Ga naar inhoud


België voert heffing in op harde schijven, USB-sticks en mp3-spelers


Koen B

Aanbevolen berichten

Citaat:
Vanaf 1 februari moeten consumenten voor USB-sticks, settopboxen, mp3-spelers en externe harde schijven een extra kopieertaks betalen. Door een daling van de inkomsten op de 'oude' dragers als cd's en cassettes, drong beheersmaatschappij Auvibel aan op een uitbreiding van de kopieertaks naar zowat alle digitale systemen. Dat schrijft De Morgen woensdag.


De Standaard

Tjaah... haal ik ze wel bij de zuiderburen. Niet erg zolang ze dit niet op Europees niveau gaan regelen. cool

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


En nu nog een extra heffing in voeren op de treinkaartjes om dat de inkomsten

van de postkoets en de paardentram zijn gedaald.

Ze beginnen daar al net zo gek te worden als in Nederland

 

post-8198-1318260599,1694_thumb.gif

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig, zo drijf je veel mensen naar het buitenland om elektronica te kopen hé. Als ik iets nodig heb, rijd ik wel naar Rijsel. Da's ook maar 35 km.

 

In de Wetstraat zijn ze ongetwijfeld ook weer aan het kwijlen bij het horen dat IJsland vanaf nu 23,5% BTW opstrijkt.

 

Hier staan trouwens de tarieven: Auvibel

Op een harde schijf van meer dan 1 TB ligt er een taks van €9! Terwijl dit meer en meer verkocht gaat worden nu.

 

Ik vraag me af hoeveel van deze opbrengsten werkelijk naar de artiesten gaan.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

rare jongens die belgen :D

 

de regering is weer, onder de druk van lobbyist(en) Auvibel en berekende inkomsten in 't schatkistje, bezweken voor een oneigenlijke belasting / tax

 

nu die andere melkkoe, de cd en dvd, minder verkocht wordt is er weer een medium aan de beurt

 

feitelijk zouden belastingen aangewend moeten worden in algemeen nationaal belang indien betreffende het onderwerp ook indirekte en direkte kosten ontstaan voor de algemeenheid.

 

ben-zine > verkeer+gevolgen (ergens toch een logische post)

onroerend goed belasting > administratieve en regulerende dienstverlening

rookwaren > gezondheidskosten en sociale interactie mogelijk maken

 

als simpele voorbeelden van kosten<>baten in dienst van de algemeenheid

 

wat is er nu aan verantwoordbare heffing noodzakelijk op data-media?

 

als dat mij eens een OPEN Vld politicus nu eens zou kunnen uitleggen

( waar staat OPEN eigenlijk voor? )

 

als ik zelf een analogie op zou stellen naar aanleiding van het gegeven dat een bepaald "goed" niet meer verkocht wordt, dus een andere nu de show steelt, dan zou je ook meubel-tax kunnen invoeren

immers iedereen koopt bij die rare zweed

dan hebben echte meubelmakers toch evenredig net zo gelijk als ze beweren dat er geld in hun potje moet herverdeeld worden!

 

ik denk dat er nog wat Europees water de Schelde zal afvloeien voordat men het probleem zal ontdekken als iedereen z'n hdd in 't buitenland gaat kopen...

mogen ze dan aan de grens / douane eveneens die heffing vorderen? denk dat het er dan een internationaal opstootje komt.

 

ciao

 

 

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ik denk dat er nog wat Europees water de Schelde zal afvloeien voordat men het probleem zal ontdekken als iedereen z'n hdd in 't buitenland gaat kopen...
mogen ze dan aan de grens / douane eveneens die heffing vorderen? denk dat het er dan een internationaal opstootje komt.


Nee, want we zijn vrij om goederen te kopen in andere landen van de Europese Economische Ruimte. En we betalen gewoon de taksen in het desbetreffende land.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: Tonskidutch
ik denk dat er nog wat Europees water de Schelde zal afvloeien voordat men het probleem zal ontdekken als iedereen z'n hdd in 't buitenland gaat kopen...
mogen ze dan aan de grens / douane eveneens die heffing vorderen? denk dat het er dan een internationaal opstootje komt.


Nee, want we zijn vrij om goederen te kopen in andere landen van de Europese Economische Ruimte. En we betalen gewoon de taksen in het desbetreffende land.


juist dus de belgische winkelier zal het merken.
dus de tax komt niet ten goede aan de nationale handel

overigens waarom moet een muzikant door een voor hem onbekende worden vertegenwoordigd
dat zou betekenen dat zolang er maar 'n instantie is die in haar statuten schrijft het voor deze of gene te doen, dan krijgt men geld van de staat

ik ga onmiddelijk een stichting oprichten :D
ciao

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Koen B


Tjaah... haal ik ze wel bij de zuiderburen. Niet erg zolang ze dit niet op Europees niveau gaan regelen. cool


Jouw zuiderburen heffen al jaren kopieerbelasting op harddisks, usb sticks, sd kaarten etc...

Je zult naar de oosterburen moeten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga er van uit dat al mijn "illegale" downloads legaal worden als ik ze op een schijf zet waarvoor ik auteursrechten heb betaald ? ja toch ?

9 euro taks op een schijf van 1T, daar kan ik héél wat dvd's en audio cd's op downloaden.... eek

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de slimste
wordt je windows dan ook legaal? smile

Ik sta te trappelen tot het 1 februari wordt en ik 10 HD's van 1 TB kan kopen om al mijn mp3's te legaliseren :D
Alleen jammer dat het enkel voor externe disks geldt want mijn Windows staan op interne disks.
Hopelijk labelen ze de disks waarop die tax betaald is anders hebben we een bewijsprobleem.

De reakties op De Standaard zijn soms goed bvb taks op babyvoeding omdat ze later als ze groot geworden zijn met dat voedsel, copies kunnen beginnen maken.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die wordt gebrand op een CD waarvoor we auteursrechten hebben betaald, dus ja ? mijn probleem niet als Avubel die rechten niet doorbetaald aan Microsoft. Dat Microsoft dan maar Avubel een proces aandoet, MIJN taksen zijn betaald geweest.

benieuwd hoe een rechter hierover zou denken .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Wat je via internet niet vindt hoef je niet verder te zoeken.
tragisch.

Ik zie daar eerlijk gezegd de tragiek niet van in. Het is gewoon een manier om te zeggen dat je heel veel op internet vindt. Maar geen nood in 2010 wordt het beter, althans volgens jou, ik ben daar niet van overtuigd.

En nu terug on-topic.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
De reakties op De Standaard zijn soms goed bvb taks op babyvoeding omdat ze later als ze groot geworden zijn met dat voedsel, copies kunnen beginnen maken.

in HLN : taks van 5 snelheidsovertredingen en 10 parkeerboetes bij aankoop van een nieuwe wagen, want de meeste auto's rijden toch te snel en staan toch verkeerd geparkeerd (die van mijn dochter niet meegerekend :D )

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...