Skysurfer Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Wie weet waar ik een opbouwwandcontaktdoos(3x woordwaarde ) kan verkrijgen met daarin zowel een RJ11 aansluiting voor de telefoon als ook een RJ45 voor ethernet? Ik zoek me rot maar kan niet echt de juiste vinden. En hoe gaat het met het aansluiten daarvan... kan je zo de bestaande stekkers van onderaf invoeren(aanvoer) of moet je elke draad afzonderlijk aansluiten?
Gast wanderer Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 even gogelen op: rj45+rj11 inbouwdoos en er staan al enkele verkopers bij gogelen op: rj45+rj11 levert aansluitschema's op
clark-kent Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Een andere optie is om gewoon 2x RJ45 te gebruiken en een telefoonkabeltje te maken met aan de ene kant een RJ45 en de andere kant een RJ11 stekker. Zo'n kabeltje heb ik gemaakt door een telefoonkabeltje welke bij een modem geleverd was aan een kant af te knippen en te voorzien van een RJ45 stekkertje.
Hellum Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Een RJ11 past toch ook wel in de aansluiting van een RJ45? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Frans B Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Dat past idd,en als je bi de rj45 pin 4 en 5 gebruik werkt het als een normale rj11 aansluiting (middelste pinnen) System Administrator (niet van deze site)
Nowtv Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Past idd wel. Maar het is niet raadzaam om een RJ11 stekker in een RJ45 contactdoos te doen !!!!!!. Zal wel weer reacties krijgen van onzin !!!! Maar geloof me, NIET DOEN. Dat komt omdat de plastic randen van een RJ11 connector hoger zijn dan de koperen contact plaatjes. Deze verhoging drukt de contact pinnen van de outlet dan te ver omhoog. Dit zal voor jou telefoon niet uitmaken. Maar wil je hem ooit weer voor data gebruiken dan zijn maken deze omhoog gedrukte pinnen geen lekker contact meer. En heb je een brak netwerk en ook als je aan de kabels rommelt een gammele verbinding. En geloof me, ik heb het al menige keer meegemaakt, en de outlets vervangen omdat men dit had gedaan bij een universeel netwerk voor data en telefonie.
Skysurfer Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: wanderer even gogelen op: rj45+rj11 inbouwdoos en er staan al enkele verkopers bij gogelen op: rj45+rj11 levert aansluitschema's op Ja, inbouwdozen wel maar ik zoek een opbouwdoos.
Moderator ceesv Geplaatst: 29 december 2009 Moderator Geplaatst: 29 december 2009 Een opbouwdoos kan je zelf samenstellen uit een inbouwdoos + een universele lege opbouwdoos. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 je hebt mail Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Skysurfer Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: ceesv Een opbouwdoos kan je zelf samenstellen uit een inbouwdoos + een universele lege opbouwdoos. Dat was ook mijn idee maar de bouwmarkt had maar één type inbouwdoos met zowel een RJ11 als een RJ45 aansluiting en precies van dat type was geen losse opbouwdoos te leveren.
columbo Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 zo iets haal je toch niet bij een bouwmarkt maar bij een elektro zaak of groothandel.meer keus en betere kwaliteit.
gerrit B Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 kijk hier even, daar heb ik ze geplaatst http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1766565/2/netwerkkabel_gebruiken_voor_te suc6 gerit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen