Ron Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 CIF en JIF is exact hetzelfde. UNA is vrijwel hetzelfde spul. Het zijn allemaal schuurmiddelen en dus niet geschikt als polijstmiddel.
Gast sat-elite Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: _Ron CIF en JIF is exact hetzelfde. UNA is vrijwel hetzelfde spul. Het zijn allemaal schuurmiddelen en dus niet geschikt als polijstmiddel. polijst middelen zijn allemaal schuur middelen! alleen de grofheid van de korrel bepaalt de toepassing
Ron Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Nu wordt ie helemaal mooi. Een plijstmiddel en een schuurmiddel mogen dan in de basis wel ongeveer hetzelfde doen, maar met een schuurmiddel moet je niet gaan polijsten en met een polijstmiddel gaan schuren heeft erg weinig zin. Maar als jij gelijk wil hebben, krijg je van mij gelijk hoor Ron
Duwgati Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Alleen hebben we daar niet voor niets 2 verschillende woorden voor. Schuren is de grove voorbewerking voor je gaat polijsten. Als ik een schuurmiddel zie, dan ga ik het zeker niet gebruiken om te polijsten. Daar heb je namelijk een veeel fijnere korrel voor nodig. Maar google eens op polijstservice, dan vind je diverse links met waardevolle info.
leo1949 Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: sat-elite polijst middelen zijn allemaal schuur middelen! alleen de grofheid van de korrel bepaalt de toepassing Schuurmiddel is een heel ander iets dan polijstmiddel, Maar ik geef het op tegen zoveel eigenwijzigheid is een normaal mens niet opgewassen, dus je heb gelijk hoor. Ik geef de TS nog wel deze hint mee >>> Google is je vriend <<< Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast sat-elite Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 goed lezen! alleen de grofheid van de korrel bepaalt de toepassing
leo1949 Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Je heb gelijk je hebt helemaal gelijk. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
goofykwek Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Beste medesatters, Ik gebruik al jaren vloeibare koperpoets, hierin zit een polijstmiddel in. Groeten vanuit mijn vakantie adres (Oostrum, Venray) PS. Moet nog wel wennen ann het typen op een Blackberry.
ransjooman Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Precies,wij gebruiken op de zaak in de draaierij en bankwerkerij ook `Brasso`koperpoets. Om dof kunststof weer glanzend te krijgen. Moet ook op touchscreens werken. Ik gebruik zelf screenprotectors voor mijn HTC. Kosten geen drol op de gebruikelijke veilingsite. DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.
Moderator Matchless Geplaatst: 30 december 2009 Moderator Geplaatst: 30 december 2009 Ik polijst wel vaker half edelstenen (lapidary) en daardoor heb ik wat geleerd door schade en schande. Het slechtste is idd jif of cif, de korrel is daar gewoon te groot voor. Vooral op een touchscreen kan dat funest zijn dus niet doen! Normaal gebruik ik een speciale polijst pasta maar koper of zilverpoets laat me steentjes ook goed glimmen. Je zou ook tandpasta kunnen proberen. Het allerbelangrijkste is echter waarmee je gaat polijsten,niet te hard wrijven en een flinke portie geduld. Vooral het laatste is belangrijk. Wrijf je te hard dan word het kunstof warm en smelt waardoor je nog meer vlekken krijgt. Dan is het einde verhaal. Gebruik je een jute zak dan komen nog meer krassen. Maar we weten niet hoe diep de krassen zitten en dat is wel belangrijk. Je gaat immers van grof naar fijn. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
madhunter Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Ik zou inderdaad zilverpoets adviseren. Heb er goeie ervaring mee op plexiglas. Met hartelijke groeten, Johan
Ome Merde Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 ts heeft een nieuw jassie gekocht, waar hebben we het over ? merDe deze ruimte is te huur
paardengek Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Origineel bericht van: madhunter Ik zou inderdaad zilverpoets adviseren. Heb er goeie ervaring mee op plexiglas. Met hartelijke groeten, Johan Plexiglas heeft weer heel andere materiaal eigenschappen dan een touchscreen. Je moet een touchscreen ook altijd voorzichtig behandelen. Dus zilverpoets lijkt me niet geschikt. Ik weet van sommige operators ( bij mij op de melkfabriek ) dat men met een schroevendraaier een touchscreen bedient. Het touchscreen is dan na verloop van tijd onbruikbaar geworden en moet dan worden vervangen ( denk dan aan ca 2000 tot 3000 euro aan kosten ) Op vele fora wordt DISPLEX aangeraden. Dit middel wordt er speciaal voor gemaakt. Echter diepe krassen zijn niet te verwijderen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
madhunter Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Paardengek, Bedankt voor je "les", heb weer wat bijgeleerd (nooit te oud om wat te leren hè). vriendelijke groet, Johan
ransjooman Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 goede tip idd. Wist ook niet dat het bestond. DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen