focus103 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Steve Had jouw antwoord/vraag over het hoofd gezien (sorry) Wat bedoel je met de screen potmeter ?(alle potmeters die als gebruiker te bedienen zijn werken op de print niet getest behalve de focus en die werkt) Ik heb nog een * link * met het schema van een phillips deze is nagenoeg gelijk(de 1084 heeft geen scart)
Steve Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 in de commodore 1084sp zit een AT2079/40 hoogspannings trafo(of een HR7488. op deze trafo zitten de twee regelaars voor de focus en de screen (G2) als je de screen regelaar iets terug draaid zouden de trugslaglijnen moeten verdwijnen.
focus103 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Geplaatst: 4 januari 2010 Bedankt steve Ik ga dat even proberen. peter
focus103 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Geplaatst: 4 januari 2010 Steve Als ik de screen terug draai verdwijnen de terugslaglijnen Nog even gemeten met een volt meter, 400 volt gemeten. Spanning zakt wel door de belasting van mijn meter(beeld wordt donkerder tijdens meten) Deze stond dus veel te hoog op schema gezien dat deze 381 volt moet zijn. Zal de afregel procedure volgen die bij het schema zit. Als dat gefikst is zal het wel goed staan. Allemaal bedankt voor de medewerking peter
focus103 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Geplaatst: 8 januari 2010 steve,cees,henk,eddy allemaal bedankt voor de hulp. Heb opnieuw de afregel procedure uitgevoerd en ziet er nu weer oke voor mij uit. THANKS peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen