Ga naar inhoud

Hoe betrouwbaar is het journaal op RTL 4?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe betrouwbaar is de berichtgeving in het journaal van RTL 4?

Als je het mij vraagt, niet zo groot.

Ik betrapte ze een paar jaar geleden op een leugen bij de berichtgeving over een klein landje in het Midden-Oosten, maar ik ga hier verder niet op in, want we moeten hier geen politieke discussie gaan voeren, maar laat ik alleen even vermelden dat het een ernstige vorm van geschiedenisvervalsing ging.

Ik heb RTL in een mailtje daarop gewezen, en ik kreeg een automatisch gegenereerd mailtje terug, waarin stond dat ik zo spoedig mogelijk antwoord zou krijgen.

Dat ik het bij het rechte eind had, bleek wel uit het feit dat ik dat antwoord nu nog steeds niet heb gekregen!

Op tweede Kerstdag kwam het late RTL 4 journaal met het bericht dat China de snelste passagierstrein ter wereld in gebruik had genomen.

En toen liet RTL 4 die Chinese trein in beeld komen, maar die trein kende ik!

Daar had ik vorig jaar in China 3 keer mee gereisd!

Dit bericht klopte dus niet.

Dus ging ik dat even controleren, en wat is het dan fijn om een schotel te hebben!

Op CCTV 9 kwam de aap uit de mouw!

Op tweede Kerstdag heeft China een nieuwe hogesnelheidslijn in gebruik genomen, van Beijing naar Wuhan.

Deze nieuwe spoorlijn heeft een lengte van 1087 kilometer. s4a-trein.jpg

De reistijd is van 10 uur teruggebracht naar 3 uur.

De gemiddelde snelheid op deze nieuwe hogesnelheidslijn is 350 km per uur.

Maar tijdens deze eerste rit op tweede Kerstdag deed de trein er 2 uur en 45 minuten over!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Ik heb je verhaal twee keer doorgelezen en kom er maar niet uit. Wat klopt er eigenlijk niet aan het RTL bericht? Alleen de foto niet?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb je verhaal twee keer doorgelezen en kom er maar niet uit. Wat klopt er eigenlijk niet aan het RTL bericht? Alleen de foto niet?

Het is geen nieuwe trein maar een nieuwe lijn volgens mij.
Dat zal het verschil zijn. laugh
Geplaatst:

Zoals ik al zei, het betreft een nieuwe hogesnelheidslijn, maar RTL 4 vertelde dat het om een nieuwe trein ging, en dat klopt niet, want ik heb vorig jaar in juli drie keer met deze trein gereisd, o.a. van Beijing naar Shanghai.

En het is ook niet de snelste trein ter wereld, want dat predikaat is voorbehouden aan de TGV Duplex, die begin april 2007 tijdens een testrit 574,8 km per uur haalde.

Wat wel het geval is, het is op dit moment de snelste treindienst ter wereld over deze afstand.

In Frankrijk rijdt de TGV nu tot 330 km per uur, maar in de toekomst wil men naar tempo 360 gaan.

Blijft dus het feit dat ze bij RTL 4 niet erg nauwkeurig zijn bij het journaal.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Hier is het filmpje nog gewoon te zien.

Helaas heb ik wel geluid tijdens de reclame, maar niet tijdens het nieuwsitem.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Dat RTL (net als alle nieuwszenders) niet neutraal is is bekend; ze doelen op zo veel mogelijk kijkers he!

2 Weken geleden, hadden ze het overhet feit dat Moslims in NL NL soms klagen dat er geen vrijheid van meningsuiting is, omdat ze worden gediscrimineerd etc, maar "hoe zit dat in bijvoorbeeld turkije"?

Ze gaven de kijker het idee dat het in een islamitisch land onmogelijk is om een niet-islamitisch religie uit te oefenen, maar laat ik nou net terug zijn van een leuke vakantie uit Marokko! De joden hebben in Marokko zelfs in iedere grote stad een eigen wijk, ze hebben genoeg TV-tijd, de persoonlijke adviseur van de koning is Joods? Zo'n bericht van RTL is ten eerste niet neutraal, niet nieuwswaardig en alleen maar bedoeld om de samenleving te ontkoppelen. whistle

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

nieuws is geen waarheid, enkel nieuws

nieuw gelogen feiten is dus nieuws

nieuw herhaalde onwaarheden is dus nieuws

nieuw geciteerde politieke platituden is dus nieuws

een glas rode wijn per dag is goed voor je gezondheid

tja welke EU lobby steekt daar nu weer achter als we weten dat er een WIJN-overschot is.

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

• Moderator
Geplaatst:

Ach, in Belgïe is geloof ik het oudste lid van het koningshuis ook al wwn paar keeer dood verklaard door sommige nieuwsmedia.

Toch leefde het goede mens nog steeds.

Vertalen uit het chinees is ook heel moeilijk, daar kan het ook fout gaan.

Kijk maar een is in de eerste de beste vertaalde gebruiksaanwijzing van een chinees voorwerp.

En de volgende dag is het nieuws al weer oud nieuws, en vergeten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SalimRMAF
Dat RTL (net als alle nieuwszenders) niet neutraal is is bekend; ze doelen op zo veel mogelijk kijkers he!

2 Weken geleden, hadden ze het overhet feit dat Moslims in NL NL soms klagen dat er geen vrijheid van meningsuiting is, omdat ze worden gediscrimineerd etc, maar "hoe zit dat in bijvoorbeeld turkije"?

Ze gaven de kijker het idee dat het in een islamitisch land onmogelijk is om een niet-islamitisch religie uit te oefenen, maar laat ik nou net terug zijn van een leuke vakantie uit Marokko! De joden hebben in Marokko zelfs in iedere grote stad een eigen wijk, ze hebben genoeg TV-tijd, de persoonlijke adviseur van de koning is Joods? Zo'n bericht van RTL is ten eerste niet neutraal, niet nieuwswaardig en alleen maar bedoeld om de samenleving te ontkoppelen. whistle

Het bericht ging over christenen in Turkije.
Of deze mensen in Turkije een eigen kerk mochten plaatsen,
net als moslims in NL ook hun eigen kerk mogen plaatsen.
Het antwoord hierop weten we zelf ook...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Het bericht ging over christenen in Turkije.
Of deze mensen in Turkije een eigen kerk mochten plaatsen,

Of dat mag weet ik niet, dat er al diensten zijn kan ik je garanderen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76

nou ik denk dat je bedoeld: of de mosloms in NL een moskee mogen plaatsten,een kerk plaatsen in nederland dat zullen de moslims zeker niet doen!!

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Geplaatst:

Nieuws is zo betrouwbaar als de journalist het wil vertellen.

In dit geval moest ik meteen denken aan een wel toepasselijk grapje.

30 jaar geleden werd er door Amerika en Rusland besloten om een autorace te houden tussen een Ford en een Zastava.

De Ford won deze race glansrijk. En zo werd dat dus ook in Amerika gebracht.

De verslaggeving in Rusland had een iets andere versie van het verhaal.

De Zastava was 2e geworden, en de Ford op 1 na laatste.

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Geplaatst:

Het NOS journaal liegt er soms ook behoorlijk op los. Volg Margriet Brandsma maar eens over haar berichten over en van uit Duitsland en je komt er achter dat het of half waar is of helemaal niet.

Mevrouw Brandsma begrijpt bij voorbeeld niet dat de tegenstelling bij voetbal tussen de Polen en Duitsers in steden die nu zijn gedeeld door de Oder Neisse grens pal tegen over elkaar staan. Maar zij laat achter om te vertellen waarom dit zo is, en vertelt een warrig verhaal.

Het is toch belangrijk om te zeggen dat het oosten Frankfurt an der Oder in Słubice is gaan heten. Wat de verklaring geeft tot dit regelmatig terugkerende geweld tussen de Duitsers en Polen. Maar mevrouw Brandsma vind het niet nodig om deze essentiele informatie te geven in het journaal.

En bij haar hoor ik wel vaker van dit soort verhaaltjes. Met weemoed denk ik terug aan haar voorganger Bert Tigchelaar die zo enthousiast berichtte uit Duitsland. Hij moest helaas het veld ruimen in een vernieuwingsdrift bij het NOS Journaal door Hans Laroes. Bert Tigchelaar is inmiddels overleden.

Geplaatst:

China lanceert snelste trein ter wereld

PEKING - China heeft dit weekend tussen Wuhan en Guangzhou de snelste trein ter wereld gelanceerd, zo melden lokale media. De 1.068,6 kilometer tussen de twee steden kan nu worden afgelegd met een gemiddelde snelheid van 350 kilometer per uur. De trip neemt daardoor slechts 3 uur in beslag, tegenover maar liefst 10,5 uur voorheen, zo staat te lezen in China Daily.

De nieuwe hogesnelheidslijn maakt gebruik van technologie die ontwikkeld werd in samenwerking met buitenlandse firma's, waaronder Siemens.

Verwacht wordt dat deze verbinding een duidelijke impact zal hebben op het vliegverkeer tussen de twee steden. Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben hun ticketprijzen voor deze route inmiddels al gehalveerd, meldt het Chinese persbureau Xinhua.

Bron: Nieuwsblad.be

RTL is volgens mij niet de schuldige van de misleiding,China geeft verkeerde informatie door.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen