijden gekeken op een HD. Dit zag er zeer goed uit.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker
VTM HD = 1080
één HD = 720 allebei op Telenet kabel.

Zolang het geen 1080p is haal je er niks voordeel uit , integendeel zelfs , bewegings onscherpte en het befaamde kam effect zijn de belangrijkste nadelen van i formaten .

minder is mooier

Staat het nog allemaal eens goed uitgelegd .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:
Origineel bericht van: cheapwatcher
Ik heb sinds vorige week een HD pakket en heb 2e kerstdag naar het veldrijden gekeken op een HD. Dit zag er zeer goed uit.

Dat werd niet eens in native HD uitgezonden. crazy

Het enige wat op één HD in HD te zien is zijn fictie programma's de rest is al FAKE HD. mad

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen