Ga naar inhoud


nieuwe website


post

Aanbevolen berichten


Een foto als achtergrond gebruiken is nooit zo geweldig en omdat je hem door laat lopen pakt het niet heel mooi uit. Ik krijg nu anderhalve foto te zien. Mocht je dan toch een foto willen gebruiken, maak hem dan breder of zet hem er zo in dat je hem maximaal één keer ziet.

 

Overigens is je website overmorgen voor het laatst geüpdatet. Toch knap.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 dingen...

 

- Op een aantal pages heb je evenementen fout (de n vergeten) geschreven!

 

- Je zou voor je fotoalbum een bestaande oplossing kunnen gebruiken welke zelf de thumbnails maakt (moeten wel bepaalde tooltjes op de server aanwezug zij). Als je wilt kan ik daarvan wel een voorbeeld laten zien wat ik zelf (ooit) ingebruik heb genomen.

 

Als je die foto als achtergrond zou willen gebruiken en om hem niet te laten "herhalen" moet je die foto in een zo groot mogelijke resolutie maken.

 

Je zou er voor kunnen kiezen om bv. hem in 1920x1200 pixels kunnen maken dan heb je zo'n beetje de meeste monitoren te pakken behalve de 30" versies maar die zijn er nog niet zoveel en 24" is al groot zo vlak voor je neus wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog wel wat punten van kritiek.

 

Allereerst de techniek:

Je hebt nogal veel ballast in je html code staan. Je moet echt nog eens kijken naar het juiste gebruik van de table headers <th> en table cells <td>. En ook het gebruik van spans (voor rows en columns) heb je nog niet helemaal correct begrepen.

 

Gebruik van css is perfect, maar ga niet je css-attributen herhalen in je html code. Dus de background image en kleuren e.d. hebben niets te zoeken in je <body> tag. Die heb je al gedefinieerd in je css.

 

Als je de css file extern maakt, kun je 'm includen in al je pagina's. Zo hoef je de definitie van al je stijl-attributen maar 1 keer te schrijven en ziet je website er op alle pagina's uit als een eenheid.

 

Per pagina kun je de geïmporteerde CSS altijd nog "overrulen" door een css-declaratie op die pagina zelf.

 

Het gebruik van thumbnails is hierboven al uitgelegd door Ninjak. Maakt het laden van je overzichtspagina echt veel sneller en trekt minder wissel op je bandbreedte.

 

Dan het design:

Even afgezien van de startpagina vind ik de overige pagina's erg saai ogen. De foto's zijn mooi, maar het design is niet bepaald uitnodigend.

 

Een beetje meer fantasie bij het gebruik van kleuren en fonts kan wonderen doen voor een website. Ook een bordertje hier of daar kan soms een groot effect hebben.

 

Alles is nogal star opgemaakt in vaste pixel afmetingen. Probeer meer met relatieve maten te werken. Het simpelst is om veel maten in % op te geven.

Nog beter is het gebruik van em in plaats van px. Maar zeker in het begin is dat veel moeilijker, want het vergt een heel omdenken. Het heeft namelijk alleen zin als je echt alles relatief maakt en dat klinkt veel simpeler dan het werkelijk is. Dat zou ik dus nog maar even laten rusten voor later wink

 

Je startpagina ziet er dankzij die foto wel aardig uit, al zou ik overwegen om een kleiner en wat "frisser" font voor je intro-tekst te gebruiken.

 

Je hebt je layout opgemaakt voor een minimale breedte van 1280 en je menu rechts gezet. Da's niet slim. Mensen met een scherm van 1280 die ook nog bijv. de bookmarks open hebben staan, zien daardoor het menu rechts niet.

 

Je kunt het op 2 manieren oplossen:

1. je table niet 1271 breed maken, maar 100% breed. Dan valt er voor sommige bezoekers alleen rechts een stuk van de foto weg.

2. layers over elkaar leggen waarbij de 'onderste' layer de foto bevat.

 

Verder is het juist op zo'n openingspagina naturlijk wel mooi als de rechter kantlijn van je tekst meeloopt met die contouren van de vogel. Dat kun je eigenlijk vrij simpel voor elkaar krijgen.

 

Een voorbeeldje staat hier.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij een beetje stoort is dat het menu op iedere pagina op een andere plaatst staat.

Home pagina staat hij rechts, op de andere pagina's links, maar als je van pagina wisselt verspringt hij telkens een paar pixels naar boven, onder, links of rechts.

Probeer het menu's eens uit te lijnen zodat het altijd op dezelfde plaatst staan op alle pagina's.

 

Dit kan je gaan oplossen door met lists te gaan werken

 

Html:
<ul><li><a href="Link_naar_pagina">Home</a></li> <li><a href="Link_naar_pagina">Gallery</a></li> <li><a href="Link_naar_pagina">Links/a></li><li><a href="Link_naar_pagina">Evenementen</a></li><li><a href="Link_naar_pagina">Contact</a></li></ul>

 

In je css ga je dan UL en LI gaan definiëren zoals je wil

Voorbeeld:

ul { padding: 0; margin: 0 0 10px;}

li { list-style-type: none;}

 

Zo hoef je niet meer met <p></p> te werken om je menu op te bouwen.

 

De cel waar je het menu in zet lijn je altijd uit naar links en naar boven.

 

<td align="left" valign="top"></td>

 

Zo staat het menu steeds bovenaan links in die cel.

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

heb uw bevindingen uitgevoerd op de Roofvogelshow kunt u even kijken of u dit bedoeld

 

al vast bedankt

 

groet andre

 

Origineel bericht van: Puch
Wat mij een beetje stoort is dat het menu op iedere pagina op een andere plaatst staat.

Home pagina staat hij rechts, op de andere pagina's links, maar als je van pagina wisselt verspringt hij telkens een paar pixels naar boven, onder, links of rechts.

Probeer het menu's eens uit te lijnen zodat het altijd op dezelfde plaatst staan op alle pagina's.

 

Dit kan je gaan oplossen door met lists te gaan werken

 

Html:
<ul><li><a href="Link_naar_pagina">Home</a></li> <li><a href="Link_naar_pagina">Gallery</a></li> <li><a href="Link_naar_pagina">Links/a></li><li><a href="Link_naar_pagina">Evenementen</a></li><li><a href="Link_naar_pagina">Contact</a></li></ul>

 

In je css ga je dan UL en LI gaan definiëren zoals je wil

Voorbeeld:

ul { padding: 0; margin: 0 0 10px;}

li { list-style-type: none;}

 

Zo hoef je niet meer met <p></p> te werken om je menu op te bouwen.

 

De cel waar je het menu in zet lijn je altijd uit naar links en naar boven.

 

<td align="left" valign="top"></td>

 

Zo staat het menu steeds bovenaan links in die cel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dat is het

 

Als je die bolletjes weg wil moet je dit nog toevoegen in het css gedeelte

 

li { list-style-type: none;}

 

Of beter nog maak alle opmaak in een externe css bestand en die dan in elke pagina laden.

Dat doe je door onderstaande bij te voegen in het head gedeelte van de html

Html:
<link rel="stylesheet" href="/map_naam/naam_van_het_bestand.css" type="text/css" />

 

Zo hoef niet meer per pagina de opmaak te doen

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

heb mijn website een beetje aangepast met jullie commentaren.

met de rest ben ik nog bezig om te kijken hoe ik dat nog moet oplossen

nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.

 

met vriendelijke groet andre

 

 

Origineel bericht van: Puch
Yep, dat is het

 

Als je die bolletjes weg wil moet je dit nog toevoegen in het css gedeelte

 

li { list-style-type: none;}

 

Of beter nog maak alle opmaak in een externe css bestand en die dan in elke pagina laden.

Dat doe je door onderstaande bij te voegen in het head gedeelte van de html

Html:
<link rel="stylesheet" href="/map_naam/naam_van_het_bestand.css" type="text/css" />

 

Zo hoef niet meer per pagina de opmaak te doen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan toch aan het aanpassen bent, probeer dan het lettertype van je homepage ook te gebruiken op je overige pagina's.

 

Verder kunnen spambots op je formulier een loopje met je gaan nemen. Er zijn wel wat oplossingen om dit tegen te gaan. Je emailadres staat nu direct in de broncode. Mooi zou zijn als je een tekenset van bv 3 letters moet overtikken. Correspondeert dit dan met wat weergeveven wordt dan wordt de mail pas verzonden die in een apparte php programma of javascript staat.

 

Verder begint het al steeds beter te worden toppie.......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 2 maanden later...

Voor een site, wat voor prive gebruik is het leuk.

Maar voor mensen die erop gaan. Gaan een website zien wat een beetje saai is. Qua borders, lichkleuren/design is het natuurlijk wat aan de makkelijkere/saaie kant.

 

Maar voor thuisgebruik is het wat minder./

Aangezien je als nog wat ervaring hebt, zou ik nu nog alleen naar tutorials gaan kijken zoals op good-tutorials.com.

 

Daar kan je mooie designs vinden probeer het na te doen.

Met een eigen tint en kijk wat er dan uitkomt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...