Ga naar inhoud


Vantage HD 8000S - schakelt over bij start opname.


Jan007

Aanbevolen berichten

Bij het starten van een opname switcht de Vantage vanzelf over naar het op te nemen kanaal, ik moet dan zelf terugschakelen naar het kanaal waar ik naar keek.

 

Ben ik nu de enige die dit vaststel, het is toch verwonderlijk dat niemand daarover klaagt.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat heb ik ook. Ik vind het niet storend maar wat ik wel storend vind is dat als het opgenomen programma stop, ook de vantage er mee stopt ( standby stand ).

 

Het kan ook zijn dat je dit met een instelling kan veranderen maar ik weet nog niet hoe dat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ver was ik nog niet ik dacht dat het aan de instellingen lag.

 

Ik ga vanavond meteen kijken.

 

Waarschijnlijk heb je ook al in het reservering/instelling menu gekeken en daar zal je ook wel niks kunnen veranderen. Misschien een tip om door te geven aan Vantage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jman
...dat als het opgenomen programma stop, ook de vantage er mee stopt ( standby stand ).

Omdat je de vantage verteld dat te doen dmv instellingen.
Ik zal vanavond wel achter HTPC kruipen (da's in kamer waar ook HD8000S staat), dan kan ik ook meteen even in m'n menu kijken waar die instellingen zitten(overigens gebruik ik Engelstalige menu)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok in menu van vantage (engelstalig):

 

-Automatisch op standby:

System Setup->Time Settings->Auto Shutdown (On/Off)

 

-Ook even checken of de volgende settings naar wens zijn betreft tijden:

Multimedia->PVR Settings (even controleren of het naar wens is)

 

Verder zie ik bij het instellen van timeropname:

Timerevent-> Standby (On/Off)

 

Dat zijn de shutdown en tijd gerelateerde instellingen. (correct me if i'm wrong)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Bij het starten van een opname switcht de Vantage vanzelf over naar het op te nemen kanaal, ik moet dan zelf terugschakelen naar het kanaal waar ik naar keek.

Ben ik nu de enige die dit vaststel, het is toch verwonderlijk dat niemand daarover klaagt.

Één van de hinderlijke eigenschappen van deze ontvanger.

Origineel bericht van: jman
Dat heb ik ook. Ik vind het niet storend maar wat ik wel storend vind is dat als het opgenomen programma stop, ook de vantage er mee stopt ( standby stand ).

Het kan ook zijn dat je dit met een instelling kan veranderen maar ik weet nog niet hoe dat gaat.

Ëén van de andere nare dingen van deze machine.
Je kunt in de timreinstellingen weliswaar aangeven of hij na een opname naar stand-by moet gaan, maar je kunt moeilijk in de toekomst kijken: als je zelf op dat moment niet kijkt moet hij naar stand-by gaan, als je zelf wel kijkt moet hij dat vooral niet doen!
Dit is een typisch voorbeeld van een gebrek aan ingebouwde intelligentie: bij gebrek daaraan mag je als gebruiker al dit soort dingen zelf oplossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk wel moeilijk hoe weet de vantage of je kijkt of niet. Hij vraagt wel na een opname of je wil doorgaan of niet maar dan moet je wel binnen een paar seconden reageren.

 

Ik weet niet hoe andere ontvangers dit oplossen.

 

Mijn vorige ontvanger stand altijd aan, vond ik geen probleem ( ook een oplossing )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jman
Dat is natuurlijk wel moeilijk hoe weet de vantage of je kijkt of niet. Hij vraagt wel na een opname of je wil doorgaan of niet maar dan moet je wel binnen een paar seconden reageren.

Ik weet niet hoe andere ontvangers dit oplossen.

Ik wel: mijn ontvanger gaat alleen maar aan als ik hem aan zet. En als ik hem aanzet, laat hij het wel uit zijn hoofd om zomaar zelf uit te gaan. Opnames worden gewoon in stand-by gemaakt. En zo gaat hij ook alleen uit als ik hem daartoe opdracht geef.
En dat binnen 5 seconden moeten reageren is geen oplossing: als je al precies de eerste seconde de waarschuwing ziet, de AB moet zoeken, op het juiste knopje drukken en.... jawel: dan gaat hij net uit. En met die lange opstarttijd is dat geen pretje.

Eenvoudige klusjes behoren door de ontvanger afgehandeld te worden: dit is er een voorbeeld van (maar de Vantage heeft meer van dit soort grappen). Een klein beetje intelligentie inbouwen is nu net de taak van de ontwikkelaars: nu verzaken ze die en zadelen de gebruikers op met een rudimentair werkend machientje.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb je gelijk in, het is lastig en ja hij heeft een lange opstart-tijd. Ik snap dan ook niet waarom dit zo is maar je kunt het dus bij het programmeren de keuze maken tussen aan of uit dat scheelt wel iets.

 

Ik ben er erg gelukkig mee.

Alles wat ik wil doet hij het is even een beetje uitzoeken maar ik denk dat dat toch wel met de meeste systemen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jman
......het is even een beetje uitzoeken maar ik denk dat dat toch wel met de meeste systemen is.

Dat is helaas inderdaad zo. Het is me pijnlijk duidelijk geworden dat er maar bijzonder weinig volwassen satelietontvangers zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jman
Helemaal mee eens. Vooral als ik het forum lees heeft elke ontvanger wel iets. Het zal wel zo moeten zijn frown

Het is uiteindelijk natuurlijk een marktwerking: er zijn blijkbaar heel veel partijen geïnteresseerd in het op de markt brengen van deze apparatuur: --> aanbod = groot --> marges zijn klein --> kwaliteit is laag.
Blijkbaar accepteren wij dat als klant toch voldoende om dit proces niet te keren!
Om voor mezelf te spreken: ik heb nog geen echt volwassen HD-twintuner-PVR kunnen ontdekken (met als mogelijke uitzondering de DM8000, maar die vind ik voorlopig gewoon veel te duur). Ik ben best bereid wat meer te betalen voor echte kwaliteit, maar tot een zekere hoogte.
En dus blijf ik nog trouw aan mijn SD-twintuner-PVR. Wie weet komt er ooit nog eens iets??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...