Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Duwgati
Dan moet je je handtekening eens updaten want nu zet je iedereen op het verkeerde been. 32" is echt een stukje groter dan 51cm wink

Je hebt hem niet helemaal goed begrepen. Ik heb de 51cm op de slaapkamer met de maxdigital 225 eraan:
Maxdigital 225 @ Daewoo 51 cm beeldbuis

In de woonkamer deze setup:
Rebox RE-9000HD PVR @ Panasonic TX-32LX85

Als het geldschip voorbijvaart kan ik de daewoo vervangen door een 26 inch LCD van Panasonic.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast hellohelloagain
Geplaatst:

Beste Maja,er zij al 2 jaar lcd's op de markt met dieptewerking,het is dan net of je drie demensionaal kijkt,

dit geeft geen vlak beeld.

Wat mensen vaak vergeten is dat neutrale/donkere achtergrond(muren) en gedimd wit licht achter de lcd(biaslighting)in

combinatie met kalibratie je hele kijk op lcd-technologie

kan veranderen.

Er zijn ook verschillen zijn tussen onderlinge lcd's,zo is

de een geschikter om films te kijken en de ander om te gamen.

Het grootste probleem,wat mij betreft is dat er bij bepaalde

scenes veel licht uit de lcd komt daar staat tegenover dat ik bij de betere lcd's het gevoel heb naar echte mensen en echte omgevingen te kijken,voor mij is dit de reden om een lcd te kopen.

Geplaatst:

Hier een Pana 46" plasma cool een toppertje.

Het blijft persoonlijk net als kabel of schotel.

Met groet IcordHD

TRIAX 78 met 3xInverto Multiconnect quad LNB Astra 19/23/28

Humax IcordHD astoncam2.25

Panasonic TX50VT30EA + astoncam2.25 / 46PZ80E / NEC

Ziggo met een Humax iHDR5050 ontvanger.

Geplaatst:

Ik heb reeds een jaar of 3 een Panasonic 37" plasma (kleinste op de markt) en bevalt met echt 100%. Ik zou deze zo nogmaals kopen. Ik ben toen der tijd ook speciaal voor plasma gegaan en vind nog steeds dat deze het beste beeld geven.

Wat mij inderdaad erg op valt is dat op vooral SD het beeld kwaliteit veel beter is als bij iemand die op een lcd scherm kijkt. Met HD content heb ik dit eigenlijk niet.

Vergeet daarnaast niet dat het ene signaal de andere niet is. Nadat ik 5 minuten naar een SAB satelliet ontvanger had gekeken en deze vervangen heb voor de Topfield 5000 pvr was dit een wereld van verschil (ja, beide via RGB!). Probleem is dat deze verschillen in de winkel ook aanwezig zijn wat vergelijken lastig kan maken.....

Geplaatst:

Ik heb de sony 42WE5 en de panasonic 42G15. Beide zijn niet de duurste en niet de goedkoopste klasse en dus kan ik vrij goed beoordelen tussen plasma en lcd.

Beiden hebben voor en nadelen nu is het te zien welke de beste keuze is naar het geplande gebruik.

Als je veel games er op wilt spelen dan is de lcd de betere want inbranden op een plasma is er nog steeds, ook al is het minder dan voorheen. Lcd kunnen ook inbranden maar veel minder dan plasmas.

Kleuren en zwart waarde is beter op plasma dan op de lcd ook bewegende beelden zijn beter op plasma maar..... hier een extra uitleg je ziet meer judder op de plasmas dan op de lcd's.

Lcd heeft een beetje wazigheid bij bewegende beelden, ook al heeft de 100-200 hz dit al minder, door deze wazigheid is het judder effect minder te zien, doordat plasma zo veel scherper is valt judder meer op.

De G serie van plasma en de V serie hebben als enige verschillen de thx certificaat en de 24p smooth film. De thx is een gecalibreerde en getest op de waardes die deze set zou moeten hebben komt de set door de test dan krijgt hij dus deze certificaat. De 24p smooth film is om judder op 24p tegen te gaan maar creëert een beetje vreemd beeld ( onnatuurlijk) en word dan ook vaak niet gebruikt zoals meeste elektronische beeldverbeteraars.

2010 komt panasonic met een hele nieuwe serie uit maar is nog niet duidelijk wat dit alles breng, wel is bevestigt dat 3D sets in 2010 komen.

Gast hellohelloagain
Geplaatst:

Ik vind toch echt dat je de paradepaardjes naast elkaar moet

zetten als je plasma en lcd met elkaar gaat vergelijken.

Er zijn ook mensen die vinden dat je beter games kunt spelen

op plasma's.

Er zijn mensen die vinden dat SD beter uitziet op plasma,er zijn mensen die vinden dat SD beter uitziet op lcd.

Bewegende beelden zijn altijd onscherp/een beetje wazig op iedere tv,net zoals alleen de voorgrond of de achtergrond

scherp uitzien(camera's die zowel de voorgrond als achtergrond

scherp in beeld brengen worden zelden gebruikt).

Op een platte tv (plasma/lcd)heb je altijd een beperkte kijkhoek,probeer het maar uit.

Er zijn ook mensen die LCD heel scherp vinden.

Je moet heel erg je best doen om een lcd te doen inbranden.

Er zijn NU lcd's op de markt met betere zwartwaarden dan de

beste plasma's.

George Lukas,de grote baas bij THX,heeft een eigen bioscoop

en trekt z'n neus op voor plasma/lcd.

plasma/lcd:er zijn verschillende merken en bij ieder merk zijn er verschillende modellen.

Je kunt een bepaald model hebben en denken dat alle modellen

en alle merken zo zijn,wat niet zo is,daarom komen veel

mensen met vreemde conclusies.

Geplaatst:

Op een plasma de reactie tijd is veel beter dan op een lcd dus ja games gaan beter dan.

Ook merk je dit met beeld/geluid, op lcd moet deze aangepast worden met delay op dvd/bd spelers.

Zwart waarden op lcd is echt niet zoals op plasmas. De local gedimde led lcd's komen in de buurt maar vergelijk de prijzen van deze met gelijkwaardig beeld kwaliteit op een plasma. Mijn 900 euro gekoste 42G15 geeft een heel goed beeld om een lcd te krijgen die te vergelijken is met deze ben je een gauw een 1000 euro meer kwijt.

Plasma vs lcd in prijs/kwaliteit de plasma wint met verschil.

Gast hellohelloagain
Geplaatst:

Op plasma is de reactietijd veel sneller,ik heb een lcd en heb

geen problemen met de responstijd(8ms),ik vind lcd's snel genoeg(onder de 10ms).er zijn trouwens ook lcd's die extra

geschikt zijn om te gamen.

Ik heb nooit problemen gehad met delay op dvd/bd spelers,ik

kijk meestal tv met koptelefoon dan merk je zoiets eerder.

Duurdere lcd's/plasma's hebben dit soort problemen niet.

Plasma's zijn beter in donkere scenes,lcd's zijn beter in

lichte scenes,het is maar welke draai je eraan geeft.

Prijs/kwaliteit:ik vind dat hier niet op z'n plaats,je koopt

het soort televisie waar jij je prettig bij voelt,voor de een

is dat plasma,voor de ander lcd of een ctr.

Als je het hebt over kwaliteit dan zit je zowel bij plasma

als lcd(40/42inch)tussen de 2000 en 3000 euro.

Geplaatst:

Als je een dvd of bd kijkt met een lcd dan heb je een delay van 60-70ms om geluid van deze dvd/bd home cinema synchroon te hebben. Ik heb het niet over de de 4-8ms beeld response time. Plasma heeft deze niet.

De prijs van een set vind ik wel een argument dat hier plaats hoort want het gaat over prijs/kwaliteit. iemand die een set koopt, lcd of plasma van 40-42 van 2000-3000 euro is niet goed bij zijn hoofd of heeft te veel geld. de techniek gaat zo hard dat de prijzen kelderen en het gewoon niet waard is om echt meer uit te geven dan 1500 max want de meeste sets die voor 2000 euro werden aan geboden zijn nu na 6 maanden al voor 1200 te koop en volgend jaar model is weer zo veel beter dat je een gelijkwaardige set die je voor 2000-3000 euro hebt gekocht al onder de 1000 te koop is.

We hebben hier een voorbeeld van op deze sectie zelfs van een 42py70, een set die het na 2 jaar begeeft en deze set koste toen rond de 2000 euro en word vervangen voor een gelijkwaardige set die al voor onder de 800 euro te koop is.

Gast hellohelloagain
Geplaatst:

Nogmaals, ik luister veel met de koptelefoon en ben heel gevoelig voor delay,sterker nog ik kan er niet tegen,ik herken dit niet .

Veel plasmaliefhebbers stonden tot voor kort in de rij

voor 4000 euro dure KUROplasma's omdat dat verreweg de beste

plasma's waren.je leeft maar een keer.

De topmodellen,paradepaardjes zijn een stuk duurder en beter,

zo heeft mijn lcd zogoed als perfecte meetwaarden,in 1000 euro

modellen zul je dit niet tegenkomen..

Geplaatst:

probleem van de delay bij LCD zit hem gewoonweg in de tijd die de tv nodig heeft voor het verwerken van het beeld. Om er voor te zorgen dat het beeld netjes in sync loopt met het geluid passen ze ook een delay toe op het geluid.

Probleem wat hier ontstaat is dan niet wanneer je het geluid via de tv laat lopen maar rechtsreeks vanuit een speler/decoder naar een audioset laat lopen of een audioset met ingebouwde speler. Hier wordt namelijk geen rekening gehouden met de vertraging die de tv heeft op het beeld.

Een beetje audioset kun je dan wel weer een delay aanzetten die je naar smaak kunt instellen om dit probleem te verhelpen. Andere oplossing is om de geluids uitgang va de TV te gebruiken waar de vertraging ook op zit. Nadeel hiervan is dat dit niet rechtsreeks is en niet altijd kan bij spelers die ingebouwd zijn in een audioset....

Gast hellohelloagain
Geplaatst:

Mijn stereo-versterker is alleen via een kabel aangesloten op

mijn lcd,ik kijk veel sat/kabel dvd bluray met mijn koptelefoon op die dan altijd is ingepluged in mijn stereo-versterker.

Als ik het goed begrepen heb dan zou gelay plaatsvinden als

ik bijvoorbeeld mijn sat-ontvanger direct zou aansluiten op

een surround-set.

Geplaatst:
Origineel bericht van: unique
yes,dat klopt. Als je bijvoorbeeld je sat decoder of blueray direct aan je stereo aansluit heb je kans op sync problemen.

En dit bedoel ik. Deze delay heeft een lcd wel en de plasma dus niet. Als ik de het geluid van de dvd op de dvd speler/home cinema laat lopen dan heb je delay als je de dvd via de tv terug naar een home cinema ( aux ) laat lopen heb je geen delay.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen