Ga naar inhoud


[Technisat DigicorderHD]Probleem: tegelijk opnemen/kijken naar verschillende zenders.


Gast pieterkuif

Aanbevolen berichten

Gast pieterkuif

Hoi,

Doe ik iets fout? Of heb ik een useless TWIN tuner?

 

Ik heb 4 dubbele LNB's gemonteerd en door middel van twee switches en dubbele kabels naar de dubbele ingang van mijn nieuwe Technisat gebracht.

 

Dit werkt allemaal perfekt, alleen niet als ik tegelijk twee gedecodeerde zenders op twee verschillende transponders wil bekijken / opnemen.

 

Er zit ook een Aston dual module in.

 

gr. Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: pieterkuif
Hoi,
Doe ik iets fout? Of heb ik een useless TWIN tuner?

Ik heb 4 dubbele LNB's gemonteerd en door middel van twee switches en dubbele kabels naar de dubbele ingang van mijn nieuwe Technisat gebracht.

Dit werkt allemaal perfekt, alleen niet als ik tegelijk twee gedecodeerde zenders op twee verschillende transponders wil bekijken / opnemen.

Er zit ook een Aston dual module in.

gr. Pieter


misschien handig om te vertellen welke ontvanger je hebt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het lezen van de handleiding brengt uitkomst

 

http://www.technisat.de/index01da.html?nav=Downloads,de,33&pID=15015

 

Quote:

Your receiver also allows you to receive two different encrypted channels simultaneously, using only one

CI module and only a single valid Smartcard. However, this is only possible if you use a CI module with

the “Dual-Decrypt” function (see details of the CI module manufacturer), both the desired channels are

located on the same transmitter and the CI dual decryption function has been correctly selected.

 

Die Aston is die wel dual decrypt?? Volgens mij niet

 

Overigens staat ergens op dit board hoe dit succces vol gaat

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterkuif

Ik dacht dat ik als newbie intussen was ingelezen en was er helemaal van overtuigd dat ik met de TWINTuner en de AstonCrypt 1.07 2 kanalen gelijktijdig zou kunnen decoderen. Was dus nogal een domper dat het niet helemaal werkte zoals verwacht.....

 

In ieder geval erg bedankt voor de quote en de opmerking dat het ook hier ergens op het forum staat.... Ik ga vanavond direct weer zoeken of ik het toch niet voor elkaar kan krijgen. Zou graag dubbel te decoderen op verschillende transponders... misschien is dit ijdele hoop...

 

(Ik neem dat transmitter hetzelfde is als transponder?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Topfield (bijvoorbeeld de 7700) zit die optie er ook niet rechtstreeks op dacht ik. Wat daar wél kan is de opname (versneld) afspelen en meteen ook weer opnemen (en dan is deze wel gedecodeerd). Moet je ondertussen niet ergens anders naar kijken. Ik weet er niet helemaal het fijne van omdat ik zo'n tuner niet heb gehad, maar dit is wel te vinden op dit of een ander forum.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterkuif

Heb het net even geprobeerd. Maar dat gaat niet. Versneld afspelen van een gecodeerde opname kan wel, maar de opnameknop heeft dan de functie 'maak bladwijzer' gekregen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...

Welke versie heeft je Aston CAM?

 

V2.23 is de laatste versie.

 

Heel misschien kan het liggen aan een oude Aston CAM versie?

 

Ik weet niet of je in de Technisat kan vinden welke versie je CAM heeft, dus ik hoop dat je dit zelf weet. Upgraden lukt zeker niet, moet je even een Topfield vriendje vinden.

Groeten,

PrimaDus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...