Jaap007 Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Hallo, ik heb bij een vriend de DSR8121 aangesloten nu heb ik dit gedaan met 1kabel omdat met 2 kabels ik de hele boel moet verbouwen om die kabel wegtewerken maar nu werkt direct opnemen niet. Kan iemand mij helpen ?
matthew_be_wvl Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Ik dacht dat tuner 1 gebruikt wordt om TV te kijken en dat tuner 2 gebruikt wordt om op te nemen. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast dbv Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Je moet inderdaad 2 kabels aansluiten anders werkt het opnemen niet.
Jaap007 Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Geplaatst: 30 december 2009 Maar ik hoef niet persee naar de ene zender kijken en het andere opnemen ik wil wel kunnen opnemen waar ik op dat moment naar kijk, dat zou dan toch gewoon met 1 kabel moeten kunnen ?
Didden Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 waarschijnlijk kan je aalleen met tuner 2 opnemen. sluit de kabel eens aan op tuner 2 wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2 db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)
Gast peterrr Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 Dat zou ik ook wel willen weten... Ik heb zo`n ding besteld maar dit wist ik niet. Grt Peterr
Gast peterrr Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 En zou gewoon een splitter kunnen werken? grt Peterr
unique Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Ik heb ook ervaren dat je niet kunt opnemen met maar 1 tuner aangesloten. Beste is gewoon beide tuners "gescheiden" aan te sluiten. Je kunt wel gebruik maken van een splitter maar let wel dat dit de nodige beperkingen heeft. je kunt dan alleen maar kijken en opnemen op die op dat moment dezelfde poraliteit gebruikt, dezefde satelliet en dezelfde band (wel of geen 22khz).
Gast peterrr Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Bedankt voor je snelle antwoord, Die beperking kan ik mee leven, hij word gebruikt om dingen op te nemen als ik er niet ben. Het probleem is n.l ik had een humax met een multytenne 4lnb En daar kan maar een kabel aan. en een nieuwe kabel door het huis naar de achtertuin word een mega operatie. maar even een splitter dan.. grt Peterr
unique Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 let wel dat je dan een satelliet splitter gebruikt met "power pass". Deze is nodig om de lnb te voeden. Daarnaast moet de stroomdoorvoer maar 1 kant uit zijn om te voorkomen dat de ene tunder de andere beschadigd. Hier zijn speciaal splitters voor op de markt. Succes er mee!
Gast peterrr Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Ik zie dat de gene die ik besteld heb, dat idd doet. groet en bedankt voor de hulp Peterr
Jaap007 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Geplaatst: 7 januari 2010 Bedankt voor de hulp dan ga ik het even met zon splitter proberen is het jouw al gelukt peter ?
Gast peterrr Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Hoi, Jaap007 Ik heb er eentje besteld, ( bij een_of_andere_veiling_site,uit Engeland) maar nog niet binnen. Als ik hem binnen heb dan zal het wel even posten, of de oplosssing werkt. grt Peterr
Gast peterrr Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 O.k het `dc/pass'splittertje werkt, heb net mijn eerste programma opgenomen. Grt Peterr
Gast peterrr Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 O.k Kleine aanpassing.. Hij werkt met de sterke satelliet astra 19 Maar ik wou gisternacht BBC hd opnemen. Toen zag ik dat ik geen signaal genoeg had. het signaal van mijn Multytene is niet sterk genoeg voor de 28 en de 23,5...om te splitten blijkbaar. Ik ben bang dat ik toch aan een ander lnb moet.. Ik experimenteer nog wat verder. Grt Peterr
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen