Gast Geplaatst: 4 juli 2002 Geplaatst: 4 juli 2002 Ik ben zelf een Newbee dus mij vraag kan nogal suggestief overkomen, maar het volgende: Wat me gaandeweg opvalt op de Sat4all forum is dat er zo geheimzinnig wordt gedaan over het klonen van kaarten en het gebruiken van Keys. Zodra je het verkeerde wordt gebruikt zoals “Hacken” loop je de kans dat je een waarschuwing krijgt of zelfs je profiel c.q. message van het board wordt verwijderd. Mijn vraag is het volgende, wat is er toegestaan bij de wet en wat kan je wel en niet publiceren op het Sat4all forum, zijn hierover afspraken gemaakt? Bvd voor de uitleg Groeten
Gast Geplaatst: 4 juli 2002 Geplaatst: 4 juli 2002 De Boardregels zijn toch niet zo moeilijk te vinden. Kijk eens bij de link naar FAQ. Over het klonen van kaarten kan ik je zeggen dat dat wel mag. Je mag toch ook wel een clone van een CD maken. Je mag er alleen niet mee handelen. Groeten A-tje
Johnvdv Geplaatst: 4 juli 2002 Geplaatst: 4 juli 2002 Uit het wetboek van strafrecht (boek 2, titel XXV Bedrog). Citaat: Art. 326c. 1. Hij die, met het oogmerk daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie. 2. Met gevangenisstraf van een jaar of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk een voorwerp dat kennelijk is bestemd, of gegevens die kennelijk zijn bestemd, tot het plegen van het misdrijf, bedoeld in het eerste lid, a. openlijk ter verspreiding aanbiedt; b. ter verspreiding of met het oog op de invoer in Nederland voorhanden heeft of c. uit winstbejag vervaardigt of bewaart. 3. Hij die van het plegen van misdrijven als bedoeld in het tweede lid, zijn beroep maakt of het plegen van deze misdrijven als bedrijf uitoefent wordt gestraft hetzij met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren en geldboete van de vijfde categorie, hetzij met één van deze straffen. Dit betekent: M.b.v. een zelfgebakken kaart kijken naar betaalzenders waarvoor je geen abonnement hebt afgesloten is strafbaar (tenzij je de rechter ervan kunt overtuigen dat je dit niet doet "met het oogmerk om niet te betalen", maar dat zal niet meevallen). Heb je wel een abonnement, dan mag je in principe best zelf een kaart maken waarmee je dan naar de zenders uit dat abonnement (en alleen die zenders) kunt kijken. Een reden zou kunnen zijn dat de officiële kaart niet werkt in jouw type ontvanger, of iets dergelijks. Dit is niet strafbaar, omdat je het niet doet "met het oogmerk om niet te betalen". Je kunt immers bewijzen dat je netjes een abonnement hebt. Het verspreiden van informatie waarmee je gratis naar betaalzenders kunt kijken is strafbaar. Dus keys, hex files met geldige keys erin etc. beschikbaar stellen is strafbaar. Vandaar dat dit niet toegestaan is op dit forum. Maar onthoud wel: zelfs al is iets wel toegestaan bij wet, dan wil dat nog niet zeggen dat het ook hier op het forum ook mag. Je hebt je simpelweg te houden aan de regels die opgesteld zijn voor dit forum door de beheerders. Zij stellen dit forum beschikbaar, dus zij bepalen wat wel en niet mag. Het is hetzelfde als wanneer je een feest geeft bij je thuis: als jij niet wilt dat er in de plantenbakken gepist wordt, en iemand doet dit toch, dan gooi je die persoon eruit. Wat wel en niet mag op het forum is te vinden in de FAQ.
prutsie Geplaatst: 4 juli 2002 Geplaatst: 4 juli 2002 Of je je kaartje mag clonen weet ik niet, dit is een grijs gebied denk ik. je mag in nederland een backup maken voor eigen gebruik als je het origineel maar in je bezit hebt, maar op de software zit natuurlijk wel weer een copyright. Je kan proberen te zoeken in juridische uitspraken op internet, al ben ik er nooit zo succesvol in geweest. al met al is het alleen leuk voer voor juridici ben ik bang. wat inderdaad niet mag is het kijken naar betaaltv zonder hiervoor te betalen. Dat lijkt me ook een logische zaak. Nu is er hier ook weer wat geks aan de hand, je kan als nederlands staatsburger niet eens een abo afsluiten voor zeg maar de spaanse betaaltv. Wat nu ? is het kijken met een "alternatief" kaartje hier illegaal of niet ? ook hier geldt, voer voor juristen, laat die nu maar eens uitzoeken hoe verenigd europa nu eigenlijk is. Omdat Sat4all gegarandeerd problemen krijgt als er files of key's geplaatst worden is het dus hier in elk geval niet toegestaan. Het is verder ook helemaal niet nodig hier van alles en nog wat te bespreken wat niet mag, of mogelijk niet mag omdat de informatie overal op internet te vinden is, en dat zonder enige moeite. een zoekopdracht via google doet wonderen, en via de linkpagina van Sat4all kom je er gegarandeerd ook. Verder zijn er genoeg borden waar je wel over kaartjes, files en sleuteltjes kan discussieren dus da's toch ook geen probleem ? Groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Johnvdv Geplaatst: 5 juli 2002 Geplaatst: 5 juli 2002 > Nu is er hier ook weer wat geks aan de hand, je kan als nederlands > staatsburger niet eens een abo afsluiten voor zeg maar de spaanse betaaltv. > Wat nu ? is het kijken met een "alternatief" kaartje hier illegaal of niet ? Ja. Je bent signalen aan het decoderen waarvoor je niet hebt betaald. Dat je niet de mogelijkheid hebt om ervoor te betalen is hierbij niet echt van belang. De Spaanse signalen zijn simpelweg niet voor Nederland bedoeld, aangezien alleen auteursrechten betaald zijn voor Spanje. Maar goed, volgens de nieuwe Satellite is Bolkenstein het er niet mee eens dat je in een "verenigd" Europa niet de mogelijkheid hebt om een abo af te sluiten voor bijvoorbeeld een Spaans pakket. Men wil uit gaan zoeken of dit niet veranderd kan worden.
Gast Geplaatst: 5 juli 2002 Geplaatst: 5 juli 2002 Het zelfde geldt voor alle nederlanders hier in spanje, als ze een originele c+ box hebben willen kan dit alleen met een nl adres en iligaal meenemen, de nederlanders die hier vast wonend zijn en geen adres meer hebben het via een familei lid nog kunnen doen, maar lastig is het wel. Saludos
prutsie Geplaatst: 5 juli 2002 Geplaatst: 5 juli 2002 Hmm, dan hoop ik dat Bolkenbast er wat haast mee maakt, ik wil al tijden op een normale manier een sky abo, waar niet de een of andere wazige dealer met zijn dikke vingertjes tussenzit. Digiturk heeft gelukkig voor de Turken al zoiets. Je kan in Europa gewoon legaal een Digiturk abo afsluiten, en wat hebben zij wel wat wij niet hebben ? Alleen het voetbal ontbreekt dan, maar voor de rest heb je alles wat ze in Turkije hebben. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen