Transpondertje Geplaatst: 5 januari 2010 Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Als ik de autoresolution plugin niet gebruik vindt ik het beeld minder scherp. Is ook heel logisch als je TV de overscan weg haalt... Je beeld wordt dan feitelijk 2x geupscaled. Je dreambox doet het upscalen naar 1080i en vervolgens zoomt je TV weer in om de overscan weg te halen... Een goede manier om te kijken of je TV de overscan weghaalt (bij HD kanalen) is de uitgang van de dreambox op 1080i te zetten zonder autoresolution te gebruiken. Als de overscan niet wordt weggehaald (dus je TV is feitelijk goed ingesteld) dan zie je groene randen op VH1 classic. Zie je geen groene randen dan kijk je naar ingezoomt HD... wat feitelijk 2x is ingezoomt - dus extra onscherp. Welke VH1-Classic word hier bedoeld ???? VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Littlesat Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Die CDS doorgeeft. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Transpondertje Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Die CDS doorgeeft. Ok maar dit is mij niet echt duidelijk ligt misschien aan mij Een goede manier om te kijken of je TV de overscan weghaalt (bij HD kanalen) is de uitgang van de dreambox op 1080i te zetten zonder autoresolution te gebruiken. Als de overscan niet wordt weggehaald (dus je TV is feitelijk goed ingesteld) dan zie je groene randen op VH1 classic. Zie je geen groene randen dan kijk je naar ingezoomt HD... wat feitelijk 2x is ingezoomt - dus extra onscherp. VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
DishDude800 Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Met de VH1 Classic op Astra 1 (19.2 Oost) werkt dit iedergeval. Ik meen dat je de streepjes ook op CNN kunt zien indien je VH1 niet open kan krijgen. Kan iemand trouwens vertellen waarvoor deze streepjes dienen?
Gast MiLo Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Ik heb alles op 576i staan, prachtig beeld op alle SD en HD zenders. (Misschien moest ik maar eens een nieuwe TV gaan zoeken) De 7025 had wel wat "rustiger" beeld, de OSD heeft meer last van interlacing in dunne horizontale lijntjes op de CRT. Wel is het beeld wat 'feller', meer contrast denk ik. Dat kan natuurlijk ook tot de onrustige lijntjes leiden. Het gewone TV beeld is verder prima via scart RGB.
duc748 Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 MR_rolin wilde van jouw nog even weten welke type TV [panasonic] je precies hebt.? http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...te_#Post1816845
Gast Jeroensky Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Ikzelf vind het juist van belang om Interlaced interlaced te laten, en progressive progressive te laten. Dus gebruik ik deze autoresolution settings, en ik heb poepie strak beeld op LG full HD plasma tv (42inch). Verder wordt je beeld pas echt haarscherp als je de scherpte instellingen correct uitvoert(minimaal of maximaal is niet beste). En natuurlijk bij goede signaal sterkte.
mr_rolin Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Hi Duc748, Mijn Panasonic plasma is een TH-42PZ85E. Tot nu toe en zeker met de DM-8000 een perfect plaatje met de overscan op "Uit". Ik gebruik hier OpenPLi van 15-01-2010, in de nieuwste OpenPLi's vindt ik de beeldkwaliteit iets minder, maar dat kan ook verbeelding zijn. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
B17 Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Ikzelf vind het juist van belang om Interlaced interlaced te laten, en progressive progressive te laten. Dus gebruik ik deze autoresolution settings, en ik heb poepie strak beeld op LG full HD plasma tv (42inch). Verder wordt je beeld pas echt haarscherp als je de scherpte instellingen correct uitvoert(minimaal of maximaal is niet beste). En natuurlijk bij goede signaal sterkte. Jeroensky, wat is bij jou dan de Default setting? B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
Gast Jeroensky Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Wat bedoel je met default? Ik heb geen defaultsettings, autoresolution is anders ingesteld(zie vorige posting) en scherpte instellingen, doe ik op manier dat een helft van beeld de wijzigingen laat zien, zo kan je beeldscherpte instellen.
Gast Jeroensky Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Origineel bericht van: mr_rolin Hi Duc748, ...in de nieuwste OpenPLi's vindt ik de beeldkwaliteit iets minder, maar dat kan ook verbeelding zijn. Mvg, Rolin Of even scherpte (beeldinstellingen) opnieuw instellen. Vernieuwde software kan zich anders gedragen bij instellingen van oudere versie.
nsr Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Wat bedoel je met default? Ik heb geen defaultsettings, autoresolution is anders ingesteld(zie vorige posting) en scherpte instellingen, doe ik op manier dat een helft van beeld de wijzigingen laat zien, zo kan je beeldscherpte instellen. Er zal bedoeld wel worden met de vraag, hoe heb je de beeldmodus staan onder Audio/Video.. TV: PIONEER LX5090 KURO DM 7020HD schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian). 2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)
B17 Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Origineel bericht van: nsr Origineel bericht van: Jeroensky Wat bedoel je met default? Ik heb geen defaultsettings, autoresolution is anders ingesteld(zie vorige posting) en scherpte instellingen, doe ik op manier dat een helft van beeld de wijzigingen laat zien, zo kan je beeldscherpte instellen. Er zal bedoeld wel worden met de vraag, hoe heb je de beeldmodus staan onder Audio/Video.. Klopt, de default waarde dus eigenlijk. B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
Littlesat Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Hoe ver zitten jullie eigenlijk van de TV af? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Jeroensky Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 2.5 meter van 42inch scherm..(goed voor nekspieren en anti staar). Strak beeld hier, kan haren en huidcellen tellen bij 1080i De beeldmodus in Audio en video heb ik natuurlijk geen default. Dat bedoel ik ook, die regelingen zitten er niet voor niks. Het kan scherper en onscherper, wat jij wilt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen